دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی کلوز فرند اینستاگرام و آموزش قابلیت های آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

در بروزرسانی های جدید اینستاگرام قابلیتی با رنگ سبز در نوار استوری به اسم کلوز فرند قرار گرفته است. اگر مایلید تا از قابلیت کلوز فرند اینستاگرام بیشتر بدانید با این مطلب همراه ما باشید.

کلوز فرند اینستاگرام یکی از قابلیت های جدید و جالب این برنامه می باشد که در بروزرسانی های جدید به اینستاگرام اضافه شده و با استقبال بی نظیری روبرو شده است. در این مطلب به قابلیت مذکور پرداخته تا اطلاعات بیشتری درباره کلوز فرند کسب کنید.

قابلیت جالب کلوز فرند اینستاگرام

کلوز فرند اینستاگرام که در بروزرسانی های جدید این برنامه با رنگ سبز در نوار استوری های آن قرار گرفته است، یکی از قابلیت های جالب و جذاب اینستاگرام می باشد که بسیار مورد توجه و استقبال کاربران قرار گرفته است. کلوز فرند واژه ای انگلیسی است که از ترکیب دو کلمه کلوز به معنی نزدیک و فرند به معنی دوست تشکیل شده است.

و در مجموع به معنی دوست نزدیک یا دوست صمیمی می باشد. با این حال تعریف مناسبی که از کلوز فرند می توان بیان نمود این است که ابزار و قابلیتی جهت محدود کردن لیست بازدیدکنندگان استوری است که باید این لیست را از قبل ایجاد کرده و برای استفاده از آن به پرداخت هزینه نیاز نیست.

به عبارتی این قابلیت به محدود کردن عموم بازدیدکنندگان استوری شما در قالب لیستی که تعیین می کنید، می پردازد. همچنین قابلیت کلوز فرند دارای کاربردهای متعدد دیگری هم می باشد. کلوز فرند بیشتر حالتی کاربردی جهت شخصی سازی پیج اینستاگرامی تان دارد که می توان نوعی تفکیک بین دنبال کننده های خود ایجاد نمایید.

به طور مثال فرضا پیج شما دارای ۵۰۰ فالوور می باشد که وقتی استوری دلخواهی آپلود می کنید بی شک همه فالوورها می توانند آن استوری را مشاهده نمایند. به این ترتیب اگر نخواهید که استوری شما را همه فالوورها ببینند قابلیت کلوز فرند کمک کننده خواهد بود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زیرا حین آپلود استوری می توانید حساب هایی که مایل نیستید استوری شما را مشاهده کنند را صرفا برای عدم مشاهده استوری مدنظر ببندید. ولی شاید در بین این ۵۰۰ فالوور می خواهید استوری هایی را منتشر نمایید که مثلا تنها ۱۰ یا ۲۰ نفر آن ها را مشاهده نمایند. کلوز فرند دقیقا این کار را برای شما انجام خواهد داد. در ادامه بیشتر با قابلیت کلوز فرند اینستاگرام آشنا می شوید.

کاربرد کلوز فرند اینستا

پیشتر با معنی لغوی کلوز فرند و تا حدودی کاربرد آن آشنا شدید. در این بخش به تشریح بیشتر کاربرد کلوز فرند می پردازیم. قبلا با آپلود کردن استوری در پیج خود همه مخاطبان شما آن را مشاهده می کردند. و اگر تمایل نداشتید که فرد یا افراد خاصی استوری شما را ببینند، آن ها را هاید می نمودید.

این موضوع برای افرادی که افزایش فالوور را تجربه داشته اند، پیش آمده است. هنگامی که با خرید فالوور اینستاگرام، افزایش ناگهانی مخاطب را تجربه می کنید، موضوع هاید یا مخفی کردن برخی فالوورها دردسرساز می شود. این روش تا زمانی که تعداد دنبال کننده ها پایین باشد، کاربردی به نظر می رسد.

ولی با افزایش دنبال کننده ها، هاید کردن تعداد زیادی از فالوورها جهت عدم نمایش استوری تقریبا غیر ممکن می شود. از این رو برنامه اینستا قابلیتی تحت عنوان کلوز فرند را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند به راحتی لیستی از افرادی که مایلند استوری شان را مشاهده کنند؛ درست کرده تا استوری آن ها به رنگ سبز و تنها در همان لیست انتخابی نمایش داده شود.

استفاده از قابلیت کلوز فرند می تواند مزیت های بسیاری برای کاربران داشته باشد. به طور مثال می خواهید استوری خانوادگی یا شخصی در پیج داشته باشید ولی مایل نیستید برخی افراد آن را ببینند. به این ترتیب با ایجاد یک لیست کلوز فرند خیال خود را آسوده می کنید زیرا تنها افرادی که انتخاب کرده اید استوری شما را می بینند.

در یک نگاه کلی کاربرد قابلیت کلوز فرند اینستا شامل موارد زیر است:

  • محدود سازی بازدیدکنندگان استوری مدنظر
  • امکان تنظیم لیست مورد علاقه
  • ویرایش لیست کلوز فرند
  • نمایش مجزای استوری کلوز فرند با رنگ سبز و …

چگونه متوجه شویم که در لیست کلوز فرند قرار داریم؟

همانطور که اشاره شد استوری های کلوز فرند به رنگ سبز می باشند و این آشکارترین وجه تمایز استوری های معولی که به رنگ قرمز است با استوری های کلوز فرند می باشد. در نوار مرتبط به استوری ها، هر استوری سبز رنگ نشان دهنده این است که شما در لیست کلوز فرند فردی هستید که استوری مدنظر را قرار داده است.

ولی تا زمانی که فرد استوری کلوز فرند را انتشار ندهد، شما نمی توانید متوجه شده که آیا در لیست کلوز فرند قرار دارید یا خیر. البته ترفندی در این زمینه هست که در مواقعی به درد می خورد. می توانید به پیج فرد مدنظر رفته و استوری های هایلایت وی را مشاهده کنید. اگر یک استوری کلوز فرند هایلایت شده باشد شما با دیدن آن متوجه شده که در لیست کلوز فرند شخص قرار دارید.

ولی اگر استوری کلوز فرندی در هایلایت های وی مشاهده نشد، نمی توانید اطلاع یابید که در لیست کلوز فرند فرد مدنظر هستید یا نه.

منظور از استوری کلوز فرند در هایلایت

استوری هایی که در کلوز فرند قرار می دهید همانند استوری های معمولی فقط ۲۴ ساعت در بخش استوری باقی مانده و بعد حذف می شوند ولی دقیقا مشابه استوری های معمولی این قابلیت را دارند که در بخش هایلایت اینستا قرار گیرند. استوری هایی که در کلوز فرند گذاشته می شود دارای یک علامت ستاره سبز رنگ در بالای خود بوده و وقتی آن استوری هایلایت می شود هم این ستاره سبز بالای استوری مشاهده می شود.

گفتنی است شبیه استوری های معمولی، استوری های کلوز فرند هم قابل حذف بوده و هر زمان که بخواهید می توانید آن ها را از هایلایت خود حذف کنید.

روش قرار دادن استوری کلوز فرند

قبل از قرار دادن استوری کلوز فرند، به درست کردن لیستی از افرادی که می خواهید در کلوز فرند شما باشند، نیاز است. ایجاد لیست کلوز فرند در اینستا کار خیلی ساده ای است کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا برنامه اینستاگرام را اجرا و به بخش پروفایل خود رفته و روی نوار سه خط بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  • بعد گزینه close friend را یافته و انتخاب کنید.

  • در صفحه باز شده لیست کلوز فرند افرادی که می خواهید ایجاد شود را با انتخاب گزینه add تعیین کنید. می توانید از ذره بین برای جست و جوی آیدی مخاطبان استفاده کنید.
  • وقتی لیست مدنظر برای کلوز فرند آماده شد، روی گزینه done ضربه زده تا لیست مذکور نهایی گردد.
  • به همین راحتی لیست کلوز فرند آماده شد. موقع آپلود کافی است روی علامت سبز رنگ پایین استوری مدنظر ضربه زده تا استوری شما برای افرادی که در این لیست قرار دارند به نمایش درآید.

حال اگر به دلایلی بخواهید برخی افراد لیست کلوز فرند را حذف کنید می توانید در این لیست تغییراتی ایجاد نمایید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • از منو سه خطی بالای پروفایل بخش کلوز فرند را انتخاب نمایید.
  • لیست کلوز فرند به نمایش در آمده و در آن مخاطبی که می خواهید از فهرست حذف شود را پیدا کرده و روی گزینه Remove کنار آیدی وی ضربه بزنید.

به این ترتیب دیدید که درست کردن لیست کلوز فرند تنها چند دقیقه زمان می برد و اصلا کار دشواری نیست. همچنین اگر فردی شما را از لیست کلوز فرند حذف کند، هیچ اعلانی از سوی اینستا مبنی بر حذف شما از لیست کلوز فرند آن فرد ارسال نمی شود.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با قابلیت زمان بندی پست اینستاگرام و  روش قرار دادن لینک در استوری ینستاگرام روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *