دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روش های درمان درد صافی کف پا و نگاهی به دلیل وقوع درد

  • سعیده ستاری
  • ۶ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

راه های درمان زیادی برای درمان درد صافی کف پا وجود دارد که می توان به استفاده از کفی طبی اشاره نمود البته علل این امر را نیز برای شما بیان کردیم امیدوارم این مطلب مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

زمانی که قوس کف پا از میان برود یا کاهش یابد موجب می شود که نحوه توزیع وزن بدن نیز تغییر یابد. این وضعیت موجب می شود به استخوان ها، رباط ها و عضلات پا فشار زیاد وارد شود. صافی کف پا یا افتادگی قوس کف پا اختلالی می باشد که حدود ۳۰ درصد از اشخاص یک جامعه را درگیر می کند ولی خوشبختانه در بیشتر موارد یک مشکل جدی و حاد به شمار نمی رود. ما در این مطلب راه درمان درد صافی کف پا را برای شما بیان می کنیم.

راه های درمان درد صافی کف پا

درمان درد صافی کف پا و علل آن

قسمت قابل توجهی از اشخاصی که دچار صافی کف پا هستند به غیر از احساس خستگی فوری در زمان ایستادن یا راه رفتن هیچ گونه نشانه و علامت دیگری را تجربه نخواهد کرد.

ترومای شدید

ترومای شدید یا ناشی از تصادفات خودرو یا آسیب دیدگی در زمان انجام تمرینات ورزشی می تواند موجب نابودی قوس کف پا شود یعنی وضعیتی مشابه صافی کف خواب در اثر بیماری های سیستمیک نظیر دیابت را ایجاد می کند.

عوامل ژنتیک

در تعداد زیادی از موارد صافی کف پا ژنتیکی است. بعضی از اشخاص به شکل مادرزادی به صافی کف پا دچار هستند یا قوس کف پای آن ها کم می باشد. به همین ترتیب می توان بیان کرد که اگر شما به شکل مادرزادی به صافی کف پا دچار نباشید این احتمال وجود دارد که بعدا به این اختلال دچار شوید و اینکه چه نوع کفشی می پوشید تاثیر چندانی در بروز این اختلال ندارد.

استفاده از کفش نامناسب

پوشیدن کفش نامناسب موجب آسیب دیدگی دائمی پا نمی شود ولی زمانی که شما هر روز برای راه رفتن از یک کفش نامناسب استفاده کنید و تمام طول روز را با آن راه بروید به درد مزمن کف پا دچار خواهد شد. ولی دردناک بودن صافی کف پا به این معنا نیست که شما نباید کفش نامناسب خود را دور بیندازید و یک کفش مناسب تهیه نمایید. اگر قوس کف پای شما کمتر از حد معمولی می باشد بهتر است هر چه زودتر به فکر خرید یک کفش مناسب باشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

معرفی راه های معالجه درد صافی کف پا

هورمون ها

هورمون هایی که به باز شدن لگن در دوران بارداری و زایمان کمک می کنند قادر هستند موجب شل شدن رباط ها در دیگر نقاط بدن از قبیل کف پا شوند و صافی کف پا را به دنبال داشته باشند. این وضعیت به طور معمول بعد از بارداری برطرف نخواهند شد.

راه های کاهش درد

ما در ادامه راه حل هایی را برای درمان درد صافی کف پا برای شما بیان می کنیم:

داشتن کفی خوب در کفش

به صورت کلی شما به کفشی احتیاج دارید که از شکل طبیعی قوس کف پای شما محافظت نماید و خیلی تخت یا خیلیپاشنه دار نباشد. شما قادر هستید چند جفت کفش مختلف را امتحان نمایید تا بتوانید بهترین آن را برگزینید که در زمان پوشیدن به درد دچار نشوید.

خودداری از پوشیدن کفش تخت

شاید پوشیدن کفش تخت و صندل در هوای گرم تابستان یک انتخاب عالی به نظر برسد ولی مطمئن باشید که یک انتخاب عالی برای شما نیست. همه اشخاص به کفشی احتیاج دارند که از کف پای آن ها مراقبت نماید ولی اگر انحنای کفش خیلی زیاد باشد موجب بروز درد در اشخاصی خواهد شد که کف پای آن ها صاف است.

بیان راه های درمان درد صافی کف پا

خریداری کفش متناسب با فعالیت های جسمانی و شغلی خود

زمانی که می خواهید کفش بخرید باید به نوع فعالیت جسمانی و کاری خود توجه نمایید و محصولی را بخرید که با نوع کار شما تطابق داشته باشد. مثلا اگر زیاد میدوید بهتر است یک جفت کفش مخصوص دویدن را خریداری نمایید، اگر اهل تنیس هستید یک کفش مناسب با این رشته ورزشی تهیه کنید. اگر به تازگی به ورزش کردن روی آوردید و اطمینان ندارید که تا آخر آن فعالیت ورزشی را ادامه می دهید بهتر است یک جفت کفش مناسب تهیه کنید که قادر باشید برای انجام انواع فعالیت های ورزشی از آن استفاده کنید. این نوع کفش از پای شما در زمان انجام فعالیت ورزشی سنگین نظیر فوتبال و بسکتبال و دویدن و پیاده روی مراقبت خواهد کرد.

استفاده از کفی طبی

یکی از راه های درمان درد صافی کف پا استفاده از کفی طبی می باشد. اگر شما از کفشی که خریدید رضایت دارید ولی در زمان پوشیدن آن به درد دچار می شوید می توانید به جای خریدن یک کفش جدید به دنبال تهیه یک کفی طبی باشید. کفی های طبی که طبق قالب پای شما طراحی و ساخته می شوند اندکی گران قیمت تر از کفی های آماده موجود در بازار هستند. این کفی ها طبق شرایط پای شما ساخته می شود و به همین علت می تواند تعادل خوبی را ایجاد کند و موجب راحتی بیشتر شما شود.

مداوا درد صافی کف پا

زمان ایستادن یا راه رفتن خود را محدود نمایید

اگر شما برای رفتن به پیک نیک از صندلی استفاده کنید چه اتفاقاتی می افتد؟ به احتمال زیاد احساس خوبی خواهید داشت حتی اگر دچار صافی کف پا باشید. استفاده از کفشی که زیاد مناسب نیست موجب آسیب دیدگی دائمی کف پا نمی شود ولی درد مزمن کف پا زمانی ایجاد می شود که شما با این کفش نامناسب هر روز ساعاتی طولانی راه بروید. تلاش کنید زمانی که کفش نامناسبی به پا دارید ساعات راه رفتن و قدم زدن خود را کاهش دهید و هر موقعی که فرصت کردید به پای خود استراحت بدهید.

حال که این مطلب خاتمه یافت برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه درمان خانگی و طب سنتی بر لینک های درمان قارچ ناخن پا و درمان درد پاشنه پا کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *