دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مراحل کلی ایجاد موج در فتوشاپ

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

اگر برای شما جالب است که بدانید چطور در نرم افزار قدرتمند فتوشاپ، موج آب ایجاد کنید. با این مطلب همراه ما باشید تا با شیوه ایجاد موج در فتوشاپ آشنا شوید.

نرم افزار قدرتمند فتوشاپ ویرایشگر حرفه ای می باشد که قابلیت های فراوانی را ارائه می دهد. در این مطلب از آرگا  ایجاد موج  آب در فتوشاپ را فرا خواهید گرفت.

آشنایی با شیوه ایجاد موج در فتوشاپ

فتوشاپ نرم افزار بسیار قدرتمندی برای ویرایش حرفه ای تصاویر، مونتاژ و ساخت تصاویر جدید می باشد. امروزه علیرغم قدرت این نرم افزار به عنوان یک برنامه گرافیکی؛ می توان گفت با توجه به جایگاه ویژه ای که در بازار دارد یک صنعت نیز محسوب می شود. توسط این نرم افزار می توان ساده ترین تا پیچیده ترین کارهای گرافیکی را انجام داد و به کمک ابزارهای موجود در آن تصاویری را خلق کرد که اصلا واقعی نبوده ولی کاملا طبیعی جلوه نمایند.

نرم افزار فتوشاپ توسط شرکت ادوب سیستم برای سیستم عامل های ویندوز و OSX توسعه پیدا کرده است. این برنامه در سال ۱۹۸۸ توسط توماس و جان نول روی کار آمد. از آن زمان تاکنون، این نرم افزار به یک استاندارد در صنعت ویرایش تصویر گرافیکی تبدیل شده است.

و حالا می توانید به کمک این برنامه تصاویر را ویرایش یا روتوش نمایید. از سایر کاربری های این نرم افزار می توان به ساخت قالب اختصاصی برای عکس ها، طراحی کارت ویزیت، بنر و حتی بروشورهای تبلیغاتی اشاره نمود. توسط این برنامه می توانید اقداماتی را روی تصاویر انجام داده و تصاویر جدیدی خلق کنید. به طور مثال در آب راکد در چشمه ای موج ایجاد کرده و به این صورت آن را جذاب تر نمایید.

در ادامه با شیوه ایجاد موج آب در نرم افزار فتوشاپ آشنا می شوید. این کار با توجه به قابلیت های بسیار این برنامه کار ساده ای به نظر می رسد و به کمک چند فیلتر می توان تصویری از موج های آب را همانند واقعیت طراحی نمود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. برای شروع کار ابتدا یک سند جدید با اندازه  عرض ۱۰۲۴ و ارتفاع ۷۶۸ ایجاد نمایید.

۲. سپس یک گرادیان خطی ایجاد کنید. رنگ #۰۰۵۴A6 را اعمال نموده و تنظیم نقطه وسط رنگ در ۵۹ درصد قرار گیرد. بعد روی OK کلیک کنید.

۳. حالا روی سند خود یک گرادیان مورب ایجاد نمایید.

۴. در ادامه مسیر filter->distort->zigzag را طی نموده و تا امواج آب ایجاد شود.

۵. در باکس zigzag گزینه های amount=100, ridges=100, style=pond ripple را انتخاب و بعد روی ok کلیک کنید.

۶. در این مرحله اثر نقره ای زیر را در تصویر دریافت می کنید.

۷. یک راهکار ساده برای دادن عمق بیشتر به تصویر و یک اثر براق تر به شکلی که آب منعکس کننده نور باشد. استفاده از مسیر مرحله ۴ می باشد. آن را در اینجا هم اعمال کنید.

۸. مرحله پایانی. در این مرحله تصویر نهایی را شاهد خواهید بود.

ضمنا می توانید از طریق شیب ها و رنگ های مختلف برای ساخت مجموعه ای از تصاویر سری موج های آب ایجاد شده را تست کنید.

امیدواریم از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه روتوش عکس در فتوشاپ، تنظیم و افزایش نور عکس در فتوشاپ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *