دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه پارافه میوه ای با طعم لذیذ و به یادماندنی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

شما علاقمندان به آشپزی در این مقاله با طرز تهیه دسر پارافه میوه ای آشنا می شوید. این دسر با ترکیب خامه، میوه، بستنی و ژلاتین تهیه می شود. این دسر را در مهمانی ها و مجالس می توانید سرو کنید.

اگر می خواهید، یک دسر متنوع با طعم های جذاب تهیه کنید شما می توانید از دسر پارافه میوه ای کمک بگیرید. این دسر یک ترکیب استثنایی از تکه های میوه، خامه و بستنی می باشد که البته به صورت ساده نیز می توان آن را تهیه کرد. در این بخش طرز تهیه پارافه میوه ای خوشمزه و فوق العاده را برای شما عزیزان آموزش می دهیم.

تهیه پارافه میوه ای

شما علاقمندان به تهیه انواع دسرها می توانید علاوه بر آموزش پارافه میوه ای می توانید در لینک های مقابل با دسر برفی و دسر تاتلی نیز آشنا شوید. این دسرها برای پذیرایی در مهمانی گزینه مناسبی هستند. ظاهر زیبای این ژله ها و مزه دلپذیری که آن ها می تواند به عنوان بهترین دسر برای انتخاب در مجالس باشد. برای تزئین نیز می توانید از تکه های میوه و خلال بادام استفاده کنید. عطر و طعم خوب این دسرها طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم

  • پودر ژله آناناس: ۱ بسته
  • پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری پر
  • آب جوش: ۱ لیوان
  • کمپوت آناناس: ۱ قوطی
  • خامه صبحانه: ۱۵۰ گرم
  • بستنی وانیلی: ۲ و نیم لیوان

طرز تهیه پارافه میوه ای

طرز تهیه پارافه میوه ای لذیذ

در اولین مرحله از تهیه این دسر طلایی باید، می توانید از انواع میوه ها استفاده کنید. ما در این بخش آناناس را انتخاب کرده ایم. پیش از اینکه شروع به کار کنید، باید ابتدا بستنی را از نیم ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید. این کار موجب نرم تر شدن بستنی خواهد شد.

در ادامه باید مقداری پودر ژلاتین را در کاسه ای دیگر بریزید و آن را با یک لیوان آبجوش حل کنید. حالا مواد را روی بخار کتری گرفته و آن را به خوبی هم می زنیم.

زمانی که ترکیب ما شفاف تر شد، کنار گذاشته و در ظرفی دیگر ژلاتین را با آب کمپوت تهیه می کنیم. برای این کار باید ابتدا مقداری پودر ژلاتین را به همراه آب آناناس مخلوط کرده و نیم ساعت به آن زمان دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

این مواد را روی حرارت کتری قرار دهید، تا شفاف تر شوند. حالا محلول شفاف شده ژلاتین آناناسی را به ژلاتین محلولی اضافه کنید. حالا مواد را در دمای محیط قرار داده و در کاسه ای دیگر خامه می ریزیم.

در این مرحله از طرز تهیه پارافه میوه ای با همزن خامه را زده تا حجم آن بیشتر شود. در مرحله بعدی باید بستنی را به مواد اضافه کنید.

توجه داشته باشید که بستنی ها باید به خوبی نرم شده باشند. حالا ماد را مجدد ترکیب کرده تا یکدست شوند.

در مرحله بعدی نیز ژله آناناس که از قبل در دمای محیط خنک شده را به ترکیب خامه و بستنی اضافه کنید. با یکدست شدن مواد باید میوه ها را به آن اضافه کرده و ترکیب نهایی را داشته باشیم.

میوه ها را به تکه های دلخواه برش بزنید و آن را با مواد ترکیب کنید. حالا یک قالب انتخاب کرده و کف آن را مقداری چرب نمایید.

حالا مواد را به قالب مورد نظر انتقال داده و سه ساعت در یخچال قرار می دهیم. شما می توانید به جای استفاده از آب آناناس از شیر نیز استفاده کنید. در این صورت ژله شما زودتر بسته می شود.

پارافه میوه ای

این دسر برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب بوده و به راحتی تهیه خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *