دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

از خواص چای دارچین چه می دانید؟

  • مهلا بستگان
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

دارچین یکی از ادویه های مهم و پر خاصیت می باشد که افزودن آن به غذا و نوشیدنی ها نه تنها آنها را خوش طعم و عطر می کند بلکه این خاصیت را به مواد غذایی نیز منتقل می کند. ما در این مقاله از خواص چای دارچین نوشته ایم.

بررسی ها نشان داده اند که افرادی که از دیابت رنج می بردند با اضافه کردن روزانه یک گرم دارچین تا چهل روز در مواد غذایی خود توانسته اند تا ۳۰ درصد از میزان قند خون، کلسترول و چربی خون خود را کاهش دهند. ما در ادامه این مطلب از خواص چای دارچین برایتان می گوییم. همراهمان باشید.

از خواص چای دارچین چه می دانید؟

خواص دارچین بسیار بی شمار است و شما برای بهره مندی از آن می توانید چای دارچین دم کنید و بنوشید و یا آن را به دیگر مواد غذایی اضافه کنید و میل نمایید.

هر آنچه لازم است از خواص چای دارچین بدانید

برای پایین آوردن تب می توانید از یک استکان چای دارچین استفاده کنید، که به سرعت تب را پایین می آورد. از چای دارچین برای بهبود دردهای عضلانی و رفع درد استفاده می کنند. خوب است بدانید که دارچین خاصیت نشاط آوری و آرامبخشی دارد و به مانند یک پنی سیلین و آنتی بیوتیک عمل می کند، پس در مواقعی که سرماخورده اید مصرف یک فنجان چای دارچین را فراموش نکنید.

خواص چای دارچین را بهتر بشناسید

از فواید چای دارچین بدانید نه تنها پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری قند خون است، بلکه به کاهش قند خون در بیماران دیابتی نیز کمک می کند. برای جلوگیری از ابتلا به بیماری روماتیسم، چای دارچین بنوشید. خوردن چای دارچین بدن را در برابر فارانژیت مقاوم می کند.

  •  آرون گروپس

کاهش قند خون با نوشیدن چای دارچین

در ضمن ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید با مصرف چای دارچین خطر ابتلا به فشارخون های بالا در شما کاهش پیدا می کند. برای رفع خستگیتان یک لیوان چای دارچین بنوشید. برای برطرف کردن فشار های عصبی می توان از خواص چای دارچین بهره برد.

آشنایی با خواص چای دارچین

چای دارچین معده و روده را تقویت می کند و یک آنتی باکتریال در برابر طیف گسترده ای از باکتری ها می باشد. برای از بین بردن خستگی و سردرد های کاری (درمان سردرد با دارچین) نیز خوردن یک فنجان چای دارچین بسیار تاثیر گذار است. نکته بسیار مهم در مورد چای دارچین مقاوم کردن بدن در مقابل سرطان می باشد. این چای از آنتی اکسیدان های متفاوت و فراوانی برخوردار است و رفع کننده میگرن و استرس نیز می باشد.

چای دارچین و اینهمه خاصیت

فواید دیگر چای دارچین

دمنوش دارچین علاوه بر فوایدی که در بالا با آن ها آشنا شدید از فواید دیگری نیز برخوردار است که عبارتند از :

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

به منظور تنظیم گوارش می توانید از چای دارچین استفاده کنید زیرا، سبب رفع سوء هاضمه و مشکلات گوارشی از جمله : یبوست، گرفتگی و درد شکمی و اسهال می شود زیرا حاوی کاتچین می باشد که کمک زیادی به بهبود فرآیند گوارش خواهد کرد.

فواید بی نظیر چای دارچین

کاهش وزن

نوشیدن چای دارچین سبب کاهش چربی ها به خصوص چربی های شکمی می شود بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به مصرف غذا های شیرین تمایل دارید نوشیدن یک فنجان چای دارچین سبب کاهش چربی شکمی خواهد کرد زیرا، دارچین دارای مقادیری آنتی اکسیدان است که سبب دفع سموم و از بین رفتن چربی خواهد شد.

خوشبو شدن دهان

از دیگر فواید بی نظیر چای دارچین کمک زیادی به رفع بوی بد دهان می کند، دارچین به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری باکتری هایی که باعث بیماری لثه  و بوی بد دهان می شوند را از بین می برد و در نتیجه سبب افزایش سلامت دهان خواهد شد.

فواید چای دارچین بر سلامت بدن

کاهش استرس

نوشیدن چای دارچین باعث تسکین دهنده ذهن تان خواهد شد از این رو، اگر شما نیز یک روز پر استرس را تجربه کردید به منظور آرام شدن اعصاب تان می توانید یک فنجان چای دارچین مصرف کنید و همچنین علاوه بر رفع استرس کمک زیادی به از بین بردن استرس می کند.

بررسی مصرف چای دارچین

همانطور که می دانید هر ماده در کنار فوایدی که دارد مصرف بیش از حد آن با عوارضی نیز همراه خواهد بود که عوارض زیاده روی در مصرف چای دارچین عبارتند از :

۱. مصرف بیش از حد دمنوش دارچین سبب ایجاد کاهش شدید قند خون، زخم دهان و مشکلات تنفسی خواهد شد.

۲. دمنوش دارچین امکان دارد با دارو هایی که فرد برای پایین آوردن قند خون استفاده می کند تداخل داشته باشد.

طرز تهیه چای دارچین:

به یک لیوان آب بدون کلر در حال جوش یک تکه چوب دارچین اضافه کنید و یک سرپوش بر روی آن بگذارید و اجازه دهید که به مدت پنج دقیقه دم بکشد و بعد آن را میل نمایید.

چای دارچین یک معجزه گر طبیعی

توجه داشته باشید که افزودن مقداری دارچین به چای، آب پرتقال و غلات بسیار پر فایده می باشد و می تواند شما را در بهره مندی از لاغری با دارچین و زنجبیل کمک کند.

در صورت تمایل جهت آشنایی با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *