دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان قارچ ناخن پا با انواع راهکارهای خانگی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

روش های خانگی برای درمان قارچ ناخن پا وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما بررسی می کنیم و آگاهی تان را در این زمینه افزایش خواهیم داد.

قارچ ناخن پا یکی از بیماری هایی می باشد که بسیار شایع است و اگر درمان نشود ممکن است مشکلات بیشتری در بدن شما به وجود بیاورد. درمان قارچ ناخن پا را در ادامه برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 داروی درمان قارچ ناخن

درمان قارچ ناخن پا با روش های خانگی

درمان قارچ ناخن پا با روش های خانگی بسیار زیاد می باشد و در ادامه مهم ترین آن ها که بسیار مفید هستند و دیگران از آن ها نتیجه گرفته اند را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد و نحوه استفاده از این روش ها را به صورت خلاصه برایتان مطرح می کنیم.

استفاده از فلوکونازول

فلوکونازول یکی از داروهای ضد قارچ خوراکی می باشد و شما می توانید از نوع موضعی آن نیز استفاده کنید اما باید بدانید که استفاده از این روش ها باید زیر نظر متخصص باشد زیرا اگر از قرص آن استفاده کنید ممکن است عوارض جانبی جدی را به همراه داشته باشد و همچنین منجر به ناراحتی های معده و سرگیجه شدید خواهد شد.

استفاره از پماد Vicks VapoRub

این پماد یکی از پماد های بسیار معروف برای درمان سرفه می باشد ولی مواد موجود در آن می تواند برای درمان قارچ ناخن پا نیز مناسب باشد از این رو می توانید آن را به صورت موضعی روی ناخن خود بکشید و میزان تاثیر گذاری آن را مشاهده کنید. در واقع این پماد حاوی ترکیباتی مانند روغن اکالیپتوس و کافور است و اثرات بالینی بسیار خوبی در این مورد دارد. برای اینکه بتوانید از این نتیجه بگیرید بهتر از آن روزی یک بار به صورت مرتب مورد استفاده قرار دهید تا تمامی نشانه های قارچ ناخن شما از بین برود.

عصاره اسنکروت

موثر ترین درمان های قارچ ناخن استفاده از عصاره اسنک ساز می باشد این گیاه از خانواده آفتابگردان بوده و با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده که می تواند برای درمان قارچ و سیکلوپیروکس بسیار مناسب باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برای استفاده از این عصاره کافی است تا ماه اول هر روز سه بار و در ماه دوم هفته ای دو بار و همچنین در ماه سوم هفته یک بار از آن را روی ناخن خود بکشید تا کاملا قارچ ها را درمان کنید.

درمان قارچ ناخن پا

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک آنتی اکسیدان و ضد قارچ می باشد و می تواند ناخن های آسیب دیده شما را درمان کند. بنابراین اگر می خواهید از این روش استفاده کنید کافی است دو بار در روز این روغن را با استفاده از یک پد پنبه ای روی ناخن خود بگذارید.

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی یکی از بهترین و موثرترین درمان ها برای قارچ ناخن دست و پا به حساب می آید و حاوی تیمول می باشد که خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و همچنین می تواند به شما کمک کند تا سریعتر از پس این مشکل بر بیایید.

روغن پونه کوهی را با روغن درخت چای ترکیب کنید تاثیر آن دو چندان خواهد شد و می تواند در درمان قارچ ناخن پای شما بسیار موثرتر عمل نماید.

عصاره برگ زیتون

برگ زیتون ماده ای به نام اولئوروپئین دارد که می تواند منجر به تسکین عارضه های قارچی شود. شما با استفاده از این عصاره می توانید به راحتی از خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی آن استفاده کرده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید و از پس این بیماری بر بیاید.

برای استفاده از این روش کافی است تا برگ زیتون را کوبیده و آن را مستقیم روی ناخن که درگیر قارچ شده است قرار دهید همچنین می توانید آن را به صورت کپسول مورد استفاده قرار دهید تا قارچ پای خود را درمان کنید.

روش های درمانی قارچ پا

روغن های اوزون شده

این روغن ها شامل روغن های آفتابگردان و روغن های زیتون می باشد که با گاز اوزون تزریق می شوند و می توانند منجر به درمان این قارچ ها در ناحیه پا شوند همچنین مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته است نشان داده که قرار گرفتن در معرض اوزون با استفاده از روش های خاص در بازه زمانی بسیار کوتاه می تواند باکتری ها مخمر ها و قارچ ها را از بین برده و در رفع مشکلات قارچی بدن بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

دهان شویه لیسترین

دهانشویه هایی هستند که دارای ترکیباتی مانند منتول، تیمول و اکالیپتوس هستند و این ترکیبات ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد و از مهم ترین آن ها می توان به دهانشویه لیسترین اشاره کرد که می تواند منجر به درمان قارچ ناخن پا شود بسیاری از افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند می توانند به صورت مرتب از این دهانشویه استفاده کرده و تاثیرگذاری آن را مشاهده کنند.

برای درمان قارچ ناخن پا با استفاده از این دهان شوی کافی است تا در روز ۳۰ دقیقه انگشت خود که دچار قارچ شده است به درون این دهان شویه قرار دهید تا بعد از مدتی تاثیر آن را مشاهده نمایید.

استفاده از سرکه

یکی از روش هایی که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از سرکه برای درمان قارچ ناخن پا می باشد افرادی که می خواهند از روش های سنتی برای این کار استفاده کنند سرکه ایمن و بی ضرر می باشد.

برای استفاده از سرکه کافی است آن را به نسبت یک به دو با آب ترکیب کرده و به مدت نیم ساعت انگشت درگیر قارچ شده خود را درون این محلول قرار دهید و بعد انگشت خود را با استفاده از آب تمیز کنید.

درمان قارچ ناخن پا

استفاده از سیر

سیر یکی از موادی می باشد که می تواند در رفع قارچ ها موثر بوده و با استفاده از خاصیت هایی که دارد می توانید از آن برای درمان ناخن پای خود استفاده کنید.

برای استفاده از این روش کافی است چند حبه سیر را خرد کرده و آن را پودر کنید و بعد مرهم به دست آمده را به مدت ۳۰ دقیقه روی ناخن خود بگذارید و بعد ناخن خود را با آب بشویید.

تنظیم رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی خوب به شما کمک می کند تا بتوانید بدن سالم تر داشته باشید و اگر بتوانید رژیم غذایی خود را بهبود بخشید می توانید از بروز قارچ ها و باکتری ها در بدن خود پیشگیری کنید و همچنین به درمان قارچ ناخن پای خود بپردازید. برای افزایش توان بدنی خود کافی است تا از مواد زیر بیش تر استفاده نمایید :

  • ماست های پروبیوتیک
  • استفاده از آهن بیش تر
  • استفاده از اسید های چرب ضروری
  • استفاده از پروتئین ها
  • استفاده از غذا های کلسیم دار
  • استفاده از مواد لبنی کم‌ چرب
  • استفاده از ویتامین دی

کمک گرفتن از حنا

یکی از گیاهان مورد تایید طب سنتی می باشد و در گذشته های نه چندان دور از حنا برای درمان قارچ ها استفاده می کردند و شما نیز می توانید برای درمان قارچ پای خود از حنا کمک بگیرید.

درمان قارچ با حنا

مراجعه به پزشک

یکی از دلایلی که افراد برای درمان قارچ پای خود به پزشک مراجعه می کنند جنبه زیبایی آن می باشد و این مورد از نظر پزشکان نیز یکی از مشکلات زیبایی می باشد و گاها ممکن است قارچ ناخن ها تبدیل به یک مشکل بسیار جدی شده و عوارضی را با خود به همراه داشته باشد. اگر فردی دچار دیابت باشد ممکن است قارچ ها در ناخن پایه و سبب ایجاد زخم های شدید تر شده و مشکلات شدیدی را ایجاد نماید.

همچنین ممکن است قارچ ناخن نیز یکی از بیماری ها شناخته شود که باید مورد درمان قرار بگیرد و اگر دچار ضعف در سیستم ایمنی خود هستید و یا به بیماری دیابت مبتلا می باشید بهتر است از روش های خانگی برای درمان این مشکل اقدام نکرده و حتما از پزشک برای درمان کمک بگیرید.

در ادامه می توانید با کلیک کردن بر روی لینک های داده شده اطلاعاتی در مورد درمان خانگی قارچ سر و درمان خانگی قارچ پوستی را نیز مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *