دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع گیاهان آپارتمانی آرامش بخش

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

گیاهان آپارتمانی آرامش بخش در خانه بسیار مفید می باشند و شما می توانید با داشتن آن ها در خانه یک سری از مشکلاتی که ممکن است داشته باشید را از بین ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

گیاهان آپارتمانی آرامش بخش به شما کمک می کند تا در خانه بتوانید آرامش بیشتری را تجربه کنید و این را باید بدانید که آرامش ساختنی می باشد و برای این که آن را بدست آورید نیاز است تا تلاش هایی را برای این کار داشته باشید. گل و گیاه هایی که در خانه دارید برخی از آن ها دارای خواص آرامبخشی اند و می توانند اعصاب نا آرام شما را آرام کرده و دوباره آرامش را به شما باز خواهد گرداند.

اسپاتی فیلیوم یکی از گیاهان زیبا برای آپارتمان می باشد.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی آرامش بخش

با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است باید بدانید که بسیاری از گیاهان هستند که خواص آرام بخشی دارند و در ادامه قصد داریم یک به یک آن ها را برای شما بررسی کنیم و اطلاعاتی در مورد این گیاهان و گل ها در اختیار شما قرار دهیم. در وقع بر اساس همین تحقیقاتی که انجام شده است افرادی که گل و گیاه نگهداری می کنند ۲ الی ۴ برابر از سایر افراد مهربان تر می باشند و می توانند این احساسات خوب را به دیگران نیز منتقل نمایند.

شمعدانی

گل شمعدانی یکی از گیاهان بسیار خوبی می باشد که می توانید برای داشتن آرامش بیشتر در خانه از آن نگهداری نمایید. این گل دارای قدمتی بسیار قدیمی می باشد و منجر می شود که افراد در خانه استرس کم تری را داشته باشند و رایحه آن بسیار ملایم و خوب است. البته بسیاری از افراد از دمنوش برگ های این گیاه استفاده می کنند و این دمنوش دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به تسکین درد و متعادل ساختن هورمون های استرس از می باشد. البته یادتان باشد که همه شمعدانی ها خاصیت خوراکی ندارند و تنها نوع عطری آن دارای این خاصیت می باشد و می توان از آن به عنوان دمنوش استفاده کرد.

اسپاتی فیلوم

یکی دیگر از گیاهانی که می توانید برای داشتن آرامش بیشتر آن را در خانه خود نگهداری نمایید اسپاتی فیلوم می باشد. این گل زیبایی بسیار خاصی دارد و شما می توانید در خانه خود برای بهتر شدن دکوراسیون آن از اسپاتی فیلوم استفاده کنید. این گل می تواند به تمیز شدن هوای خانه کمک کند از این رو می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد.این گیاه می تواند رطوبت محیط را نیز بیشتر نماید و خشکی گلو و بینی را در شب ها از بین خواهد برد.

گیاهان آپارتمانی آرامش بخش

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گل عشقه

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی آرامش بخش عشقه می باشد. این گیاه بسیار زیبا می باشد و در تمیز کنندگی هوا نقش بسیار خوبی دارد از این رو شما می توانید از این گیاه در خانه خود نگهداری نموده و علاوه بر تمیز شدن هوای خانه و جذب قارچ های موجود در هوا میزان آلرژی و آسم را تا حدودی کاهش خواهد داد.

سرخس

گیاه سرخس نیز می تواند مانند سایر گیاهانی که معرفی شد می تواند هوای خانه را فیلتر نماید و میزان آلودگی های موجود در خانه را از بین خواهد برد. اگر بدانید که این گیاه می تواند در یک ساعت ۱۸۶۳ ماده آلوده کننده هوا را جذب می کند آرامش شما در مورد تمیز بودن هوای خانه بیشتر خواهد شد.

گل گندمی

گیاه گندمی نیز یکی دیگر از بهترین پاک کننده های هوای خانه می باشد و می تواند بر آرامش شما نیز تاثیراتی داشته باشد. این گیاه می تواند به دو صورت تمامی آلودگی ها را جذب نماید و به افراد خانه اجازه می دهد تا خواب بهتری داشته باشند.

گل گندمی برایی آرامش بیش تر در خانه

سانسوریا

یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی آرامش بخش سانسوریا می باشد. این گیاه می تواند اکسیژن بیش تری را به فضا بدهد از این رو خواب بهتری را برای اعضای خانواده پدید می آورد و منجر می شود که افراد خانه دارای روان سالم تری باشند.

پتوس

از قشنگ ترین و بهترین گیاهان آپارتمانی آرامش بخش می توان به این گیاه اشاره کرد. در واقع این گیاه نگهداری بسیار راحتی دارد و از این رو در حال تبدیل شدن به عضوی ثابت از خانه ایرانیان می باشد. این گیاه نیز می تواند هوای خانه را به راحتی تصفیه نماید و آرامش بیشتری را برای افراد خانواده پدید آورد.

بامبو

داشتن این گیاه در خانه بسیار خوب می باشد و شما می توانید با داشتن این گل تمامی سموم موجود در خانه را از بین برده و خوابی بهتر و راحت تری داشته باشید و همچنین این گیاه نیز یکی از گیاهان آرامش بخش می باشد و بر روی روان افراد تاثیرات مثبتی می گذارد.

گل رز

گل رز در میان ایرانیان بسیار محبوب می باشد و جالب است بدانید که داشتن این گل در خانه می تواند بوی خوبی را ایجاد نموده و در نهایت بر روی روان شما نیز تاثیر گذار خواهد بود و می تواند شادابی و سرزندگی را در شما بیشتر نماید.

گیاهان آپارتمانی آرامش بخش

گل ساعتی

گل ساعتی را هم می توانید به عنوان یک گیاه زینتی و هم یک گیاه دارویی در خانه خود نگهداری نمایید. در واقع این گیاه به عنوان خواب آور و آرامش بخش مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از گل های خشک شده آن به عنوان دمنوش نیز استفاده نمایید و از خاصیت آن بهره مند گردید.

ارکیده

اگر ارکیده در خانه خود داشته باشید شاهد این هستید که در همه فصول گل می دهد و به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد می تواند آرامش بیشتری را به شما القا نماید. احساسی که این گل به شما منتقل می کند بسیار خوب می باشد و انرژی شما را در طی روز افزایش خواهد داد.

برف

گیاه برق نیز یکی از سایر گیاهان آپارتمانی آرامش بخش می باشد که می توانید از آن در خانه نگهداری نمایید. این گل بسیار زیبا می باشد و احساسات مثبت را در شما تقویت خواهد کرد. در واقع این گل ها بسیار زیبا می باشند و با عطری که دارند می توانند احساس شادی را در فرد ایجاد نمایند.

گل نخود

گل نخود از خانواده باقلا می باشد با این حال شما می توانید از آن در خانه نگهداری کنید و از زیبایی و عطر بسیار خوبی که دارد از آن لذت ببرید. این گل همانند گل برف دارای خاصیت آرامش بخش می باشد و می تواند خاطرات خوش کودکی را به یاد فرد بیاورد و به همین دلیل است که استقبال از این گل بسیار بالا است.

گل برف برای بهتر شدن آرامش خانه

گاردنیا

یکی دیگر از زیبا ترین گل هایی که منجر به ایجاد احساس آرامش در خانه می شود می شود گاردنیا می باشد. این گل دارای برگ های براقی است و و گل های سفید و بسیار خوش بویی دارد. این گیاه دارای شرایط خاصی برای نگهداری می باشد با این حال چون می تواند احساس آرامش را در فرد ایجاد کند بسیاری از افراد از این گیاه در خانه خود نگهداری اش می کنند. این گل بیشتر در اتاق خواب ها کاربرد دارد و تاثیر این گیاه با قرص خواب برابری می کند.

یاس سفید

این گل نیز در میان سایر گل ها بسیار مشهور می باشد و دارای عطر بسیار خوبی است. این گل می تواند منجر به کاهش استرس شده و کیفیت خواب را بهبود می بخشد از این رو شادابی و سرزندگی افراد در روز بعد تامین شده است.

ژربرا

یکی دیگر از بهترین گیاهان آپارتمانی آرامش بخش ژربرا می باشد و تنوع رنگی بالایی دارد و شما می توانید بر اساس دکور خانه خود از آن ها استفاده نمایید. این گل برای افرادی که دارای تنگی نفس می باشند بسیار خوب است و در شب می تواند با آزاد کردن اکسیژن به داشتن خواب بهتر این افراد کمک نماید.

سانسوریا برای آرامش بیش تر در خانه

به صورت کلی نگهداری از گل و گیاه در خانه بسیار خوب می باشد ولی قبل از هر کاری باید اطلاعاتی را در مورد این موضوع داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید آن ها را به مدت طولانی نگهداری کنید و ممکن است منجر به خشک شدن و از بین رفتن آن ها شوید. در پایان نیز می توانید پرورش گل گازانیا و پرورش گل ماهونیا را مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه بالاتر ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *