دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قابلیت زمان بندی پست اینستاگرام و فواید آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

یکی دیگر از قابلیت های جالب اضافه شده به برنامه اینستاگرام، امکان زمان بندی پست ها است. با این کار در زمان صرفه جویی شده و با ارسال محتوای مرتبط فالوور بیشتری جذب می کنید. این مطلب به زمان بندی پست اینستاگرام می پردازد.

می توان زمان بندی پست اینستاگرام را یکی از قابلیت های مهم در جهت رشد حساب کاربری در این شبکه اجتماعی تلقی کرد. با این کار در انتشار محتوا نظم ایجاد شده تا با سرعت بیشتری پیج کاربر پیشرفت نماید. در ادامه با ابزارهای زمان بندی پست اینستاگرام آشنا می شوید.

ابزارهای زمان بندی پست اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی و جالبی که به برنامه اینستاگرام اضافه شده است، امکان زمان بندی پست ها می باشد. منظور از زمان بندی پست ها این است که اگر یک حساب کاربری تجاری در این برنامه را مدیریت می کنید و لازم است که هر چند روز یک بار پستی را اشتراک گذاری نمایید، توسط این قابلیت از پیش پست ها را آپلود کرده و در زمان مشخص پست ها به اشتراک گذاشته می شود.

به کمک ویرایش پست در اینستاگرام، اضافه کردن موزیک یا زیرنویس در اینستاگرام سبب افزایش جذابیت استوری و جذب فالوور بیشتر می شوید. در این مطلب قصد داریم به شما چند ابزار برای زمان بندی پست اینستاگرام معرفی نماییم تا بیش از پیش بتوانید فالور جذب کرده و پیج کاری خود را ارتقا دهید.

البته باید اشاره کرد قابلیت زمان بندی مطالب در اینستاگرام برای همه کاربران در دسترس نبوده و تنها کاربرانی می توانند این کار را انجام بدهند که از اکانت با نمایه تجاری استفاده می کنند. به کمک این قابلیت در زمان صرفه جویی شده و با ارسال مرتبط محتوا سبب جذب دنبال کننده بیشتری خواهید شد.

از طریق این ویژگی همه محتوای خود را آپلود نموده و برای آن ها تاریخ تعیین می نمایید تا در زمان معینی انتشار یابند و دیگر لازم نیست در زمان های مختلف فیلم و عکس آپلود کنید.

  •  آرون گروپس

زمان بندی محتوا اینستاگرام

اگر در اینستاگرام پیج تجاری را مدیریت می نمایید و تبلیغ کار شما از این طریق است. خبر خوب این است که می توانید با زمان بندی استوری یا محتوا آن ها را به طور منظم و مداوم انتشار دهید. به این نحو که محتوای عکس یا ویدیو خود را آپلود نموده و برای آن ها تاریخ تعیین می کنید تا در تایم معینی منتشر گردند و دیگر لازم نیز در زمان های مختلف به آپلود عکس و فیلم اقدام کنید.

فواید قابلیت زمان بندی محتوا در اینستاگرام

این قابلیت را می توان یکی از استراتژی های مهم در جهت ارتقای حساب کاربری  و سازماندهی محتوای آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام دانست. قاعده ساده ای در این میان وجود دارد این که هر اندازه فعالیت کاربر مداوم تر باشد آنگاه عملکرد اکانت وی نیز بهتر خواهد بود. دنبال کننده های شما طرفدار دیدن محتوای عالی و ضمنا دریافت محتوای زیاد می باشند.

به این ترتیب یکی از شرط های پیشرفت در این شبکه اجتماعی، نظم و استمرار در تولید و انتشار محتوا است. محتوای زمان بندی شده در اینستاگرام توسط ابزارهای خودکار کمک می کند که با ایجاد نظم در منتشر شدن محتوا با سرعت بیشتری صفحه اینستاگرام شما در میسر پیشرفت رو به جلو حرکت کند.

تولید کنندگان حرفه ای محتوا در این برنامه یک تقویم محتوایی دارند که بر طبق آن، پست ها و استوری های خود را در این شبکه اجتماعی منتشر می سازند. پست زمان بندی شده به کمک ابزارهایی نظیر بافر، کریتور استودیو و … امکان پذیر است که در ادامه با آنها آشنا می شوید. اما در ادامه به چند مورد از فواید قابلیت زمان بندی محتوا در اینستاگرام اشاره می شود.

۱. صرفه جویی در وقت

ارسال محتوای زمان بندی شده در اینستاگرام سبب می شود تا به میزان زیادی در وقت صرفه جویی شود. اجرای برنامه اینستاگرام، آپلود تصویر یا فیلم، نوشتن کپشن و بعد ارسال مطلب می تواند یک فرایند خسته کننده محسوب شود. آپلود، مدیریت و برنامه ریزی محتوا قبل از پست کردن آن، می تواند این فرایند را ساده تر نماید.

زیرا می توانید چندین پست را به طور یکجا زمان بندی نمایید. همچنین می توان کپشن و هشتگ های لازم را هم افزوده و در هنگام ارسال پست به کار با گوشی نیازی نخواهد بود.

۲. مدیریت کردن محتوا

سازماندهی محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند یک وظیفه مهم تلقی شود به ویژه اگر چند اکانت داشته باشید. با زمان بندی پست ها می توان تعیین کرد که کدام پست در چه زمانی انتشار یابد و ثبات ارسال پست، بهبود کیفیت محتوای فیدها نیز می تواند از سایر مزایای این روند باشد. در این روش از ارسال پست های شتابزده و دقیقه آخر جلوگیری می شود. از این رو کیفیت محتوا نیز ارتقا می یابد.

۳. متنوع شدن پست ها

ارسال پست به طور دستی و شتابزده، در نهایت از تنوع محتوا می کاهد. حال چه این محتوا متنی، تصویری یا هر مورد دیگری باشد. در هر صورت اکانتی ارزش دارد که محتواهای متنوع ارائه بدهد. زمان بندی و برنامه ریزی برای محتوا به این معنی است که از قبل می توانید از متنوع بودن محتوا و پست ها اطمینان حاصل نمایید.

۴. هماهنگی طرح رنگی فیدها

بیشتر اکانت های اینستاگرام برای منسجم نشان دادن پروفایلشان، از یک طرح رنگی خاص بهره می گیرند. از این رو وقتی افراد به حساب آن ها مراجعه می کنند، همه پست ها را در قالب واحدی مشاهده نموده نه پست های مجزا. با برنامه ریزی و زمان بندی پست ها، می توان هماهنگی طرح رنگی پست های تازه را با پست های موجود بررسی نمود.

همچنین می توان برای کپشن و هشتگ ها از پیش برنامه ریزی نمود. کپشن ها در زمینه بازاریابی بیشترین تایم را به خود اختصاص می دهند. از این رو نبایستی در تهیه آن ها شتابزده و با عجله اقدام کرد. به ویژه که یک کپشن خوب می تواند سبب ایجاد نرخ تعاملی بالا برای پست ها شود.

با این ابزارها به زمان بندی ارسال محتوا در اینستاگرام بپردازید

جهت زمان بندی محتوا اینستاگرام نیاز است که یکی از برنامه ها یا ابزارهای شخص ثالث را دانلود نموده و توسط آنها به زمان بندی محتوا اقدام کنید. زیرا این قابلیت به تنهایی در خود برنامه گنجانده نشده است. از جمله این ابزارها عبارتند از:

۱. ابزار بافر Buffer

این ابزار به طور رایگان در خصوص زمان بندی محتواها در اختیار کاربران قرار می گیرد. برنامه بافر علاوه بر زمان بندی محتوا در اینستاگرام قابلیت زمان بندی حداکثر ۱۰ پست در سایر شبکه های اجتماعی را هم دارد. برای استفاده از این برنامه عکس یا ویدیوی مدنظر را انتخاب کرده و به آن کپشن یا هشتگ را اضافه کنید.

بعد زمان انتشار پست را مشخص کرده تا در تاریخ تعیین شده گزینه ای با عنوان open in Instagram اجازه انتشار پست را از شما گرفته و پست منتشر شود.

۲. ربات اینبو

ربات اینبو ابزاری کاربردی برای توسعه پیج های اینستاگرامی محسوب می شود. این ابزار امکانات مختلفی دارد از جمله قابلیت ارسال محتوا به صورت زمان بندی شده. از دیگر ویژگی های این ربات در مورد ارسال محتوای زمان بندی عبارتند از:

  • امکان زمان بندی پست و استوری
  • عدم نیاز به تغییر پیج به حالت بیزنسی
  • دارای ابزار ویرایش عکس و فیلم به طور اختصاصی
  • دارای قابلیت ریپست به طور دوره ای و …

جهت زمان بندی استوری اینستاگرام توسط این رباط از نوار بالای صفحه گزینه استوری را انتخاب و مشابه زمان بندی پست، تصاویر را در قسمت مدیریت فایل آپلود نمایید و تصویر یا ویدیوی مدنظر را از این بخش گزینش کنید. روی گزینه های پیشرفته تب کرده تا مانند مراحل زمان بندی پست برای استوری تگ و لوکیشن تعیین کنید. همچنین در ابن بخش می توانید علاوه بر لوکیشن و تگ برای استوری لینک قرار دهید.

۳. برنامه Hootsuite

این برنامه با بیش از یک میلیون کاربر در رتبه اول برنامه پست خودکار اینستاگرام جای دارد. پس از نهایی نمودن محتوای پست به کمک گزینه پوش نوتیفیکیشن زمان انتشار پست را مشخص کنید.

۴. ابزار Creator studio

قابل ذکر است که این ابزار تحت مالکیت فیسبوک بوده و مسئولیت ارائه اطلاعات بیشتر در مورد اکانت های فیس بوک و اینستاگرام را بر عهده دارد. همچنین برای ارسال پست اتوماتیک اینستاگرام نیز کارایی دارد. از مزیت های این ابزار نسبت به سایر نمونه های مشابه عبارتند از:

  • رایگان بودن این برنامه که بهترین مزیت آن محسوب می شود.
  • امنیت بالای آن زیرا به خود فیس بوک تعلق داشته و این اطمینان را ایجاد می کند که اطلاعات شخصی پیج تان محفوظ می ماند.
  • استفاده از این ابزار ساده بوده و نیاز به تخصص یا مهارت خاصی برای کار با آن نیست.

جهت ارسال پست تعیین زمان شده در اینستاگرام توسط ابزار Creator studio ابتدا باید پیج تان را حرفه ای یا بیزینسی کنید. وگرنه امکان دسترسی به این برنامه وجود ندارد. اگر پیج شما بیزینسی نباشد موقع ورود به ابزار Creator studio فیس بوک درخواست می کند که برای دسترسی به Creator studio پیج اینستاگرام خود را به حالت حرفه ای درآورید.

۵. برنامه Later

جالب است بدانید به کمک برنامه Later هم می توان حداکثر ۳۰ پست را برای انتشار در آینده آماده نمود. در ضمن قابلیت زمان بندی محتوای پست مانند متن، هشتگ و دیگر بخش ها نیز وجود دارد تا در تایم های مختلف به پست انتشار یافته اضافه گردند.

۶. ابزار Publish

باید اشاره کرد ابزار Publish هم یکی از برنامه های محبوب با یک میلیون کاربر در اینستاگرام است که امکان ارسال پست اتوماتیک را فراهم می کند. این برنامه در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر نیز کاربرد دارد. برای ارسال خودکار پست ابتدا عکس یا ویدیو مدنظر را انتخاب و جزئیات مرتبط با آن را درج کنید.

در ادامه بایستی انتخاب نمایید که در تاریخ تعیین شده پست مدنظر در کدام یک از شبکه های اجتماعی منتشر بشود. همچنین از منحصر به فردترین قابلیت های این ابزار، انتشار پست در زمانی که کاربران بیشتری آنلاین هستند، می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *