دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش حذف درایور های کامپیوتر با روش اصولی و آسان

  • حکیمه فهیمی
  • ۲ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

حذف درایورهای کامپیوتر کمک می کند تا مشکل افزایش درایورهای اضافی و قدیمی  روی سیستم برطرف شود. با این مطلب همراه ما باشید تا روش کار را فرا بگیرید.

سیستم ویندوز با گذشت زمان از درایورهای قدیمی و اضافی پر می شود که به صورت بالقوه سبب بروز مشکل در کامپیوتر می شود از این رو پاک کردن این درایور ها لازم است. این مطلب به حذف درایور های کامپیوتر می پردازد.

روش حذف درایور های کامپیوتر

پاک کردن درایور کمک می کند در صورت عدم سازگاری یک درایور در سیستم ویندوز با حذف و نصب مجدد درایور عیب را برطرف نمایید. در این مطلب روش حذف درایور های کامپیوتر در ویندوز ۱۰ و ۱۱ ارائه می شود. باید اشاره کرد یک درایور برای هر برنامه نصب شده روی رایانه شخصی ویندوز لازم است تا به درستی عمل کند.

مشکل جایی است که در طی زمان سیستم ویندوز ممکن است با درایورهای اضافی و قدمی پر شده و به طور بالقوه سبب بروز مشکل در کامپیوتر گردد. به کمک ابزارهای داخلی ویندوز می توان هر درایور سیستم را به راحتی حذف نصب نمایید. هنگامی که تایم زیادی از نصب ویندوز و استفاده از آن می گذرد، درایورهای سخت افزاری زیادی در ویندوز نصب می شوند.

این درایورها حتی هنگامی که به آن ها نیازی ندارید و سخت افزاری که متعلق به آن ها بوده را هم از سیستم جدا می کنید، باز هم پاک نمی شوند. به این ترتیب بایستی خودتان دست به کار شده و این درایورهای قدیمی را حذف نمایید. با این کار هم میزان حافظه هارد دیسک آزاد می شود و هم عملکرد سیستم نیز بهبود پیدا می کند.

درایورها از اعضای مهم ویندوز و رابط سخت افزار و سیستم عامل می باشند. بدون درایور نمی توان از کامپیوتر و سیستم ویندوز به خوبی استفاده کرد زیرا برای شناسایی یک سخت افزار مانند کارت گرافیک، پورت یو اس بی، تاچ پد و … حتما لازم است که درایور مخصوص آن نصب شود.

با این وجود ممکن است برخی درایوارهای نصب شده روی ویندوز بیش از اندازه قدیمی و در نتیجه ناسازگار گردند. همچنین بعضی درایورهای جدید و آزمایش شده نیز می توانند عملکرد ویندوز و سخت افزار را دچار اختلال نمایند. برای رفع این اشکالات ویندوز از قبیل خطاها، عدم شناسایی سخت افزار و نمایش صفحه مرگ باید درایور معیوب شناسایی و بعد به حذف آن اقدام کرد. در ادامه با روش انجام این کار آشنا می شوید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. ابتدا کلید ترکیبی ایکس و ویندوز روی کیبورد به طور همزمان را فشار داده و از منوی باز شده گزینه Device Manager را انتخاب نمایید. همچنین می توانید برای رفتن به این بخش عبارت Device Manager را جستجو و از نتایج نشان داده شده روی آن کلیک کنید.

۲. حالا در دیوایس منیجر درایور معیوب را جستجو کنید. در صفحه Device Manager همه سخت افزارهای نصب شده نشان داده می شوند. این سخت افزارها مطابق با نوعشان دسته بندی شده و به راحتی می توانید آن ها را شناسایی نمایید.

۳. در ادامه روی سخت افزار مدنظر کلیک راست نموده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

۴. در این مرحله باید درایور معیوب را حذف کنید. به این صورت که در پنجره باز شده روی سربرگ درایور کلیک نموده و بعد Uninstall Device گزینه را انتخاب نمایید.

۵. سپس تیک گزینه مشخص شده در تصویر را فعال نموده و بعد روی Uninstall کلیک کنید.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با روش حذف فایل تکراری ویندوز و ترفندهای کاهش مصرف هارد ویندوز روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *