دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فواید و خواص تخم بلدرچین که شما را شگفت زده می کند!

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

تخم بلدرچین یکی از تخم های بسیار مفید برای حفظ سلامتی افراد است. از مهمترین خواص تخم بلدرچین افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامتی و زیبایی است.

تخم بلدرچین یکی از انواع تخم ها می باشد که غالب افراد نام آن را شنیده اند اما شاید درباره مزایای درمانی و شگفت انگیز آن کمتر کسی آگاهی داشته باشد. در این مطلب با خاصیت و مهمترین مزایای تخم بلدرچین آشنا می شویم.

موثرترین مزایای درمانی و خواص تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین

تخم بلدرچین دارای مزایای بیشتری نسبت به تخم مرغ می باشد. در واقع ارزش غذایی تخم بلدرچین بیشتر از تخم مرغ است و این مقدار ارزش غذایی قابل اندازه گیری می باشد. این تخم کوچک از ویتامین ها و مواد معدنی مهمی تشکیل شده است و تقریبا عمده خواص ناشی از مکمل های کلسیم را برای بدن فراهم می کند. به علاوه تخم بلدرچین سرشار از چربی خوب (HDL) است و حدود ۱۳ درصد پروتئین دارد که این مقدار پروتیئن ۲ درصد بیشتر از تخم مرغ می باشد. ویتامین A و B2 جزء بیشترین ویتامین های موجود در تخم بلدرچین می باشند. در این قسمت با ۴ تا از مهمترین خواص تخم بلدرچین آشنا می شویم.

۱- مصرف تخم بلدرچین می تواند اثرات مثبتی بر دستگاه های مختلف بدن داشته باشد.

مصرف تخم بلدرچین تاثیرات مثبتی بر بدن می گذارد. برخی از این اثرات شامل جذب راحت کلسیم در بدن, افزایش سطح ایمنی بدن, افزایش سطح کلسیم و افزایش سطح هموگلوبین در بدن است. همچنین افرادی که از بیماری های سل و آسم رنج می برند, با مصرف این تخم کوچک می توانند طول درمان بیماری خود را کاهش دهند. به علاوه این تخم ها به طور طبیعی دارای نوعی پروتئین می باشند که این پروتئین تنها در برخی از داروها وجود دارد. تخم بلدرچین کلسیم و فسفر بیشتری نسبت به تخم مرغ دارد.

یکی از مهمترین فواید تخم بلدرچین بازگرداندن قدرت جنسی جوانان است. در واقع این تخم از طریق مواد مغذی مانند پروتئین, فسفر و ویتامین ها, غده پروستات در مردان را تغذیه می کند و سبب تحریک بیشتر قدرت جنسی در آن ها می شود.

۲- مصرف تخم بلدرچین سبب تصفیه و بازسازی بدن می شود.

یکی دیگر از مهمترین خاصیت تخم بلدرچین, از بین بردن فلزات سنگین بدن است که این مسئله از طریق دفع سموم بدن از خون صورت می گیرد. تخم بلدرچین می تواند در درمان سنگ کلیه, سنگ مثانه و سنگ کبد موثر واقع شود.

  •  آرون گروپس

۳- مصرف تخم بلدرچین سبب واکنش های آلرژیک نمی شود.

تخم بلدرچین اساسا ضد آلرژی می باشد و بسیاری از افراد برای مقابله با علائم آلرژی از این تخم استفاده می کنند. این خاصیت تخم بلدرچین ناشی از وجود پروتئین خاصی است که این پروتئین تنها در برخی از داروهای ضد آلرژی یافت می شود. از این رو تخم بلدرچین یکی از داروهای طبیعی ضد آلرژی محسوب می شود. با مصرف تخم بلدرچین به طور کلی سلامتی عمومی بدن حفظ و سیستم ایمنی بدن قوی تر از قبل می شود.

۴- مصرف تخم بلدرچین به التیام بخشیدن زخم ها سرعت می بخشد.

تخم بلدرچین و سلامتی مغز

متخصصان بر این باورند که تخم بلدرچین می تواند به افزایش سرعت بهبودی مغز پس از بروز سکته مغزی کمک کند. همچنین این تخم کوچک به تقویت عضلات قلب کمک می کند. برخی تجربه ها نشان داده است که بسیاری از بیمارانی که از زخم و التهاب معده رنج می برند با مصرف تخم بلدرچین به بهبود زخم ها و التهابات سرعت می بخشند.

برخی از مطالعات و تحقیقات نشان داده است که تخم بلدرچین از رشد سرطان در بدن جلوگیری می کند و در درمان بیماری دیابت نقش موثری ایفا می کند.

نکته جالبی که در مورد تخم بلدرچین وجود دارد این است که این تخم را می توان به صورت خام مصرف کرد و در این صورت هیچ خطری بدن را تهدید نمی کند چرا که درجه حرارت بدن بلدرچین بسیار بالاتر از مرغ است. به علاوه این تخم دچار آلودگی نمی شود زیرا حاوی ماده ایی به نام لیزوزیم است که این ماده باکتری ها را میکشد.

دیگر فواید سلامتی و خواص تخم بلدرچین

  • تصفیه کننده خون
  • موثر در دفع سنگ های بدن
  • پیشگیری کننده از کم خونی
  • حفظ سلامتی دستگاه گوارش
  • مقابله با عفونت های پوستی
  • مقابله با سرطان ها
  • تقویت و بهبود قدرت جنسی در مردان
  • موثر در حفظ سلامتی استخوان ها

فواید تخم بلدرچین

  • افزایش دهنده قدرت سیستم ایمنی بدن
  • موثر و مفید برای عملکرد مغز
  • موثر و مفید در حفظ سلامتی چشم

خواص تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین برای زیبایی پوست و مو

خواص تخم بلدرچین

پروتئین, گوگرد و ویتامین های موجود در تخم بلدرچین به ساخت فولیکول های مو  قوی تر کمک می کنند که این امر منجر به رشد موها و ضخیم تر شدن ان ها می شود. همچنین از ان جایی که این تخم دارای پروتیئن و اسیدهای چرب است, یکی از موثرترین و سالم ترین مواد غذایی جهت حفظ سلامتی ناخن ها می باشد و از شکستگی های ناخن و دیگر مشکلات مربوط به آن جلوگیری می کند. به علاوه مصرف این تخم از پوست در برابر آکنه و ایجاد لکه ها محافظت می کند. در واقع تخم بلدرچین به سفت شدن پوست کمک می کند و رنگ پوست را بهبود می دهد و آنتی اکسیدان های موجود در این تخم از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند.

فواید تخم بلدرچین برای افراد بالای ۴۰ سال

با افزایش سن، جذب ویتامین های مختلف در بدن کاهش پیدا خواهد کرد، بنابراین خوردن تخم بلدرچین برای افراد میانسال و بالای ۴۰ سال به منظور افزایش جذب مواد معدنی و ویتامین های بدن، همچنین جلوگیری از کارافتادگی سریعتر از موعد و نیز پیشگیری از سرطان بسیار موثر می باشد.

فواید تخم بلدرچین
مصرف تخم بلدرچین برای افراد مسن و پیر، قوای از دست رفته آنها را باز می گرداند. جالب است بدانید که در کشور هایی مانند ژاپن و چین بچه ها قبل از رفتن به مدرسه یک تخم بلدرچین می خورند.

فواید تخم بلدرچین برای کودکان

خاصیت تخم بلدرچین و ارزش غذایی آن بی شمار و زیاد می باشد و مصرف آن برای کودکان دارای خواصی شگفت انگیز می باشد.

خاصیت تخم بلدرچین

از آنجا که کودکان در سن حدوداً ۹ ماهگی شروع به خوردن غذا های جامد می کنند، بنابراین می توانید به آنها تخم بلدرچین بدهید و اگر کودکتان بین سنین یک تا ۳ سال می باشد، می توانید زرده و سفیده تخم بلدرچین را به وی بخورانید. برای کودکان سنین ۳ تا ۷ ساله نیز مصرف ۲ تا ۳ عدد تخم بلدرچین به صورت روزانه کافی می باشد، البته این مقدار بستگی به ظرفیت گوارشی آنها دارد و می تواند به ۳ تا ۵ عدد در روز نیز برسد.

فواید تخم بلدرچین برای بهبود سیستم ایمنی و حافظه

مصرف تخم بلدرچین همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، ضمن اینکه سطح هموگلوبین خون را افزایش داده و باعث دفع سموم و سایر ترکیبات فلزی موجود در بدن می شود. خوردن تخم بلدرچین از کبد، کلیه و کیسه صفرا نیز مراقبت می کند.

مصرف تخم بلدرچین در افزایش فعالیت مغز و بهبود حافظه تاثیر بسزایی دارد، بنابراین قرار دادن آن در رژیم غذایی کودکان به طور منظم، موجب کسب نمرات بالا توسط آنها در آزمون های کلاسی خواهد شد.

خواص زیاد تخم بلدرچین

با توجه به مزایا و خواص تخم بلدرچین و وجود مواد مغذی در آن, این تخم می تواند برای زنان باردار نیز مفید باشد. با این حال به منظور حفظ سلامتی بدن, توصیه می شود از مصرف بیش از حد این ماده غذایی پرهیز شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *