دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش روشن کردن عکس در فتوشاپ در چند مرحله آسان

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

ممکن است برای شما نیز پیش آمده که عکسی را ثبت نموده در حالی که نور کافی ندارد و به دنبال روشی برای روشن کردن آن هستید. با این مطلب همراه ما باشید تا روش روشن کردن عکس در فتوشاپ را فرا بگیرید.

در شرایطی که نور کم باشد و به عکس برداری اقدام کنید این احتمال وجود دارد که تصاویر تیره تر ثبت شوند. در نرم افزار فتوشاپ برای رفع این مشکل راه حل های مختلفی وجود دارد. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با یک روش ساده روشن کردن عکس در فتوشاپ آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

روش ساده روشن کردن عکس در فتوشاپ

ممکن است در زمانی عکسی را ثبت کنید که نور کافی در آن وجود ندارد. در صورتی که در شرایط با نور کم یا کنتراست بالا به عکاسی بپردازید، مسلما چنین موقعیت هایی ایجاد می شود. خوشبختانه توسط فتوشاپ می توان به سادگی این مشکل را رفع کرد.

به این ترتیب اگر از منظره ای زیبا عکس برداری نموده در حالی که نور کم است. می توانید به کمک نرم افزار قدرتمند فتوشاپ به روشن کردن عکس اقدام کنید. و به روشنایی مدنظر برسانید. هنگامی که می خواهید عکسی را روشن کنید برای شروع باید به بخش تصویر> تنظیمات> روشنایی/کنتراست بروید.

یا برای انتخاب ابزار مورد نظر می توانید در یک لایه تنظیم کنید که به این ابزار دسترسی یابید. به طور کلی ابزار روشنایی/ کنتراست  برای روشن کردن تصویر در فتوشاپ گزینه مناسبی است. تنظیم روشنایی در درجه اول بخش هایی را که به طور متوسط تیره هستند روشن نموده و نقاط تاریک تر را دست نخورده باقی می گذارد.

برای این کار روی لایه Adjustment Layers در پایین پالت لایه کلیک نموده بعد ابزار مدنظر مانند Brightness/contrast را انتخاب کنید.  با این مقدمه در ادامه به آموزش روش روشن کردن عکس در فتوشاپ می پردازیم.

  •  آرون گروپس

۱. ابتدا برنامه فتوشاپ را اجرا و به نوار ابزار بالای برنامه بروید. بعد از سربرگ فایل گزینه open را انتخاب و از کادر باز شده عکس مورد نظر را پیدا و آن را انتخاب سپس روی گزینه open زیر کادر عکس مورد نظر کلیک تا به برنامه فتوشاپ وارد شود.

۲. در این مرحله نیاز است یک Adjustment Layers به پنل لایه ها اضافه شود. برای اینکار مطابق تصویر زیر در پنل لایه ها کلیک کنید. سپس در پنجره باز شده روی گزینه levels کلیک کنید.

ممکن است این مورد در نسخه های قدیمی برنامه فتوشاپ با باز شدن پنجره دیگری همراه باشد و از آنجا که به تغییر تنظیمات در این آموزش نیازی نیست روی گزینه ok در آن پنجره کلیک و آن را نادیده بگیرید.

۳. تغییرات را در پنل لایه ها مشاهده می کنید.

۴. در این مرحله به تغییر حالت به حالت اسکرین می پردازیم. به این ترتیب از گوشه بالا و سمت چپ پنل لایه ها می توانید مطابق تصویر blend mode را روی اسکرین قرار دهید. تغییرات را در عکس مشاهده می کنید.

۵. اکنون از Adjustment Layers کپی تهیه کنید. این مرحله از آموزش اختیاری است و برای این کار کافی است روی لایه مربوطه کلیک نموده و با نگهداشتن کلید موس و کشیدن آن روی آیکن New layer مطابق تصویر آن را انجام دهید.

می بینید که در پنل لایه ها تغییرات زیر ایجاد شده است.

مشاهده می کنید که با اجرای دو لایه روی عکس مورد نظر، در تصویر وضوح بیشتری ایجاد شده است.

۶. در این مرحله در صورت نیاز میزان opacity را کاهش دهید. برای این کار توسط آیکن opacity مطابق تصویر اقدام کنید. بعد از تنظیم میزان opacity  روی مقدار دلخواه، تغییرات مورد نظر در عکس ایجاد می شوند.

۷. در زیر بخش سمت راست مربوط به پس از اجرای افکت و بخش سمت چپ مربوط به پیش از اجرای افکت می باشد و تفاوت های آن ها کاملا مشخص است.

به این ترتیب با روش روشن کردن تصویر در فتوشاپ آشنا شدید. همچنین می توانید در صورت علاقمندی برای آشنایی با روش افزایش نور عکس در فتوشاپ و روتوش عکس در فتوشاپ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *