دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه قهوه فرانسه و نکات کلیدی ایجاد بهترین طعم

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

قهوه فرانسه نوعی قهوه است که متعلق به کشور برزیل است و اگر شما قصد داید که این قهوه را در منزل را تهیه کنید باید دستگاه مخصوص ساخت این قهوه را در منزل داشته باشید. در ادامه این مطلب طرز تهیه قهوه فرانسوی را به صورت تصویری مشاهده خواهید کرد.

قهوه ها انواع متفاوتی دارند که شما می توانید بنا بر ذائقه خود هر نوع دلخواه از قهوه را در منزل تهیه کنید . خواص قهوه بسیار زیاد است بنابراین بهتر است که شما در هفته چندین بار قهوه میل کنید. در این بخش طرز تهیه قهوه فرانسه را مشاهده خواهید کرد، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایلی زیادی به تهیه قهوه در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

قهوه ترک و قهوه فرانسه از انواع قهوه های پر طرفدار هستند و این دو نوع قهوه برای پذایرایی در مهمانی ها و مجالس شما می توانند بهترین گزینه باشند. در این مطلب روش درست کردن قهوه فرانسه را به صورت مرحله به مرحله و به همراه نکاتی برای ایجاد طعم بهتر مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه قهوه فرانسه خوش طعم

مواد لازم برای ۲ نفر

قهوه فرانسه :۲ پیمانه
آب جوش : ۲ فنجان

طرز تهیه قهوه فرانسه

در مرحله اول طرز تهیه قهوه فرانسوی ابتدا پودر قهوه را در درون دستگاه فرنچ پرس بریزید.

قهوه فرانسه طرز تهیه قهوه فرانسه اموزش دم کردن قهوه فرانسه

سپس آب جوش با دمای ۸۰ یا ۹۰ درجه را به قهوه اضافه کنید و اجازه دهید که قهوه به مدت ۴ دقیقه دم بکشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش تهیه قهوه فرانسه

بعد از این که قهوه به خوبی دم کشید باید آن را پرس کنید.

قهوه فرانسه با بهترین روش طرز تهیه در منزل

برای پرس کردن قهوه باید اهرم بالایی دستگاه را تا انتهای پارچ به سمت پایین فشار دهید با این کار قهوه فیلتر می شود و دانه های آن در قسمت پایین دستگاه قرار می گیرند.

دم کردن قهوه فرانسه به صورت تصویری و مرحله به مرحلهقهوه فرانسه خوش طعم

بعد از این که قهوه فرانسوی را پرس کردید آن را برای سرو در درون فنجان بریزید.

مراحل تههی قهوه فرانسه

نکاتی برای دم کردن قهوه فرانسه

  1. برای ساخت قهوه فرانسه حتما از قهوه فرانسوی اصیل استفاده کنید. برای این که مطمئن شوید قهوه فرانسوی اصیل را خریداری کرده اید مقداری از آن را روی سطح آب بپاشید اگر قهوه بر روی سطح آب باقی ماند که قهوه فرانسوی شما اصیل است ولی اگر ته نشین شود قهوه غیر اصیل است قهوه های غیر اصیل حتی جذب آب سرد هم می شوند.
  2. بهتر است که آب را با دمای ۸۰ یا ۹۰ به قهوه اضافه کنید. معمولا یک دقیقه بعد از خاموش کردن شعله کتری آب جوش به این دما می رسد.
  3. مقدار اندازه قهوه بستگی به ذائقه شما دارد بهتر است که برای هر نفر از ۷ گرم قهوه استفاده نمایید.
  4. برای دم کردن قهوه فرانسه می توانید از چوب دارچین نیز استفاده نمایید که باید چوب دارچین را به همراه پودر قهوه در دستگاه قهوه ساز بریزید. به جای چوب دارچین از پودر دارچین و شربت دارچین هم می توانید استفاده نمایید. برای این میزان قهوه ۴ عدد چوب دارچین در صورت تمایل استفاده نمایید.

مراحا تهیه قهوه فرانسه

نحوه تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه

قهوه فرانسه را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را بدون دستگاه به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید.

مواد لازم :

  • پودر قهوه فرانسه : دو قاشق غذا خوری
  • آب داغ ۹۳ درجه سانتی گراد : ۲۵۰ میلی لیتر

دستور تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه

نحوه تهیه :

ابتدا آب را داخل یک کتری بجوشانید و حرارت را خاموش کنید و بعد از زمان سی ثانیه که از داغی کمی افتاد سپس پودر قهوه را داخل یک فنجان تمیز ریخته و به شکل دورانی آب داغ روی قهوه بریزید به اندازه ای که قهوه خیس شود.

حالا بعد از گذشت سی ثانیه مابقی آب را به شکل دورانی بر روی قهوه بریزید و روی آن را با یک نعلبکی پوشانده سپس اجازه دهید به مدت چهار تا پنج دقیقه بماند تا کاملا دم بکشد.

در مرحله بعدی قهوه دم کشیده را داخل فنجان دیگری که قصد نوشیدن با آن را دارید به آرامی و با دقت بریزید، به گونه ای پودر قهوه ته فنجان اولی باقی بماند.

روش ساخت قهوه فرانسه بدون دستگاه

نکات تکمیلی :

۱. به ازای هر ۲۵۰ میلی لیتر آب تقریبا دو قاشق غذا خوری پودر قهوه لازم است که البته بسته به ذائقه تان می توانید میزان آن را کم یا زیاد کنید.

۲. در صورتی که جدا کردن پودر قهوه برای تان مشکل است می توانید از یک چای صاف کن برای انجام اینکار استفاده کنید.

۳. نحوه تهیه قهوه فرانسه داخل قوری توری دار نیز طبق مراحل گفته شده انجام شود با این تفاوت که پودر قهوه را داخل توری ریخته سپس در دو مرحله آب داغ به آن بیفزایید و درب قوری را به مدت چهار تا پنج دقیقه ببندید تا کاملا دم بکشد.

قهوه فرانسه از انواع نوشیدنی های گرم است که شما می توانید این قهوه خوش طعم را به عنوان میان وعده و یا دسر میل کنید. در این مطلب نحوه تهیه قهوه فرانسه را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از تهیه این قهوه در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع قهوه و نوشیدنی به بخش نوشیدنی گرم مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *