دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه تارت میوه ای با انواع میوه های فصل

  • مرضیه شاکری
  • ۴ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

در این مطلب آموزشی برای شما دوستان، طرز تهیه تارت میوه را قرار دادیم که شما عزیزان بتوانید با ساخت آن از مهمانانتان پذیرایی کنید و طعمی لذیذ را در خاطر آنها ایجاد کنید که هرگز فراموش نخواهند کرد.

تارت یکی از شیرینی و کیک هایی است که اکثر افراد به آن علاقه وافری دارند و امکان ندارد که شیرینی خور باشند و تارت را دوست نداشته باشند. در این مقاله طریقه ساخت تارت میوه ای را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید تا با مراحل پخت آسان و سریع آن آشنا شوید.

طرز تهیه تارت میوه ای لذیذ و خوشمزه:

تارت میوه ای یکی از زیر مجموعه های کیک و شیرینی است که شما به وسیله آن می توانید از مهمان های خود پذیرایی کنید. این کیک بسیار سریع و آسان آماده می شود و برای مهمانی های عصر و به عنوان میان وعده پیشنهاد بسیار خوبی است.

طرز تهیه تارت مرحله دوم

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت:

کره: ۱۰۰ یا ۵۰ گرمی ( به صورت مکعب مکعب آن را تکه تکه کنید).

شکر: یک الی دو قاشق غذاخوری

آرد:  یک چهارم پیمانه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آب سرد: کمی

نمک : به میزان خیلی کم

طرز تهیه تارت مرحله سوم

طرز ساخت خمیر تارت:

آرد و شکر را با هم مخلوط کرده و کره و مقدار بسیار کم نمک را به آن بیافزایید و ورز بدهید تا خمیر یکدستی به دست آید که مانند خرده های نان است. اگر خمیر خیلی سفت شد کمی آب سرد را به آن اضافه کنید. این خمیر را در یک سلفون بپیچید و به مدت نیم الی یک ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه تارت مرحله چهارم

پس از گذشت زمان مورد نظر، کمی آرد را روی یک سینی و یا سطح تمیز بپاشید و خمیر را روی آن پهن کرده و با وردنه کاملا یکدست کنید. قالب تارت را روی خمیر قرار داده و به مقدار بیشتری از مساحت قالب، خمیر را برش دهید.

این خمیر را داخل قالب قرار دهید و کاملا سطح داخلی قالب را با آن بپوشانید. اضافه های خمیر را از دور قالب برش داده و کنار بگذارید. در قسمت تحتانی قالب با چنگال چند شیار ایجاد کنید تا خمیر به خوبی بپزد. قالب ها را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا بپزد و طلایی شود. دقت کنید که میزان درجه فر شما بستگی به گرمای داخلی فر دارد. پس از آنکه خمیر طلایی شد، وقت آن رسیده تا آنها را از فر خارج کنید.

طرز تهیه تارت مرحله پنجم

مواد لازم برای تهیه خامه تارت:

زرده تخم مرغ: ۵ عدد

شکر: سه چهارم پیمانه

آرد: ۳ قاشق غذاخوری

شیر گرم: یک دوم پیمانه

وانیل: یک قاشق چایخوری

کره: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه خامه تارت:

زرده تخم مرغ و شکر را به مدت ۴ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست شود سپس آرد را به آن بیافزایید و باز هم بزنید. شیر گرم را به صورت آرام و پیوسته به آن اضافه کنید و همزمان هم بزنید. این مخلوط را روی حرارت بگذارید تا کاملا باشیر مخلوط شود. به محض مخلوط شدن شیر، ظرف را از روی حرارت بردارید و وانیل و کره را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را به ظرف دیگری منتقل کنید و روی آن را با یک پلاستیک بپوشانید و در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

طرز تهیه تارت مرحله ششم

مواد لازم جهت تزیین تارت:

از هر نوع میوه ای که به آن علاقه دارید و در فصلی که در آن هستید یافت می شود می توانید برای این منظور استفاده کنید. در اینجا ما از توت فرنگی و زغال اخته استفاده کردیم که در کنار یکدیگر طعمی ترش و شیرین و ملس ایجاد می کنند.

خمیر تارت را از خامه ای که درست کردید پر کرده و روی آن را با میوه های دلخواه خود و مناسب فصل بپوشانید. تارت ها را مجددا در یخچال قرار دهید تا خنک شده و آماده مصرف گردد. در صورت دلخواه برای اینکه میوه های شما پژمرده نشود، می توانید از مقداری براق کننده استفاده کنید. براق کننده را با آب مخلوط کرده و روی میوه را با آن بپوشانید تا براق و شفاف شوند.

طرز تهیه تارت مرحله اولاز این شیرینی میتوانید در مهمانی های خود استفاده کنید. تارت میوه علاوه بر خوشمزگی از خواص بسیاری نیز برخوردار است زیرا میوه ها سرشار از ویتامین های لازم برای بدن هستند و می توانید با یادگیری  تهیه ساخت تارت این ویتامین ها را برای بدن تامین کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *