دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش دوخت مقنعه کراواتی با مراحل تصویری به همراه الگو

  • زهرا خانزاده
  • ۱ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

این مطلب از آرگا را برای علاقمندان به هنر خیاطی، به آموزش دوخت مقنعه کراواتی اختصاص داده ایم، که پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

مقنعه کراواتی پوششی مناسب، راحت و رسمی برای بانوان شاغل در محیط های ادارای می باشد و خانم های دانشجو علاوه بر پوشیدن مقنعه دانشجویی می توانند این مقنعه های شیک و زیبا را نیز مورد استفاده قرار دهند. در دوختن مقنعه کرواتی می توان از پارچه های تترون، کرپ، حریر و ژورژت استفاده کرد.

دوخت مقنعه کراواتی با الگو

پارچه مورد نظر برای دوختن مقنعه کرواتی باید مربعی شکل باشد و سایز آن به دلخواه می تواند کوتاه، متوسط و بلند در نظر گرفته شود که به ترتیب دارای یکی از ابعاد زیر باشد.

  • ۹۰ * ۹۰
  • ۱۲۰ * ۱۲۰
  • ۱۵۰ * ۱۵۰

چنانچه می خواهید از پارچه های طرح دار برای دوخت مقنعه کرواتی استفاده کنید، به جای خرید پارچه طرح دار می توانید از یکی از روسری های خود در منزل استفاده نمایید.

برای ترسیم الگو و پیاده کردن آن بر روی پارچه باید ابتدا با استفاده از متر دور تا دور صورت اندازه گیری شود که بین ۵۵ الی ۶۰ سانتی متر می باشد، سپس نصف این اندازه را بر روی الگو یا پارچه بزنید. البته توجه داشته باشید که در زمان تا زدن پارچه یا روسری، محل تا زدن آن بر روی لبه اُریب قرار می گیرد که در این صورت باید میزان کشش روسری یا پارچه نیز مد نظر قرار بگیرد، بنابراین پیش از علامت زدن نصف اندازه دور صورت باید پارچه یا روسری به مقدار کمی کشیده شود.

پارچه مربعی شکل را همانند روسری، به حالت سه گوش تا بزنید، به صورتی که تای داخلی آن نسبت به تای رویی از هر طرف، ۱۵ سانتیمتر کوتاه تر باشد.

دوخت مقنعه کراواتی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پارچه را مجددا تا بزنید، سپس از نصف اندازه دور صورت میزان کشش پارچه را کم کنید و بعد اندازه بدست آمده بر روی لبه چهار لای پارچه علامت بزنید. سپس مطابق تصویر به اندازه ۲ تا ۳ سانتی متر به سمت داخل پارچه بروید و به اندازه ۸ تا ۱۰ سانتی متر به سمت پایین پارچه حرکت کنید و علامت گذاری نمایید(این قسمت برای برش کراوات در نظر گفته می شود).

نحوه دوختن مقنعه کراواتی

در این مرحله از دوخت مقنعه کراواتی باید فضای زیر گلو خالی گردد و برش داده شود(قسمتی که هاشور خورده است). در صورت عدم رعایت این مساله، مقنعه قابل استفاده نخواهد بود.

طریقه دوختن مقنعه کراواتی

بعد از برش قسمت هاشور خورده، پارچه مورد نظر شما باید به صورت تصویر زیر باشد.

روش دوختن مقنعه کراواتی

اکنون باید پارچه را باز کنید و بعد از این مرحله شروع به دوخت مقنعه کرواتی نمایید.

دوخت مقنعه کراواتی

برای دوختن مقنعه کراواتی باید، همانند تصویر پارچه را از پشت تا بزنید و کروات ها را بدوزید.

دوخت ساده مقنعه کراواتی

در نهایت باید کروات ها را به سمت رو برگردانید و چرت کوچکی را در محل زیر گلو ایجاد کنید، سپس درزها را برگردانید و بدوزید. به منظور مخفی ماندن درز، باید درزها دو به دو دخته شوند.

مدل دوختن مقنعه کراواتی

در نهایت برای زیبایی کار می توانید، حلقه های آماده برای بستن کروات مقنعه و یا حلقه های روسری را خریداری و استفاده کنید. اکنون شما صاحب یک مقنعه کرواتی زیبا می باشید، البته لازم به ذکر است که مهم ترین اصل در آموزش خیاطی رعایت تمامی نکات، جزئیات در مراحل ترسیم الگو، برش پارچه و دوخت آن می باشد.

دوخت مدل های متنوع مقنعه کراواتی

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم آموزش دوخت مقنعه کراواتی مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *