دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

معتبرترین گواهینامه رانندگی در جهان

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

اگر قصد مسافرت به کشور دیگری دارید و می خواهید در مقصد جدید رانندگی نمایید برای دانستن معتبرترین گواهینامه رانندگی با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

رانندگی در یک کشور دیگر به محض ورود دو حالت دارد یا اینکه می توانید با گواهینامه کشور خود در کشور مقصد رانندگی کنید یا این که باید گواهینامه جدید اخذ کنید. در این مطلب با معتبرترین گواهینامه رانندگی آشنا می شوید.

آشنایی با معتبرترین گواهینامه رانندگی

رانندگی در یک کشور دیگر به محض ورود دو حالت دارد یا اینکه می توانید با گواهینامه کشور خود در کشور مقصد رانندگی کنید یا این که باید گواهینامه جدید اخذ کنید. دارندگان گواهینامه دو کشور انگلستان و فرانسه از قدرتمندترین گواهینامه های رانندگی دنیا بهره می برند. از این رو رانندگان این دو کشور به محض ورود به سایر کشورها به راحتی می توانند رانندگی داشته باشند.

قانون در بعضی کشورها به این نحو است که گواهینامه رانندگی کشور دیگر را بدون دریافت هیچ مبلغی با گواهینامه کشور خود تطبیق می دهند ولی برخی از کشورها نیز درخواست آزمون رانندگی مجدد را از فرد دارند. در نقشه ای که در این راستا تهیه شده امکان مقایسه رانندگی در کشورهای دیگر قابل دسترسی می باشد.

همانطور که در این نقشه دیده می شود در میان ۲۲ کشور، کشور های انگلیس و فرانسه در جایگاه اول معتبر ترین گواهینامه رانندگی قرار دارند. از این رو دارندگان گواهینامه این دو کشور با حداقل محدودیت می توانند در سایر کشورها به رانندگی بپردازند. نقشه تعاملی مذکور می تواند شروع خوبی برای ایده درباره انتقال گواهینامه فعلی خود به گواهینامه کشور مقصد باشد.

در تصویر بالا می بینید که گواهینامه رانندگی ۲۲ کشور بر اساس میزان قدرت آن ها رتبه بندی شده است. این رتبه بندی بر مبنای مجوزها و محدودیت های مختلفی می باشد که هنگام انتقال یک گواهینامه به دیگری صورت می گیرد. طبق این نقشه همانطور که اشاره شد گواهینامه انگلیس یا فرانسه قدرتمندترین ها بوده در حالی که گواهینامه کشور روسیه در رتبه پایین قرار می گیرد.

  •  آرون گروپس

به این ترتیب با داشتن گواهینامه رانندگی دو کشور انگلستان یا فرانسه به هر کشوری که قصد سفر یا مهاجرت داشته باشید، قوانین انتقال مجوز روند ساده تری دارد. جالب است بدانید که بر اساس پژوهش های صورت گرفته گواهینامه ۲۱ کشور دیگر در چین فاقد اعتبار است.

به این معنا که اگر بخواهید در کشور چین رانندگی داشته باشید، باید مجددا برای آزمون رانندگی اقدام نموده و گواهینامه اخذ کنید. اعداد بالا به معنی قدرت بیشتر گواهینامه صادره از آن کشور می باشند.

شایان ذکر است گواهینامه رانندگی آمریکا هم در رتبه ۷ در بین ۲۲ کشور آمده است. این درحالی است که گواهینامه صادره از سوی کشور روسیه در جایگاه آخر بوده و شهروندان این کشور جهت رانندگی در سایر کشورها با محدودیت های بسیاری روبرو می باشند. و همانطور که اشاره شد رانندگی در چین شرایط خاص خود را داشته و در این کشور تنها می توانید با گواهینامه چینی به رانندگی بپردازید.

از همراهی شما تا پایان این مطلب کمال تشکر را داریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه دریافت گواهینامه بین المللی و تاریخچه گواهینامه رانندگی در ایران روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *