دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سوپ مرغ مقوی و خوش طعم+ نکاتی برای طعم بهتر

  • یلدا محمدی
  • ۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش کامل و طرز تهیه سوپ مرغ را به طور کامل با روشی ساده و در عین حال خوشمزه در این مقاله مشاهده خواهید نمود و با نکات مهم و کلیدی برای پخت راحت تر و همچنین طعم بهتر و دلنشین تر آشنا خواهید شد.

سوپ مرغ از غذاهای ایرانی خوشمزه و مرسوم است که اغلب آن را دوست داریم و طعمش را می پسندیم، بر همین اساس قصد داریم در این مقاله دستور پخت کامل سوپ مرغ را با روشی ساده و آسان بیان نماییم تا ضمن آشنایی با نحوه پخت، از نکات مهم و کلیدی که به پختن سوپ مرغ با طعمی بهتر و دلنشین تر نیز کمک می کند استفاده نمایید. تا پایان این مطلب با این آموزش کامل و مفید همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ مرغ با روشی ساده و خوشمزه :

سوپ مرغ به دلیل داشتن مرغ و سبزیجات غذای کامل و مقوی برای همه افراد خصوصا بچه ها و بیماران است که با استفاده از دستور پخت زیر و با به کارگیری نکات مهم در ساخت سوپ مرغ که به صورت مرحله به مرحله در ادامه بیان می کنیم می توانید سوپ خوشمزه و خوش طعمی تهیه فرمایید.

مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ :

گوشت مرغ : ۵۰۰ گرم

سیب زمینی متوسط : دو عدد

هویج : دو عدد

پیاز : دو عدد

سیر : دو حبه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جعفری، گشنیز و تره به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

آب : یک و نیم لیتر

طرز تهیه سوپ مرغ

طرز تهیه سوپ مرغ :

مرغ را درون قابلمه حاوی آب قرار دهید، سپس هویج و پیاز را به صورت نگینی خرد نموده و به همراه سیرهای ریز شده به قابلمه اضافه نمایید و با مقدار کمی زردچوبه بپزید. کمی که نیم پز شد، سیب زمنیی ها را که پوست گرقته و به صورت نگینی خرد نموده ایم به آن اضافه می کنیم. بعد از اینکه مرغ پخت، آن را از قابلمه خارج نموده و استخوان ها را جدا نمایید و مرغ ها را ریش ریش کنید و دوباره به داخل قایلمه برگردانید.

پخت آسان سوپ مرغپخت سوپ مرغ

جعفری، گشنیز و تره را خرد نموده و به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در این مرحله می توان ادویه مورد نظر را که شامل فلفل سیاه و نمک است به سوپ اضافه نمایید. بعد از پخت کامل سوپ مرغ و اطمینان از طعم  و مزه آن را در ظرف مورد نظر کشیده و آنگونه که دوست دارید با سبزیجات آن را تزیین نمایید و سرو کنید.

سبزیجات سوپ مرغتهیه سوپ مرغپخت سوپ مرغ در منزل

در صورت تمایل می توانید از کمی رب گوجه و یا گوجه فرنگی تازه رنده شده داخل سوپ استفاده نمایید و به این ترتیب رنگ سوپ را تغییر دهید و طعم دلنشین تر و مناسب تری به آن ببخشید.

سوپ مرغ خوشمزهتهیه سوپ مرغ

نکات مهم برای تهیه سوپ مرغ :

سبزیجات موجود در سوپ مرغ را به نسبت مساوی مورد استفاده قرار دهید تا طعم مناسب و فوق العاده ایی به سوپ مرغ ببخشید.

به این دلیل که سیب زمینی سریع تر می پزد و ممکن است له شود آن را بعد از گذشت مدتی که از پخت گذشت اضافه می کنیم.

در صورتی که دچار سرماخوردگی شده اید، می توانید یک عدد شلغم رنده شده به سوپ اضافه نمایید.

طرز تهیه سوپ مرغ

دستور پخت سوپ مرغ و قارچ خوشمزه

سوپ مرغ و قارچ یکی دیگر از انواع سوپ های لذیذ ایرانی می باشد که در تهیه آن از سبزیجاتی چون نخودفرنگی و فلفل سبز نیز استفاده می شود و علاوه بر طعم خوشمزه و لذت بخشی که دارد، بسیار مقوی و مفید بوده و در مدت زمان کمی آماده می شود.

روش طبخ سوپ مرغ و قارچ

مواد لازم

  • قارچ/ ۳۰۰ گرم
  • گردن و بال مرغ/ ۳۰۰ گرم
  • پیاز سرخ شده/ نصف قاشق غذاخوری
  • هویج/ ۲ عدد
  • نخود فرنگی/ ۵۰ گرم
  • فلفل دلمه ای خرد شده/ یک قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده/ یک قاشق غذاخوری
  • آرد گندم/ ۳ قاشق غذاخوری
  • کره/ ۵۰ گرم
  • شیر/ یک لیوان
  • خامه/ ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر سیر/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم

روش طبخ سوپ قارچ و مرغ

در ابتدا برای تهیه این سوپ، قارچ ها را بعد از شست و شو به شکل برش های عمدی ریز کنید. بال و گردن مرغ را همراه پیاز سرخ شده، هویج خرد شده، نخود فرنگی، فلفل دلمه ای و در صورت دلخواه مقداری نمک تفت دهید. سپس یک استکان آب به مخلوط سبزیجات و مرغ اضافه کنید و اجازه دهید بپزد تا زمانی که مقدار ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب تبخیر نشده باقی بماند.

در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ، آرد را به همراه کره تفت دهید و بعد نمک و فلفل را اضافه کنید، سپس شیر را به آرامی و کم کم به آن اضافه کنید، طوری که آرد گلوله نشود، در همین حین مخلوط را مرتب هم بزنید.

اکنون استخوان های مرغ را جدا کرده و آب و دیگر مواد همراه آن را به مخلوط آرد اضافه کنید و قارچ سرخ شده را نیز داخل سوپ بریزید، آن را مرتباً هم بزنید و در آخرین مرحله پودر سیر را بفزایید. حال در صورتی که غلظت سوپ مورد پسند شما می باشد، می توانید جعفری را به آن اضافه کنید و در غیر این صورت بهتر است اجازه دهید کمی بیشتر بپزد و غلیظ تر شود. بعد از آماده شدن سوپ آن را از روی حرارت بردارید و خامه را به آن اضافه کنید.

دستور پخت سوپ مرغ و قارج

امیدواریم آموزش تهیه دو دستور از سوپ مرغ که در این مطلب بیان نمودیم، مفید واقع شود و با استفاده از این دستور های پخت، سوپ های خوشمزه و مقوی تهیه و نوش جان فرمایید. با مراجعه به بخش انواع سوپ می توانید از دیگر دستورهای آشپزی استفاده نمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *