دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی با چند روش متفاوت در خانه

  • شقایق ایران دوست
  • ۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با روش های درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی آشنا کنیم و یک سری از گیاهان مفید در این زمینه را به شما معرفی نماییم. برای دریافت اطلاعات بیش تر بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی به شما کمک می کند تا در کم ترین زمان ممکن بیماری های خود را درمان نمایید. در واقع این روش ها را در صورتی می توانید مورد استفاده قرار دهید که هیچ مشکل حادی نداشته باشید و نسبت به مواد گیاهی واکنش های بدی را نشان ندهید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با گیاهان مفید در این زمینه آشنا کنیم.

کاهش تورم غدد لنفاوی

درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی

غدد لنفاوی غده های بسیار کوچکی می باشند که در سرتاسر بدن قرار دارند و بخش مهمی از دستگاهی به همین نام می باشند. در واقع این غدد مسئولیت حمل مایعات را در بدن به عهده دارند و کارکرد دستگاه ایمنی به کارکرد این دستگاه ها بستگی دارد. این غدد در تمامی بدن هستند ولی در برخی از نقاط بله آسانی قابل مشاهده می باشند و شما می توانید آن ها را در کشاله ران ها، زیر بغل و گلو احساس کنید. هر کدام از این غدد که متورم شوند می توانند نشانه ای از یک سری از بیماری های خاص در بدن باشند بنابراین بهتر است سعی کنید این غدد را جدی بگیرید و اگر تغییراتی در آن ها مشاهده می کنید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید برای درمانشان سریع تر اقدام کرده و زمان طلایی درمان را از دست ندهید. در ادامه یک سری از درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی را برای ما بررسی خواهیم کرد و اطلاعاتی در مورد روش استفاده از این گیاهان و مواد گیاهی را به شما خواهیم گفت.

روغن کرچک

ابتدایی ترین درمان برای تورم غدد لنفاوی روغن کرچک می باشد. در واقع این روغن خاصیت ضد درد و ضد التهابی دارد و کمک می کند تا التهاب این غدد نیز کاهش پیدا کند. استفاده از این روغن می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی لنف ها داشته باشد و گردش خون را بهبود بخشد. این روغن همچنین می تواند تمامی سوم را از بدن خارج نماید و اگر به مدت یک هفته از این روغن استفاده کنید غدد لنفاوی شما به حالت طبیعی خود باز خواهند گشت.

روش استفاده

  • برای این که از این روغن استفاده کنید نیاز است تا یک حوله و آب داغ را آماده کنید و روغن کرچک را نیز بیاورید.
  • مقادیر غاز این روغن را روی ناحیه ای که ورم دارد  زده و ۵ دقیقه بعد به آرامی آن را ماساژ دهید.
  • حوله را در آب داغ خیس کرده و آب اضافی آن را بگیرید و بر روی ناحیه ورم دار قرار بدهید.
  • این حوله نیز باید ۵ الی ۱۵ دقیقه بماند.
  • پوست خود را بعد از این مدت زمان با آب ولرم بشویید.

نکته : یادتان باشد که این روش را می توانید در روز یک الی دو بار استفاده کنید و به مدت یک هفته ادامه دهید تا بهبودی کامل حاصل گردد.

روغن کرچک درمان کننده ورم هایب غدد لنفاوی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

لیمو

لیمو یکی از میوه های بسیار پر خاصیت می باشد و شما می توانید از آن برای درمان بسیاری از مشکلات به خصوص درمان غدد متورم لنفاوی استفاده نمایید. آب لیمو های تازه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید گلو درد را درمان کرده و مخاط خود را نرم تر کنید تا بتوانید به راحتی آب دهان خود را قورت بدهید. چند روش برای استفاده از این میوه وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما بررسی می کنیم.

  • مقداری عسل را با آب لیمو تازه مخلوط کرده و به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و دو بار در روز یعنی صبح و شب مورد استفاده قرار بدهید و این کار را تا زمانی که بهبود پیدا کنید به کار بگیرید.
  • در روش بعدی می توانید آب لیمو را با آب گرم مخلوط کرده و آن را غرغره کنید تا غدد لنفاوی شما تسکین یابند.
  • در روش دیگر نیاز است تا یک عدد لیمو را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و نمک و فلفل روی آن بپاشید و بعد آن را لیس بزنید.

نکته : در نظر داشته باشید که این سه روش را می توانید تا زمان بهبود این مشکل مورد استفاده قرار دهید.

لیمو درمان کننده ورم غدد لنفاوی

اسپیرولینا

یکی دیگر از درمان های گیاهی برای این مشکل استفاده از اسپیرولینا می باشد. این ماده دارای آنتی اکسیدان، ویتامین B و امگا ۳ می باشد و می تواند به درمان این مشکل کمک زیادی بکند.  در واقع این ماده می تواند به راحتی تورم در این غدد را از بین ببرد و درد های شما را تسکین دهد. شما می توانید اسپرولینا را از عطاری ها تهیه کنید و از آن در نوشیدنی های روزمره خود مانند انواع اسموتی ها استفاده کنید و به درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی کمک کنید. این روش می تواند در عرض یک هفته مشکل شما را از بین ببرد با این حال شما می توانید با مشورت پزشک از کپسول های اسپیرولینا نیز کمک بگیرید.

جینسینگ

جینسینگ یکی از بهترین ماده ها در طب سنتی می باشد و سال ها است که در هند و چین برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود و تاثیرات بسیار خوبی برای درمان دارد. در واقع شما می توانید از این ماده گیاهی نیز برای درمان ورم های زیاد غدد لنفاوی استفاده کنید و نتیجه خوبی را از این مورد بگیرید. شما می توانید جینسینگ را به صورت پودر شده، کپسول و مایع تهیه کنید و برای این که بتوانید تورم غدد لنفاوی خود را به صورت کلی از بین ببرید می باید سعی کنید در یک هفته روزانه به اندازه ۴۰۰ میلی گرم از این ماده استفاده کنید.

نکته : در نظر داشته باشید که بسیاری از مطالعات هستند که بی خطر بودن این ماده را در بیماری های حاد تایید کردند ولی قبل از استفاده از این روش برای درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

جینسینگ درمانی برای ورم غدد لنفاوی

برگ های گل ماهور

عفونت غدد لنفاوی می تواند به گلو درد و ناراحتی های شدید تبدیل شود بنابراین بهتر است سعی کنید آن را سریع تر درمان کنید. یکی از درمان های گیاهی این مشکل استفاده از گل ماهور می باشد.این گل علاوه بر این مشکلات می تواند یک سری مشکلات دیگری را مانند سیاه سرفه، برونشیت، آنفلوانزا و تب را نیز درمان نماید و یکی از بهترین گیاهان دارویی به حساب می آید.

روش استفاده

  • برای استفاده از این گیاه باید ابتدا مقداری از برگ های آن را تهیه کنید و یک عدد شیشه مربا را با مقداری آب جوش بیاورید.
  • برگ های گل را خرد کرده و در شیشه مربا بریزید.
  • به این برگ های خرد شده یک لیوان آب جوش نیز اضافه نمایید.
  • بگذارید این برگ ها چند دقیقه ای خیس بخورد و بعد آن را در یک فنجان بریزید و بگذارید سر شود.
  • می توانید سه بار در روز از این دمنوش میل کنید تا در کم تر از یک هفته غدد لنفاوی شما  بهبود یابد.

گل ماهور برای درمان ورم های ناشی از عفونت لنف

برگ های تمشک و موز

از برگ های این دو ماده در قدیم نیز به عنوان درمان بسیاری از مشکلات استفاده می کردند. در واقع برگ های  تمشک دارای فواید درمانی می باشد و یکی از بهترین درمان ها برای غدد لنفاوی می باشد.

روش استفاده

  • برای استفاده از این روش باید ابتدا برگ تمشک و موز سبز را به صورت یک دست خورد نمایید.
  • مواد خرد شده را درون آب جوش بریزید و بگذارید چند دقیقه ای بگذرد و بعد منوش خود را صاف کنید و درون فنجان بریزید و میل نمایید.
  • برای یک هفته و هر روز دو بار از این دمنوش استفاده کنید تا بتوانید تورم غدد لنفاوی را درمان کرده و از بروز بیماری های جدی تر پیشگیری نمایید.

استفاده از فلفل هندی

از دیگر درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی می توان به فلفل هندی اشاره کرد. در واقع استفاده از فلفل هندی در قدیم نیز برای این مشکل به مار می رفت و یک محرک طبیعی می باشد و می تواند نشانه های این مشکل را از طریق افزایش نیروی استقامت بدنی کم کند و شما می توانید از دمنوش آن برای درمان استفاده کنید.

چای کیسه ای

چای کیسه ای نیز یکی از درمان های بسیار خوب برای غدد متورم لنفاوی به حساب می آید و برای استفاده از آن کافی است تعدادی از این کیسه ها را در آب جوش بیندازید و بعد از چند دقیقه کیسه ها را روی غدد متورم قرار دهید. این کار را به مدت یک هفته و هر روز دو الی سه بار انجام دهید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن این مشکل را از بین ببرید.

چای کیسه ای برای درمان غده های ورم کرده لنفاوی

جوز هندی

این ادویه در بسیاری از خانه ها یافت می شود و شما می توانید از آن برای دادن طعم بهتر به غذا ها استفاده کنید. این ادویه دارای فواید بسیار زیادی می باشد و قرن ها است که از این ادویه برای درمان مشکلات استفاده می شود و یکی از کار برد هایی که دارد این است که در  درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی به کار می رود. در واقع این ماده می تواند با افزایش جریان مایع لنفاوی و بهبود دستگاه ایمنی تورم را کاهش داده و در درمان این مشکل بسیار موثر خواهد بود. برای استفاده از این دمنوش کافی است تا از دمنوش این ادویه استفاده کنید و برای این که بتوانید آن را راحت تر میل کنید و مزه بد آن را متوجه نشوید می توانید از مقداری عسل نیز در این دمنوش استفاده کنید.

روغن نارگیل

این روغن دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد ولی شاید تا کنون نمی دانستید که این روغن می تواند منجر به درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی شود و اگر دوست داشته باشید که این مشکل را در خانه درمان کنید می توانید از این روغن نیز کمک بگیرید و روزانه یک بار از این روغن برای ماساژ دادن این غدد استفاده کنید. در واقع این روغن دارای فواید ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و می تواند التهابات ناشی از این موارد را در کم ترین زمان درمان نماید.

درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی می باشد که خواص ضد التهابی می باشد و شما می توانید با استفاده از این گیاه و ژله آن برای درمان تورم غدد لنفاوی استفاده کنید. برای استفاده از این گیاه کافی است ژله آن را خارج کنید و آن را روی ناحیه ورم دار بگذارید. بعد از این کار  کافی است تا این محل را با استفاده از یک پارچه تمیز بپوشانید. باید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید و این درمان را در هفته دو الی  سه بار تکرار کنید تا بتوانید نتیجه خوبی از آن دریافت نمایید.

نعناع

نعناع دارای مقادیر بسیار زیادی از منتول می باش و دارای فواید خنک کنندگی دارد و می توانید برای درمان تورم غدد لنفاوی از آن استفاده کنید. در واقع این ماده می تواند به راحتی درد های ناشی از این مشکل را تسکین داده و التهابات را به شدت کاهش می دهد از این رو ورم های غدد لنفاوی نیز از بین می روند. شما از سه روی برای این مورد می توانید استفاده کنید که در ادامه این سه روش را برای شما خواهیم گفت.

  • اولین روشی که شما می توانید از آن استفاده کنید استفاده از دمنوش نعناع می باشد. این دمنوش دارای طعم گس می باشد بنابراین می توانید از مقداری عسل نیز به همراه این دمنوش استفاده کنید.
  • عصاره آب برگ های تازه نعنا را بگیرید و روزانه دو الی سه بار به میزان یک فنجان از آن را بنوشید.
  • در روش آخر شما می توانید روزانه سه بار گیاه نعناع فلفلی را روی غدد متورم بمالید تا تسکین یابد.

پیاز

یکی دیگر از مهمترین موادی که شما می توانید برای درمان غدد لنفاوی خود از آن استفاده کنید پیاز می باشد. برای این کار کافی است روزانه آب یک عدد پیاز را گرفته و آن را بنوشید و اگر این کار برای شما سخت می باشد می توانید از پیاز در غذا های خود استفاده کنید.

پیاز از دیگر روش های درمان ورم غدد لنفاوی می باشد.

بابونه

یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان ورم های ناشی از غدد لنفاوی مفید می باشد بابونه است. در واقع بابونه در صورتی مفید می باشد که به شکل دمنوش استفاده شود. برای تهیه این دمنوش کافی است مقداری آب جوش تهیه کنید و بابونه ها را درون آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد و این دمنوش را صاف کرده و میل کنید. برای بهتر شدن طعم این دمنوش می توانید از مقداری عسل نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر این گیاه را به صورت طبیعی در دسترس ندارید می توانید از چای کیسه ای برای این کار استفاده کنید.

روغن های گیاهی

ترکیب روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس  می تواند به کاهش تورم غدد لنفاوی کمک نماید. برای درمان غدد لنفاوی باید از بخور این روغن ها استفاده کنید. ابتدا مقداری آب را بجوش آورید و مقداری از روغن ها را درون آب بریزید و سر خود را با استفاده از یک حوله بپوشانید و بخار آن ها را استشمام نمایید. برای این که بتوانید نتیجه بسیار خوبی از این موارد بگیرید بهتر است روزانه یک بار این کار را انجام دهید.

سیر درمانی برای غدد لنفاوی متورم

سیر از درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی به حساب می آید و شما می توانید برای کاهش التهابات درونی بدن خود و خصوصا این غدد از سیر استفاده کنید. سیر می تواند تسکین دهنده فوری این مشکل باشد بنابراین شما می توانید از چند طریق از آن استفاده کنید. در ادامه روش استفاده از این مواد را به شما خواهیم گفت تا بتوانید از این ماده که دارای فواید آنتی اکسیدانی می باشد استفاده کنید.

  • اولین روش بسیار ساده می باشد و کافی است شما به مدت یک هفته در روز دو الی سه حبه سیر خام بخورید.
  • دومین روش راحت تر می باشد و شما می توانید سیر ها را خرد گرده و به غذای خود آن ها را اضافه نمایید. این کار نه تنها برای درمان تورم غدد لنفاوی مورد استفاده قرار می گیرد بلکه می تواند برای درمان مشکلات دیگر نیز موثر باشد.
  • از مکمل های سیر استفاده کنید و برای این کار باید حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بی شماری برای شما ایجاد گردد.

سیر راهی برای درمان ورم غدد لنفاوی

درمان های ترکیبی

یک سری از درمان های دیگری هم هستند که شما می توانید از طریق آن ها به درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی پرداخته و میزان تورم آن ها را به حداقل برسانید. در ادامه این روش های ترکیبی را برای شما بررسی خواهیم کرد.

درمان نوع اول

  • برای این درمان کافی است تا ابتدا آب ولرم آماده کنید.
  • در مرحله بعدی مقداری آب لیموی تازه را درون آن ریخته و با کمی عسل مخلوط کنید.
  • این ترکیب را روزانه دوبار میل نمایید.

درمان نوع دوم

  • برای این درمان نیاز به نمک دریایی دارید.
  • مقداری نمک دریایی را به نسبت مساوی با جوش شیرین مخلوط کنید و به آن مقداری آب اضافه کنید.
  • این محلول را روزانه یک بار مورد استفاده قرار بدهید.

درمان نوع سوم

  • این درمان مبتنی بر وجود برگ ریحان و دارچین می باشد.
  • این دو مورد را به مقدار بسیار کم تهیه کنید و آن ها را در یک لیوان آب ریخته و به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بجوشانید.
  • این محلول را از صافی رد کرده و روزانه سه بار از آن بنوشید.

درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی

درمان گیاهی تورم غدد لنفاوی در صورتی موثر می باشند که این تورم غدد لنفاوی بر اثر بیماری های خاص نباشد در غیر این صورت نمی توانید به این راحتی آن ها را درمان نمایید. در ادامه شما را با درمان گیاهی آسم، درمان گیاهی طبع سرد  و درمان گیاهی عفونت واژن آشنا می کنیم و شما می توانید در خانه این بیماری ها را نیز درمان نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *