دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کپشن در مورد کتاب با متن های ادبی زیبا و پرمحتوا

  • مهتاب علی پناه
  • ۱ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

همانطور که می دانید کتاب خواندن نقش مهمی در رشد ذهن و شخصیت افراد دارد و در مورد کتاب متن و جملات زیبا با مفاهیم دلنشینی وجود دارد به همین خاطر، در این مقاله مجموعه ای از کپشن در مورد کتاب را اختیارتان خواهیم گذاشت.

کتاب به عنوان دوست همیشگی افراد محسوب می شود و اکثر افراد این جمله را بارها شنیده اند و تاثیری زیادی در رشد ذهن افراد دارد از این رو توصیه می شود که افراد در برنامه روزانه خود از مطالعه کتاب غافل نشوند و در مورد کتاب بزرگان جملات زیبایی گفته اند بنابراین، اگر شما نیز به دنبال کپشن در مورد کتاب هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

متن زیبا در مورد کتاب

مجموعه ای از کپشن در مورد کتاب

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در بین کثر افراد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و افراد به دنبال متن های زیبا در قالب کپشن هستند که یکی از موضوعات زیبا کتاب است به همین خاطر، در ادامه مطلب مجموعه ای از کپشن در مورد کتاب را گرد آوری کرده ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید از بین آن ها جملات زیبایی را انتخاب کنید.

 

جملات زیبا در مورد کتاب با مفاهیم زیبا

آدم تنها در بهشت هم باشد، به او خوش نمى‌گذرد، ولى کسى که به کتاب یا تحقیق علاقه‌مند است، هنگامى که به مطالعه یا تفکر مشغول است، جهنم نیز براى او بهترین بهشت‌هاست.
موریس مترلینگ، شاعر و فیلسوف بلژیکی

******

  •  آرون گروپس

مطالعه، یگانه راهی است برای آشنایی و گفتگو با بزرگان روزگار که قرن‌ها پیش در دنیا به سر برده و اکنون در زیر خاک منزل دارند.
دکارت، ریاضی دان و فیلسوف فرانسوی

******

کتاب راستگوترین، بی‌توقع‌ترین، مفیدترین و همیشگی‌ترین رفیق برای هر انسان است.
مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز امریکایی

******

اتاق بدون کتاب، همچون بدن بدون روح است.
سیسرون، سیاست مدار و فیلسوف رومی

******

کتاب، همنشینی است که تو را خسته و ملول نمی‌سازد. دوستی است که تو را فریب نمی‌دهد. و رفیقی است که به تو آزار نمی‌رساند.
شکسپیر، شاعر و نویسنده انگلیسی

******

برگ‌های کتاب به منزله بال‌هایی هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز می‌دهند. هرچه بیشتر کتاب بخوانید، بیشتر از زندگی حقیقی برخوردار خواهید شد.
فرانسوا ولتر، فیلسوف و نویسنده فرانسوی

******

متن در مورد کتاب با مفاهیم زیبا

سخنان زیبا بزرگان درباره کتاب

برای من، تعطیلات یعنی برداشتن یک کتاب، رفتن به یک کوه و خواندن آن.
سونام کاپور، هنرپیشه هندی

******

نگاهی به یک کتاب می‌اندازی و صدایی از شخص دیگری می‌شنوی. شخصی که شاید ۱۰۰۰ سال است که مرده است. کتاب خواندن، سفر از طریق زمان است.
کارل ساگان، اخترشناس امریکایی عضو ناسا

******

ما معتقدیم به جای این که اجازه بدهیم کتاب ها دور از چشم مردم پشت نرده های آهنی بپوسند، بهتر است که اجازه دهیم با خواندن از بین بروند.

ژول ورن، نویسنده فرانسوی

******

زندگینامه انسان‌های بزرگ را بخوانید. داستان‌های سازنده بخوانید. کتاب‌هایی بخوانید که منبع الهام و ایمان باشند و از همه بالاتر کتاب مقدس را بخوانید.

مک آر داگلاس، مربی اصول رهبری

******

کتاب‌ها بهترین دوست برای همنشینی، بهترین مشاور در زمان تردید، بهترین آرام بخش دوران افسردگی، بهترین سرگرمی دوران بازنشستگی، مطمئن‌ترین مخدر برای خستگی، بهترین ورزش برای ذهن، زیباترین باغ طبیعت و زمینی بارور برای بقای ابدی هستند.

بالسترود وایت لاک، عالم و دانشمند قرن هفدهم

******

کتاب، رسولی ست که زندگی را در دستانت به تماشا می گذارد تا لحظه های تنهایی ات را با خویش خلوت کنی و دل به معبود بسپاری.

روز کتاب و کتابخوانی مبارک

******

کتاب‌هایی می‌توانند بیشتر به شما کمک کنند که بیشتر شما را به فکر کردن وادارند. سخت‌ترین راه یاد گرفتن،سطحی خواندن است؛ اما، یک کتاب برجسته که از ذهن نویسنده‌ای متفکر آمده باشد، همچون کشتی افکار است که با حقیقت و با زیبایی به عمق دریا می‌رود.

تئودور پارکر، نظریه پردازد و متفکر قرن نوزدهم

******

شما نباید وقت خود را صرف خواندن موضوع‌هایی کنید که شاید روزی برای شما جالب باشد؛ چون ممکن است آن روز هیچ‌وقت فرا نرسد.

برایان تریسی

******

متن ناب در مورد کتاب

جملات زیبا درباره کتاب با مفاهیم ناب

می‌دانی چرا این کتاب ها آن‌قدر اهمیت دارند؟ زیرا، جان دارند. به عقیده من، جان یعنی کیفیت، یعنی جنس، یعنی بافت. این کتاب‌ها را می‌توان زیر میکروسکوپ برد و دید که تار و پود دارند. از زیر شیشه‌ی میکروسکوپ می‌توانی زندگی را ببینی که با سرعتی بی پایان از گذشته تا به امروز در جریان است.

پروفوسور فابربه موناگ در ۴۵۱ درجه فارنهایت

******

در پایان هر روز، دوباره اطمینان می‌یابم که خواندن بزرگترین مهارتی است که آموخته‌ام. کتاب‌ها ذهن مرا هوشیارتر و درک مرا از حقیقت وسیع‌تر کرده‌اند. از همه مهم‌تر آن‌که به زندگی من اهداف بزرگی بخشیده اند.

آدام ویتی

******

یک کتاب خوب که با تبحر و مهارت نوشته شده است مانند قالیچه سلیمان است. می‌توانیم روی آن بنشینیم و به سرزمین‌هایی سفر کنیم که هیچ‌گاه و از هیچ راهی نمی‌توانستیم به آنجا برویم

کارولین گوردون

******

من دریافته‌ام کتاب‌ها چنان قدرتی دارند که می‌توانند زمان را متوقف کنند، آن را به عقب بکشند و حتی به سوی آینده ببرند

جیم بایشاب، روزنامه نگار آمریکایی قرن بیستم

******

کتاب‌ها مانند زنبورهایی هستند که گرده‌ی گل‌ها را از ذهنی به ذهن دیگر منتقل می‌کنند

جیمز راسل، شاعر آمریکایی

******

خواندن کتاب‌های اندیشمندان و نویسندگی بزرگ بهتر از حرف زدن با آن‌هاست؛ زیرا نوشته‌های این افراد نسبت به صحبت‌های خودمانی آن‌ها تبلور بسیار کامل‌تر و دقیق‌تری از افکار و اعتقاداتشان خواهد بود

فرد اسمیت

******

ویکتور هوگو:
خوشبخت، کسی است که به یکی از این دو چیز دست رسی دارد، یا کتاب های خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.

******

آیا دوست دارید برای خواندن وقت پیدا کنید؟ عاشق کتاب شوید؟ در جستجوی کتاب‌هایی باشید که شور عشق را در شما برانگیزاند و فقط به ندای قلب و خرد خویش گوش فرادهید. آن وقت نیازی نیست به دنبال وقت بگردید، زمان، خود، شما را پیدا خواهد کرد

استیو لوین، از مجموعه کتاب های آنگاه که می‌بینیم

******

مراقب لحظات آزاد خود باشید. آن لحظات مانند الماس‌های نتراشیده‌اند؛ اگر آن‌ها را بتراشید و خرد کنید؛ ارزش حقیقی خود را از دست می‌دهند .اگر مراقب آن‌ها باشید؛ شفاف‌تر و درخشنده‌تر جلوه خواهند کرد

رالف والدوامرسون

******

کپشن درباره کتاب با مفاهیم دلنشین

جملات ناب کوتاه در مورد کتاب

رایان تریسی سخنران و مربی موفقیت، برای گنجاندن کتاب بیشتر در برنامه روزانه راه کارهایی پیشنهاد می‌کند، او می‌گوید: از هر فرصت کوچکی که زمان در اختیار شما می‌گذارد استفاده کنید. همیشه کتاب و مجله همراه داشته باشید تا هنگام انتظار و غیره بیکار نمانید. اگر شما در هر ماه یک کتاب بخوانید، در طول یک سال، دوازده کتاب و تا ده سال آینده صد و بیست کتاب خوانده‌اید. با استفاده از این روش شما یکی از بهترین کتابخوان‌های دنیا خواهید بود. اگر در روز پانزده دقیقه، فقط پانزده دقیقه آثار کلاسیک جهان را مطالعه کنید؛در عرض چند سال همه‌ی کتاب‌های برجسته ادبی را خوانده‌اید.

******

دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند خواندن ارتباط میان ما و دیگران را تقویت می‌کند و این عامل دست کم برای من، یکی از بهترین دلایل کتاب خواندن است. ما وقتی کتاب می‌خوانیم به حقیقتی بزرگ و آرام بخش دست میابیم؛ اینکه دیگر تنها نیستیم.

پت ویلیامز

******

هدر دادن ذهن به مراتب وحشتناک تر از به هدر دادن پول است

شعار صندوق پول دانشگاه یونایتدنگرو

******

ما میخوانیم تا ذهن را آموزش دهیم؛ ذهن را پر کنیم؛ به ذهن استراحت دهیم، ذهن را ترمیم کنیم حتی ذهن را رها کنیم .

هولبروک جکسون، نویسنده معاصر

******

اگر زیاد کتاب بخوانید، شما را کتاب‌خوانده به حساب می‌آورند؛ اما اگر زیاد تلویزیون نگاه کنید، شما را تلویزیون‌دیده خطاب نمی‌کنند.

لی لی تاملین، کمدین مشهور

******

مجموعه ای از کپشن در مورد کتاب
شما دوستان عزیز با کلیک کپشن می توانید متن و جملات زیبایی را مشاهده کنید و در شبکه های اجتماعی نیز از آن استفاده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *