دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ترشی پوست لیمو با طعم و مزه متفاوت

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه ترشی پوست لیمو بسیار ساده است و تنها دارای یک سری نکات ساده می باشد و اگر آن ها را رعایت نمایید می توانید ترشی بسشیار خوشمزه ای را در حخانه تهیه کنید.

ترشی ها یکی از مخلفاتی می باشد که در کنار غذاها سرو می شود و می تواند بر روی طعم و مزه غذایی که می خورید تاثیرات زیادی داشته باشد و از طرف دیگر منجر به باز شدن اشتها می شود. یکی از ترشی هایی که می توانید در خانه آن را تهیه کنید ترشی پوست لیمو ترش می باشد. در ادامه شما را با طرز تهیه ترشی پوست لیمو آشنا می کنیم و اطلاعاتی در مورد این که چگونه آن را با بهترین طعم و بدون تلخی تهیه کنید در اختیارتان قرار می دهیم.

طرز تهیه ترشی پوست لیمو

این ترشی یکی از اصیل ترین ترشی هایی می باشد که با لیمو ترش شیرازی تهیه می شود. در این ترشی شما باید از پوست لیمو ترش هایی که تمیز کرده اید استفاده کنید. پوست لیمو ترش ها برای بدن فواید بسیار زیادی دارد و در کنار غذا می توانید از این ترشی استفاده کنید.

مواد لازم

  • پوست لیمو ترش تمیز شده ۱ کیلو
  • سرکه ۳ لیتر
  • نمک یک قاشق غذا خوری

ترشی پوست لیمو و نکات مهم آن

طرز تهیه ترشی پوست لیمو

در مرحله ابتدایی باید ابتدا پوست لیمو ترش های شیرازی را تمیز کنید و این کار را به صورتی انجام دهید که هیچ تکه ای از لیمو بر روی آن باقی نمایند.

در مرحله دوم باید بتوانید تلخی پوست لیمو ها را بگیرید تا ترشی شما خوشمزه تر شود. برای این کار نیاز است تا پوست لیموهایی که تمیز کرده اید را در آب جوش بریزید و بعد از ۵ دقیقه آن ها را از درون آب جوش خارج نمایید. این کار را باید ۳ بار انجام دهید تا بتوانید هر چه تلخی درون پوست لیموها وجود دارد را بگیرید و ترشی شما مزه تلخی به خود نگیرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از این که پوست لیموها را از درون آب جوش در آوردید نیاز است تا آن ها را درون پارچه نخی بپیچید و سعی کنید دو الی سه روز به آن ها زمان بدهید تا پوست لیمو ها کاملا خشک گردد.

در مرحله آخر باید بتوانید ترشی را تهیه کنید. برای تهیه ترشی پوست لیمو نیاز است تا پوست هایی که تلخی آن ها گرفته شده است را درون یک ظرف استریل بریزید و مقداری نمک را به آن ها اضافه کرده و در نهایت شیشه را با سرکه پر کنید و درب آن را محکم ببندید.

برای تهیه این ترشی یک هفته زمان نیاز می باشد و شما می توانید این ترشی را در خانه نگهداری نمایید و دمای خانه برای این ترشی بسیار مناسب می باشد. بعد از یک هفته ترشی شما آماده می باشد و می توانید به راحتی آن را سرو کنید و در کنار غذا های مختلف از آن نیز استفاده نمایید.

ترشی پوست لیمو ترش شیرازی

نکات مهم

یک سری از نکات هستند که اگر بتوانید آن ها را رعایت کنید ترشی شما بدون تلخی و خوشمزه تر خواهد شد. در ادامه این نکات را برای شما عزیزان بررسی می کنیم.

  • برای داشتن بوی بهتر در این ترشی می توانید از یک عدد برگ بو نیز استفاده نمایید.
  • ترشی را بعد از یک هفته می توانید استفاده کنید و زمانی که درب آن را باز کردید بهتر است برای بهتر ماندن آن را در درون یخچال قرار دهید.
  • زمانی که می خواهید ترشی را سرو کنید بهتر است از قاشق تمیز استفاده کنید و با این کار از کپک زدن آن پیشگیری خواهید کرد.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده مانند ترشی ترکیبی و ترشی آلو، طرز تهیه این ترشی ها با طعم متفاوت را نیز بیاموزید و آن ها را در خانه تهیه و در کنار غذاهای مختلف به عنوان مخلفات سرو کنید و از خوردنشان لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *