دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه تنظیم ساعت اسمارت واچ اپل و گلکسی واچ

  • حکیمه فهیمی
  • ۱ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

یکی از نکاتی که در خرید ساعت هوشمند اهمیت دارد آشنایی با نحوه تنظیم ساعت و تاریخ آن می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه تنظیم ساعت اسمارت واچ اپل و سامسونگ آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

در خرید اسمارت واچ ها یا ساعت های هوشمند اطلاع از نحوه تنظیم ساعت و تاریخ این گجت اهمیت زیادی دارد. اگر با روش انجام کار آشنایی ندارید در ادامه مطلب نحوه تنظیم ساعت اسمارت واچ اپل و سامسونگ ارائه می شود.

تنظیم ساعت اسمارت واچ اپل و گلکسی واچ

در چند سال اخیر جذاب ترین اتفاق دنیای دیجیتال، ورود اسمارت واچ ها یا ساعت های هوشمند به آن است. در بین انواع گجت ها ساعت های هوشمند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. حضور برندهای بزرگی مانند اپل، سامسونگ و … در بازار اسمارت واچ ها از جذابیت این بازار برای مخاطبان می گوید.

حال اگر اسمارت واچ خریداری نموده باید با نحوه راه اندازی و تنظیم ساعت آن آشنا باشید وگرنه با مشکل روبرو می شوید. در ادامه نحوه راه اندازی و تنظیم ساعت اسمارت واچ اپل و سامسونگ رائه می شود.

روش راه اندازی اسمارت واچ و اتصال به گوشی اندرویدی

نخستین گام بعد از خرید اسمارت واچ، راه اندازی آن می باشد. نحوه راه اندازی ساعت های هوشمند کار ساده ای است که در ادامه بیان می شود.

  • برای شروع باید بلوتوث دستگاه را روشن کنید. این کار را از منوی نوتیفیکیشن بار قسمت وایرلس و شبکه ها انجام دهید.
  • سپس ساعت هوشمند را به گوشی متصل کنید. بعد از روشن کردن بلوتوث، لیست دستگاه هایی که قابل اتصال به گوشی هستند نمایش داده می شوند.
  • اکنون نوبت روشن کردن اسمارت واچ است. اگر کلید پاور آن را نگه دارید ساعت هوشند شما روشن خواهد شد.
  • سپس اسم ساعت هوشمند را در بین دستگاه ها یافته و گزینه pair یا جفت سازی را انتخاب نمایید.

 تنظیم زمان ساعت هوشمند اپل

در میان همه شرکت های حوزه فناوری، شرکت اپل حرف های بسیاری برای گفتن دارد. اسمارت واچ های این شرکت نیز در بین همه پرچمداران ویژگی های خاصی دارند. در اسمارت واچ اپل برای تنظیم ساعت و تاریخ، به تنظیم زمان نیاز نیست. با فعال نمودن اپل واچ برای نخستین بار، ساعت به طور اتومات تنظیم شده و اطلاعات آن قابل تغییر می باشد.

از این رو می توانید زمان دلخواهی برای اپل واچ تعیین نموده و آن را به طور دستی تنظیم نمایید. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و گزینه time را انتخاب کنید. بعد با ضربه روی کلید وسط صفحه، تاچ دیجیتال را تغییر داده و تنظیم ساعت اپل واچ را انجام دهید. در نهایت روی گزینه end کلیک کرده و از تنظیمات بیرون بیایید.

  •  آرون گروپس

تنظیم زمان ساعت هوشمند سامسونگ

اسمارت واچ سامسونگ به تنظیم خاصی نیاز ندارد و با متصل شدن به گوشی، ساعت و تاریخ خود را با آن هماهنگ می کند. از این رو عملکرد ساعت هوشمند سامسونگ و تنظیم ساعت و تاریخ آن به طور خودکار انجام شده و روش دستی به صورت زیر است.

با فشردن کلید هوم به صفحه برنامه ها بروید و گزینه تنظیمات اسمارت واچ سامسونگ را انتخاب نمایید. بعد به قسمت جنرال رفته و گزینه زمان و تاریخ را انتخاب نمایید. در نهایت برای تنظیم ساعت روی گزینه set time و برای تنظیم تاریخ روی گزینه set date کلیک کنید.

تنظیمات اولیه راه اندازی اسمارت واچ سامسونگ

برای این که به ویژگی های سرگرم کننده و مفید اسمارت واچ سامسونگ دسترسی یابید باید نرم افزار گلکسی Wearable را نصب نمایید. و داده های مدنظر بین ساعت و گوشی را همگام سازی کنید.

۱. اتصال اسمارت واچ سامسونگ به اندروید

پس از بررسی سازگاری گوشی خود، برنامه گلکسی Wearable را نصب و ساعت خود را انتخاب کنید. بعد با دنبال کردن فرمان های شرکت مخابراتی تان، فرایند فعال سازی را کامل و در صورت عدم تمایل این مرحله را رد کنید.

۲. اتصال اسمارت واچ سامسونگ به آیفون

پس از اطمینان از سازگاری گوشی خود با اسمارت واچ به اپ استور رفته و یکی از نرم افزارهای سامسونگ گلکسی واچ یا سامسونگ گلکسی فیت را انتخاب نمایید. بعد از دانلود هر یک از این برنامه ها آن را اجرا کرده و اسمارت واچ خود را انتخاب کنید. سپس فرامین را دنبال کرده و با کامل کردن فرایند فعال سازی، اسمارت واچ خود را راه اندازی نمایید.

تنظیم ساعت هوشمند سامسونگ بدون گوشی

برخی مدل های خاص اسمارت واچ بدون نیاز به گوشی هوشمند قابل تنظیم می باشند. برای این کار ساعت خود را روشن نموده و با بالا کشیدن انگشت روی صفحه، نماد علامت سوال را انتخاب نمایید. سپس دوباره انگشت تان را روی صفحه بالا بکشید و گزینه اینجا را انتخاب کنید.

در ادامه با کلیک روی گزینه ادامه ، موافقت تان را با خط مشی های مختلف اعلام نموده و ساعت را تنظیم کنید.

تنظیمات اولیه راه اندازی ساعت هوشمند اپل

همانطور که پیشتر ذکر شد نحوه راه اندازی ساعت هوشمند اپل واچ و تنظیم ساعت و تاریخ آن اهمیت زیادی دارد. برای راه اندازی ساعت هوشمند اپل، ابتدا از سازگاری آن با موبایل خود اطمینان یافته و بلوتوث و اینترنت گوشی را متصل کنید. بعد کلید پاور را فشار بدهید.

در ادامه بعد از روشن شدن ساعت هوشمند اپل آن را به گوشی آیفون نزدیک نمایید. با این کار در صورت مشاهده پیغام use your iphone to set up this apple watch گزینه ادامه را انتخاب و در صورت عدم مشاهده این پیغام، برنامه واچ را در گوشی اجرا کنید. سپس ساعت را انتخاب نموده و گزینه pair new watch را برگزینید.

بعد با روبرو کردن دوربین آیفون و ساعت اپل، اسمارت واچ و گوشی همگام سازی نمایید. در پایان ساعت هوشمند تان را راه اندازی و در صورت لزوم از داده ها بکاپ تهیه کنید.

در صورتی که اپل واچ اولین اسمارت واچ انتخابی شما باشد گزینه set up new  apple watch را انتخاب کنید و در غیر این صورت ریستور بکاپ را انتخاب کنید. بعد آخرین نسخه واچ او اس را نصب نموده و با قوانین و شرایط برنامه موافقت نمایید. در نهایت توسط اپل آیدی به حساب کاربری خود رفته و در صورت نیاز پسورد تان را عوض کنید.

معمولا تنظیمات اولیه اپل واچ مطابق با گوشی آیفون است و به طور خودکار صورت می گیرد. تنظیم ساعت و تاریخ آن نیز به همین شکل می باشد. البته می توان بعضی تنظیمات ساعت هوشمند را تغییر داده و ویژگی های آن را شخصی سازی نمود. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با اپل واچ سری ۵ و گلکسی واچ ۵ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *