دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع گودی زیر چشم با ۷ راهکار عالی و ترفند های موثر

  • پروین حیدریان
  • ۴ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

سیاهی و گودی زیر چشم یکی از مشکلات شایع زیبایی در بین همه افراد به ویژه خانم ها است. در این مقاله با بهترین روش ها برای درمان و رفع گودی زیر چشم آشنا خواهید شد. این درمان های موثر هم به صورت خانگی و هم به صورت جراحی و مراجعه به پزشک هستند.

در زیر چشم محافل تیره و نا خوشایندی وجود دارد که برخی از افراد به ویژه خانم ها برای پنهان کردن آن ها از محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می کنند که به دلیل وجود مواد شیمیایی در این محصولات می تواند برای پوست حساس زیر چشم مضر باشد. برخی از راه حل های طبیعی و موثر برای رفع گودی زیر چشم وجود دارند که می توانید با استفاده از این روش های موثر علایم تیرگی و گودی زیر چشم را بهبود و از ایجاد عوارض آن در آینده پیشگیری نمایید.

گودی زیر چشم یکی از مشکلات زیبایی شایع در بین مردان و به ویژه زنان است. عوامل ژنتیکی باعث بروز این مشکل می شوند، به خصوص اگر پوست روشن و نازکی داشته باشید این مشکل و گودی بیشتر دیده می شود. سیاهی زیر چشم و گودی دور چشم با تجمع خون در زیر چشم ایجاد می شود و در بین مشکل در بین افرادی که دارای پوستی روشن هستند شایع تر است. عوامل دیگر مانند کاهش کلاژن، حساسیت های فصلی، عدم تعادل هورمونی، مشکلات عروقی، حساسیت های فصلی و رژیم غذایی نیز  در بروز گودی زیر چشم و یا پف چشم نقش دارند.

درمان گودی زیر چشم

بهترین روش های موثر برای رفع گودی زیر چشم

گاهی اوقات فرد به خاطر وجود بیماری هایی مانند دیابت، مشکلات تیروئید، فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، بیماری آب سیاه دچار گودی چشم می شود. عوامل دیگری نیز در ایجاد این عارضه نقش دارند، عواملی مانند کم خوابی، مشکلات قلبی عروقی، مالش بیش از حد چشم ها، کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن، اختلالات کلیوی، مصرف الکل و مواد مخدر، حساسیت های غذایی، خستگی مزمن و اختلالات کلیوی می توانند سیاهی و گودی دور چشم را ایجاد نمایند. ساده ترین روش برای درمان گودی زیر چشم استفاده از کرم های مرطوب کننده است به ویژه کرم هایی که حاوی ویتامین K, E, C و رتینول هستند، موجب کاهش گودی و سیاهی زیر چشم می شود.

گودی زیر چشم

جراحی

یکی از روش های رفع گودی زیر چشم جراحی می باشد. راه های جراحی برای رفع گودی چشم شامل حذف یا اصلاح هر گونه ناهنجاری مثل ناهنجاری هایی که باعث بوجود آمدن نقاط آبی رنگ در زیر چشم می شوند و تزریق چربی می باشد. روش های جراحی برای درمان و برطرف سازی گودی دور و یا زیر چشم بسیار دقیق هستند و به صورت نیمه بی هوشی انجام می شود. پس از جراحی پلک ها به مدت یک هفته یا حتی بیشتر متورم می شوند. برای شروع درمان باید مشخص کنید که علل و علت گودی دور چشم مانند دیابت، مشکلات تیروئید، جدا شدگی پرده شبکیه، ناشی از عینک، فشار خون بالا، بیماری آب سیاه و… باید ندرمان شوند. در زمان مراجعه به پزشک جراح پلاستیک و یا متخصص زیبایی حتما بیماری هایی که دارید را به پزشک خود بگویید. در دوران بارداری برای انجام درمان هایی که گفته شد باید با پزشک زنان و زایمان مشورت نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درمان گودی چشم

تزریق ژل

روش درمانی دیگر برای برطرف کردن و درمان گودی زیر چشم تزریق ژل و چربی است. با افزایش سن، بافت نرم زیر پوست به تدریج و کم کم از بین می رود که این مسئله در بیشتر مواقع موجب ایجاد چین و چروک می شود که موجب می شود تا گودی دور و زیر چشم واضح تر شود. برای درمان  گودی زیر چشم می توانید از روش تزریق ژل استفاده نمایید. تزریق ژل به ویژه برای درمان گودی چشمی که ناشی از نمایان شدن نقاط آبی و تیره رنگ زیر پوست و یا عروق خونی است، صورت می گیرد. انجام این کار موجب نامرئی شدن و یا بهبود رنگ تیرگی گودی زیر چشم می شود.

درمان های خانگی

درمان های خانگی برای برطرف کردن و رفع تیرگی زیر پوست چشم موثر هستند. روش های درمان خانگی شامل قرار دادن ماسک دور چشم خیار قاچ شده برای بهبود وضعیت پوست و روشن کردن رنگ پوست است. سیب زمینی نیز اثراتی شبیه به خیار دارد. برای استفاده از خواص ماسک سیب زمینی، سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس در گلاب خیس نمایید و آن را در نواحی گودی زیر چشم قرار دهید. همچنین می توانید سیب زمینی را با آب گوجه فرنگی و یا روغن بادام خیس کنید. ترکیب آب گوجه فرنگی با آب لیمو و زرد چوبه نیز اثر روشن کنندگی پوست را دارند که باعث رفع گودی زیر چشم می شوند. علاوه بر این ها برگ نعنا خرد شده خاصیت خنک کنندگی دارد و موجب می شود تا پوست صاف شود و نواحی تیره را روشن می نماید و همچنین پف چشم را نیز کاهش می دهد.

رفع گودی زیر چشم

گوجه فرنگی برای گودی زیر چشم

یکی از موثرترین درمان های خانگی برای بهبودی و رفع گودی زیر چشم گوجه فرنگی است. برای این کار می توانید در منزل آب یک یا دو گوجه فرنگی تازه را بگیرید و با زرد چوبه و کمی آرد و همچنین یک قاشق غذا خوری آب لیمو یک خمیر ضخیم تهیه نمایید. این خمیر را اطراف چشم قرار دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید که در همان حالت بماند سپس با آب بشویید.برای دریافت نتایج مطلوب می توانید این کار را ۲ یا ۳ در هفته انجام دهید تا رنگ تیرگی اطراف چشم کاملا از بین بروید.

خیار و سیب زمینی

قرار دادن برشی از سیب زمینی و خیار تازه موجب می شود تا گودی چشم و نقاط تیره اطراف چشم بهبود و یا کاهش یابند. علاوه بر این می توانید آب سیب زمینی و یا خیار را بگیرید و با استفاده از چوب پنبه دور چشم خود را آغشته نمایید.

روغن بادام

روغن بادام یک درمان خانگی طبیعی است که برای پوست های ظریف و حساس به ویژه اطراف چشم بسیار موثر و مفید است. برای استفاده از این روغن موثر شب قبل از خواب این روغن را اطراف چشم خود بمالید و سپس صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید با آب سرد آن را بشویید. برای دریافت نتایج خوب و رفع کامل تیرگی زیر چشم حداقل یک ماه این کار را تکرار نمایید. سپس متوجه بهبود تیرگی اطراف چشم خواهید شد. خواص روغن بادام علاوه بر کاهش تیرگی اطراف چشم موجب تسکین چشم نیز می شود.

نعناع

نعناع خاصیت خنک کنندگی دارد و تیرگی اطراف چشم را از بین می برد. برای این منظور نعناع تازه خرد شده را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی تیرگی های اطراف چشم قرار دهید و سپس بعد از گذشت این زمان به آرامی آن را با یک پارچه خنک و تمیز از اطراف چشم پاک کنید.

درمان گودی زیر چشم

ترفند هایی برای درمان گودی زیر چشم

با گذر عمر، افزایش سن و همچنین در اثر برخی عوامل دیگر چشم ها جوانی خود را از دست داده و دچار گودی زیر چسم، لکه های تیره زیر چشم ها، افتادگی پلک و … می شوند، اما روشها و ترفند های زیادی وجود دارد که بتوان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد یا آنها را به تاخیر انداخت، در زیر به این موارد اشاره می کنیم :

رژیم غذایی متعادل

کمبود ویتامین ها در ایجاد لکه های تیره زیر چشم ها و خراب شدن پوست تاثیر زیادی دارند، از این رو باید غذا های حاوی آهن، دارای ویتامین C زیاد و نیز حاوی ویتامین K به مقدار کافی و لازم مصرف شود، ضمن اینکه از مصرف غذا های پر نمک که موجب ورم پوست اطراف چشم ها شده، پرهیز کنید.

خواب کافی

در صورتی که میزان خواب کافی نداشته باشید، این موضوع می تواند ظاهر چشم ها و نواحی اطراف آن را تحت تاثیر قرار دهد.

نوشیدن آب زیاد

دریافت میزان آب کافی و بالا بودن سطح آب بدن در درمان سیاهی و گودی زیر چشم ها تاثیر زیادی دارد.

درمان گودی زیر چشم

همچنین ترک کردن استعمال دخانیات و نیز بررسی مشکلاتی همچون عفونت سینوسی و آلرژی از جمله عوامل دیگر تاثیر گذار بر رفع مشکلات اطراف چشم می باشند که باید مورد توجه قرار گیرند.

ماسک های طبیعی رفع گودی زیر چشم

ماسک روغن نارگیل : روغن نارگیل درمان خانگی موثری برای رفع تیرگی و افتادگی زیر چشم ها می باشد، برای این منظور می توانید چند قطره از آن را در ناحیه زیر چشم هایتان ماساژ دهید و تاثیر آن راملاحظه کنید.

ماسک روغن بادام : روغن بادام خاصیت آبرسانی پوست را دارد، از این رو استفاده از آن یرای ناحیه اطراف چشم می تواند به رفع تیرگی و کاهش چروک اطراف چشم کمک نماید.

حال در صورتی که ترکیبی از روغن بادام و عسل تهیه کنید و آن را هر شب بر روی ناحیه اطراف چشم هایتان اعمال کنید، می توانید از ایجاد تیرگی پیرامون چشم جلوگیری کنید.

رفع گودی زیر چشمها

ماسک گلاب : گلاب نیز برای رفع ستگی چشم ها می تواند بسیار موثر باشد و روش استفاده از این ماسک به این صورت است که مقداری پنبه آغشته به گلاب را روی چشم های خود گذاشته و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند این کار علاوه بر کاهش و رفع پف زیر چشم ها، موجب رفع خستگی چشم و ایجاد آرامش خواهد شد.

در این مقاله با بهترین روش های موثر برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن پوستی سالم و شفاف به بخش سلامت پوست مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *