دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مکان های دیدنی دهلی و نکاتی برای سفر به این شهر زیبای هند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

دهلی شهر بزرگ با تمدن خاص خود از بزرگ ترین شهرهای هند و پایتخت این کشور است که دارای جاذبه های متنوع و جالبی برای گردشگران است مکان های دیدنی دهلی و کارناوال هایی که در این شهر قرار دارند می تواند توجه هر گردشگری را به سوی خود جلب کند.

سفر به دهلی برای بیشتر گردشگران می تواند تجارب جدیدی را به همراه داشته باشد و آنها را با دنیایی جدید و فرهنگ هایی تازه آشنا سازد از مکان های دیدنی دهلی می توان به مساجد، معابد، کاخ ها و آرامگاه های مختلفی اشاره کرد که به لحاظ تاریخی و هنری دارای ارزش و اهمیت هستند گاهی نیز در میان شهر به مناسبت های ویژه کارناوال هایی دیده می شوند که برای مردمانی با فرهنگ های متفاوت و گوناگون قابل توجه و جذاب خواهد بود.

افرادی که به سفرهای خارجی علاقه مند هستند، اغلب سعی می کنند قبل از انتخاب مقصد تا حدودی با آن منطقه و مکان های دیدنی و گردشگری آن مکان آشنا شوند. از جمله مکان های پرطرفدار برای سفرهای خارجی می توان به ازمیر ترکیه، شانگهای چین، مشاهده مکان های دیدنی برزیل، پرتقال، گرجستان، ایتالیا، یونان، هند و…. اشاره نمود. کسانی که قصد سفر به هند را دارند اغلب به دیدار مکان های دیدنی دهلی میروند که برای آشنایی بیشتر این عزیزان با این منطقه در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری دهلی می پردازیم.

       مکان های دیدنی دهلی

بهترین مکان های دیدنی دهلی

با توجه به اینکه دهلی شهری با فرهنگ متفاوت از ملت ایران است دیدن این فرهنگ ها و آداب و رسوم در طول سفر می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند. در ادامه بیشتر با آداب و رسوم مردم این کشور و مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی آشنا خواهید شد.

مکان های دیدنی دهلی

آرامگاه همایون:

این مکان آرامگاه پادشاه گورگوریان همایون است که به دلیل علاقه زیاد او به معماری ایرانی این بنا ساخته شده است بنای این آرامگاه بسیار دلنشین و به سبک ایرانی است که دارای طراحی کاشی است و از مکان های دیدنی دهلی به شمار می رود.

جاذبه های تاریخی در دهلی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قلعه سرخ:

این بنا در دوران پنجمین امپراطوری گورکانیان به دستور شاه جهان بنا شده است و نمای بیرونی سرخ رنگ آن جلوه ای خاص به آن بخشیده است این بنا بسیار بزرگ و با شکوه است و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که آن را دیدنی و خاص کرده است.

مکان های دیدنی هند را بشناسید

قلعه پورانا کیلا:

این قلعه زیبا و باشکوه به فرمان شیر شاه سوری ساخته شده است در چند سال اخیر در این قلعه نمایشگاه های مختلفی بر گزار شده است تا مردم بیشتر با این بنای ارزشمند آشنا شوند.

دیدنی های شهر دهلی

باغ های لودی:

این باغ نوعی پارک شهری بزرگ است و از مکان های دیدنی دهلی می باشد، این پارک هم به دلیل وجود آرامگاه پادشاهان این کشور به لحاظ تاریخی نیز دارای ارزش است.

معابد زیبای دهلی

قطب منار:

ارتفاع این قطب ۷۳ متر و بلندترین برج های آجری در جهان به شمار می رود و به عنوان یک اثر با ارزش در سازمان ملی یونسکو به ثبت رسیده است و افتخار مهمی برای مردم دهلی و هند است.

مناظر زیبا و دیدنی دهلی

دروازه هند:

این دروازه یاد بود جنگ جهانی دوم است که در آن بیش از ۸۲۰۰۰ سرباز جان باختند و با وجود خسارت های بالا در جنگ به دلیل وجود این دروازه به پیروزی رسید و نشان دهنده فداکاری این سربازان برای عدم دست یابی دشمن به دروازه است.

دهلی و دیدنی های گردشگری

معبد آکشاردام:

این معبد از مهم ترین معابد هند است و در آن آثار مهمی از آداب و رسوم ویژه مردم این ملت وجود دارد این معبد باشکوه مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران دهلی است که دارای معماری زیبا و خاصی می باشد.

مکان های زیبای دهلی

موزه رشترپاتی:

این موزه عمارت رئیس جمهور هند رشترپاتی بوده است که اکنون در اختیار عموم قرارگرفته است و به عنوان یک اثر تاریخی در نظر گرفته می شود این موزه نیز دارای بخش های مختلفی است.

حال ضمن اینکه امیدواریم تماشای عکس های مربوط به مکان های دیدنی دهلی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، از شما علاقه مندان به سفرهای خارجی دعوت می نماییم با مراجعه به بخش جهانگردی مجله آرگا از مکان های دیدنی و گردشگری دیگر کشورها دیدن نموده و از این طریق بهترین مکان را برای سفر خود انتخاب نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *