دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

از سیر تا پیاز سفر به هند با هزینه مناسب

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

هند کشوری با سنت ها و آداب دیرینه خود است که در اقیانوس هند واقع شده است این کشور زیبا یکی از جاذبه های توریستی دنیا است و در سال های اخیر سفر به هند رو به افزایش است. یکی از جذابیت های توریستی در این کشور نیز وجود معابد مختلف است.

یکی از کشورهای دنیا با جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیار کشور هند است که دارای جذابیت های خاص خود می باشد این کشور توریستی در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است. ۳۲ اثر از آثار تاریخی در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده اند که نشان دهنده ارزشمند بودن این آثار و بناهای تاریخی است. برای سفر به هند لازم است بدانید که اختلاف زمانی کشور هند و ایران ۲ ساعت است زبان رسمی مردم این کشور هندی است و واحد پول آن نیز به روپیه محاسبه می شود هر روپیه هندی برابر با ۵۸ هزار تومان واحد پول ایران است. سفر به هندوستان

راهنمای سفر به هند:

هندوستان کشوری با تنوع آب و هوایی بسیار است و در هر فصل از سال دارای جذابیت های متنوع است و می توانید چشم اندازهای گوناگونی از آن را مشاهده کنید. غذاهایی که در شهرهای مختلف این کشور سرو می شوند غذاهای محلی هستند که برخی از منوی رستوران دارای غذاهای متنوع و لذیذ برای ایرانیان نیز می باشد.

اما مهم ترین انگیزه و عامل برای سفرهای خارجی نحوه رفت و برگشت به کشورهای دیگر است که شامل هزینه و قیمت های سفر، نحوه دریافت ویزا و ثبت نام برای دریافت ویزا است. در هند برای اقامت هتل های مختلف با امکانات متعدد وجود دارند هتل های لوکس که گردشگران زیادی را جذب کرده است.

راهنمای سفر به هند

اگر قصد دارید تا در سفر به هندوستان برای محل اقامت خود هزینه های پایین تری را در نظر بگیرید ما به شما اقامت در هاستل های هند را پیشنهاد می کنیم. هزینه اقامت در هاستل ها هر شب ۱۰۰ روپیه است که با وجود امکانات محدودتر هزینه های بالایی می تواند داشته باشند.

رزرو پانسیون ها نیز می تواند قیمتی مشابه هاستل ها داشته باشد اما اگر می خواهید اتاق های اجاره ای را برای اقامت خود انتخاب کنید می توانید با شبی ۵۰۰ روپیه اجاره کنید.

سفر به مناطق گردشگری هند

  •  آرون گروپس

برای ترددهای درون شهری نیز می توانید از قطارهای هند، اتوبوس، و تاکسی یا ریکشاها استفاده کنید که ریکشا قیمتی مناسب تر برای شما خواهد داشت.

جاذبه های گردشگری هند:

بعد از محاسبه ها و برنامه ریزی کردن برای سفر به این کشور سراغ به آشنایی با اماکن دیدنی می رسد که بسیار متنوع هستند. اولین جایی که در هند می توان  توجه هر عابری را به خود جلب کند معابد گوناگون است که گاهی دیدن رسومات نیز در معابد می تواند جذاب باشد.

هند و جاذبه ها

اما از دیگر مکان های دیدنی هندوستان می توان به رود گنگ، شهر دهلی، بمبئی، کوهستان های هند، کشمیر، سواحل هند و راجستان اشاره کرد.

جاذبه های طبیعی و تاریخی هند

همانطور که می دانید هند به عنوان سرزمین جذابیت ها محسوب می شود و هم از جاذبه های طبیعی و هم تاریخی برخوردار است که در ادامه شما را با چند نمونه از آن آشنا خواهیم کرد.

تاج محل :

این مکان تاریخی یکی از زیباترین آثار کشور هند و حتی جهان می باشد که در شهر آگرا واقع شده است، این بنا به دستور امپراطور شاه جهان برای همسرش ساخته شده است که متشکل از انواع سنگ های قیمتی و مرمر سفید می باشد.

جاذبه طبیعی و تاریخی هند

قلعه سرخ :

در سال ۱۶۴۸ با دستور امپراطور شاه جهان در شهر دهلی نو ساختمان قلعه سرخ ساخته شد و به دلیل  اینکه در مصالح آن از ماسه های قرمز رنگ استفاده شده است این نام را قلعه سرخ نامیده اند.

دروازده هند :

در سال ۱۹۱۱ به مناسبت ورود شاه جرج پنجم و همسرش به هند بنای دورازده هند ساخته شد که متشکل از بتن و بازالت زرد است و به طول بیست و شش متر ساخته شده است  و به عنوان یک جاذبه تاریخی و دیدنی محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری هند

سواحل هند:

این کشور سواحل زیبا و بزرگی دارد که برای سپری کردن اوقات خوشی گزینه بسیار مناسبی است که سواحل زیبایی آن عبارتند از : ساحل باگا، ساحل ماندارمانی، ساحل راداناگار، ساحل کووالام.

روش های کاهش هزینه ها در زمان سفر به هندوستان

 به منظور کم تر شدن مخارج در هند می توانی چند اقدام ساده انجام دهید که عبارتند از :

۱. می توانید از غذا خوردن در رستوان های شیک اجتناب نمایید و از غرفه های خیابونی غذا تهیه کنید.

۲. به جای رفتن به هتل های چند ستاره به یک هتل قیمت مناسب تر بروید.

۳. به منظور جا به جایی داخل شهر از اتوبوس، مترو و ریکشا استفاده نمایید.

امیدواریم با مطالعه مطلب گفته شده با کشور هند بیشتر آشنا شده باشید، تا در زمان سفر به این کشور در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه جهان گردی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *