دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب دوخت تاپ بدون الگو را در ۱۰ مرحله ساده به شما عزیزان آموزش می دهیم که امیدواریم از دوخت این تاپ ساده و در عین حال شیک در منزل نهایت لذت را ببرید.

دوختن تاپ بدون الگو یکی از روش های ساده برای دوختن تاپ های مختلف و شیک در منزل است و این روش دوختن برای خانم هایی که خیاطی بلند نیستند و هیچ مهارتی در دوختن انواع لباس های مختلف ندارند مناسب است.

اغلب خانم ها مهارتی در دوختن لباس و خیاطی ندارند و اگر شما نیز از این دسته از خانم ها هستید و تمایل دارید بدون نیاز به کلاس رفتن برای خود لباس هایی را بدوزید می توانید با دوختن تاپ بدون الگو شروع کنید و مهارتی در خیاطی بدون الگو بدست آورید.

آموزش دوخت تاپ بدون الگو

آموزش مرحله به مرحله دوخت تاپ بدون الگو

تاپ از انواع مدل لباس های پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها است تاپ های زنانه مدل های مختلف و شیکی دارند و شما می توانید بدون نیاز به کشیدن الگو انواع مدل تاپ مجلسی و ساده را در منزل بدوزید. در ادامه آموزش دوختن تاپ بدون الگو را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

آموزش مرحله به مرحله دوخت تاپ بدون استفاده از الگو

دوختن تاپ بدون الگو در منزل

برای دوخت این مدل تاپ ابتدا باید وسایل مورد نیاز را آماده کنید سپس بدون نیاز به الگو و با اندازه های حدسی می توانید این تاپ را بدوزید. برای اینکه در دوختن تاپ به مشکلی نخورید الگویی از این روش دوختن را در ادامه مطلب قرار داده ایم ولی شما می توانید بدون استفاده از الگو این مدل تاپ را بدوزید.

دوخت تاپ در منزل

وسایل لازم 

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • پارچه : ۱.۵ متر
  • نخ همرنگ : به میزان لازم

مراحل دوختن تاپ بدون استفاده از الگو 

۱. ابتدا باید نصف دور سینه و اندازه عرض شانه ها را محاسبه کنید.
۲. عرض مستطیلی را که برای قسمت جلو و پشت تاپ برش می زنید نباید کمتر از نصف دور سینه و یا عرض شانه ها باشد بلکه این اندازه باید چند سانتی متر هم بیشتر باشد و بهتر است از هر طرف حدود ۵ سانتی متر اضافه بگیرید زیرا این مدل تاپ سایزی آزاد دارد و نباید کیپ بدن شما باشد.

روش دوخت تاپ بدون الگو

مراحل دوخت تاپ بدون الگو
۳. برای دوخت تاپ به یک نوار مستطیلی بلند نیاز داریم این نوار از دور یقه باید رد شود و به عنوان بند آستین روی شانه ها قرار می گیرد توجه داشته باشید که اندازه نوار باید کمی بلندتر از عرض مستطیل اولی بگیرید.
۴. از هر یک از مستطیل ها دو تا برش بزنید.
۵. ضلع بالایی مستطیل های بزرگ را به اندازه ۱ تا ۱.۵ سانت برگردانید و بدوزید توجه داشته باشید که نوار بند آستین باید از داخل رد شود.
۶. در این مرحله دو ضلع کناری مستطیل ها را به یکدیگر بدوزید.
۷. توجه داشته باشید قسمتی را در که در الگو مشخص شده است باید باز بماند ( قسمت باز برای زیر بغل است که این قسمت باید از اندازه فاصله زیر بغل تا استخوان گردن باز بماند).

روش دوخت تاپ بدون استفاده از الگو
۸. در این مرحله باید ضلع پایینی مستطیل ها را ابتدا دورگیری کنید و سپس آن ها را بدوزید.
۹. نوارها را دولا کنید و آن ها را از داخل بدوزید سپس برگردانید.
۱۰. حاشیه ای را که به اندازه ۲.۵ سانت در مستطیل های تنه اصلی نگه داشته اید از داخل رد کنید در این مرحله تاپ دوخته و آماده پوشیدن است بعد از پوشیدن تاپ باید به اندازه ای مناسب دو نوار را به هم گره بزنید.

مدل تاپ زیبا بدون استفاده از الگو

مدل تاپ بدون الگو دوختن تاپ بدون استفاده از الگو با 10 مرحله ساده

آموزش مرحله به مرحله دوخت تیشرت

برای دوخت این نوع تیشرت شما نیاز به الگوی خاصی ندارید و با پیاده کردن طرح تیشرت یا بلوز قدیمی روی کاغذ و پیاده کردن الگوی مورد نظر روی پارچه شروع به دوخت و دوز این تیشرت کنید.

ترسیم الگو

تیشرت قدیمی که کاملا سایز شما می باشد را تا کنید و همانند تصویر بر روی کاغذ قرار دهید و با کشیدن خط اطراف آن الگوی مورد نظر برای دوخت تیشرت را بکشید. الگوی مورد نظر را با قیچی ببرید و آن را روی دوی لای پارچه از جنس تریکو کشی پیاده کنید و با در نظر گرفتن جای دوخت، پارچه را برش بزنید.

نحوه دوخت تاپ بدون الگو

برای قرار دادن الگو بر روی پارچه در نظر داشته باشید دو سمت پارچه را به طرف داخل تا بزنید و الگوی مد نظر را در دو سمت پارچه بگذارید و برش بزنید. در ضمن قسمت گودی یقه پشت تیشرت باید کمتر از گودی یقه جلوی تیشرت باشد.

دوختن تاپ بدون الگو

اکنون که پارچه را برش زدید، برای دوخت دور یقه و آستین ها به ۲ نوار پارچه ای نیاز دارید. نوارهای به پهنای ۳ الی ۴ سانتیمتری از پارچه ببرید تا به صورت دوخت نوار اریب بر روی لبه یقه و آستین بدوزید و یک نوار با پهنای ۸ الی ۱۰ سانتیمتر نیز از پایین پارچه برای دوخت زیر تیشرت برش بزنید.

مرحله به مرحله دوختن تاپ بدون الگو

نحوه دوخت تیشرت

پارچه جلو تیشرت را روی پارچه پشت تیشرت بگذارید و درزهای لباس یعنی قسمت های بالای سر شانه ها و زیر بغل را به هم بدوزید. در تصویر زیر، نقاط قرمز رنگ نشان دهنده محل دوخت و دوز می باشند.

دوختن سریع تاپ بدون الگو

پس از اتمام دوخت درزهای لباس، نوارها را از قسمت وسط اتوکشی کنید تا به هنگام دوخت، چین ایجاد نشود. یک لبه نوار را بر روی لبه یقه یا لبه آستین قرار دهید و دوخت بزنید و بعد لبه دیگر را نیز به همین ترتیب بدوزید. در نهایت نوار پایین تیشرت را نیز به همین شکل باید بدوزید.

روش دوخت تاپ

حال شما صاحب یک تیشرت زیبا شدید.

روش دوختن تاپ بدون الگو

در این مطلب با آموزش دوخت تاپ بدون الگو آشنا شدید شما می توانید به راحتی و در ۱۰ مرحله ساده این تاپ را برای خود بدوزید و از پوشیدن آن لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع آموزش های خیاطی برای دوخت لباس های مختلف به بخش آموزش خیاطی مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *