دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کدام شامپو برای ریزش مو بهتر است؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود. در چند سال اخیر با شیوع بیماری کووید، که یکی از عوارض آن ریزش شدید مو بوده، این مشکل به معضلی بزرگتر در بین مردم تبدیل شده است. خبر خوب اینکه ریزش مو با استفاده از برخی روش‌ها می‌تواند کنترل و حتی متوقف شود. یکی از ساده‌ترین کارهایی که برای درمان ریزش مو می‌توانیم انجام دهیم، استفاده از شامپوهای مناسب است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم کدام شامپوها باعث برطرف شدن مشکل ریزش مو می‌شوند.

کدام شامپو برای ریزش مو بهتر است؟

موثرترین شامپو برای رفع ریزش مو

برندهای مختلفی از شامپو در بازار وجود دارد، درمورد بسیاری از این محصولات می‌شنویم که تاثیر زیادی بر کاهش ریزش مو دارند. اما در بین این همه محصول، کدامیک دارای بیشترین تاثیر است؟

شامپو فولیکا

کدام شامپو برای ریزش مو بهتر است؟

اگر بخواهیم به پرفروش‌ترین برندها مراجعه کنیم، فولیکا از برندهای پرفروش شامپوهای مو در ایران است. محصولات متنوع برند فولیکا تاکنون به بسیاری از افراد کمک کرده تا مشکلات مربوط به مو، از جمله ریزش، شوره و خشکی مو خود را درمان کنند. شامپو تقویت‌کننده و ضد ریزش مو فولیکا یکی از بهترین محصولات این برند است که با داشتن ویتامین‌های B6 و B7، عصاره‌های گیاهی موثر بر درمان ریزش مو و آرنیکا (گل همیشه بهار کوهی) باعث تقویت ریشه مو، توقف ریزش مو و رشد مجدد آن می‌شود. تمام شامپوهای ضد ریزش مو فولیکا قابل استفاده برای مردان و زنان هستند.

از جمله ویژگی‌های مثبت محصولات فولیکا می‌توان به ترکیبات غیرشیمیایی آن اشاره کرد. در ساخت محصولات مختلف این برند، از جمله شامپو تقویت‌کننده و ضد ریزش مو فولیکا تلاش شده تا از کمترین میزان مواد شیمیایی استفاده شود. ترکیبات این شامپوها بیشتر از گیاهان از جمله آرنیکا و برخی گیاهان دارای کافئین به دست آمده. آرنیکا که به اسم سوسن کوهی نیز شناخته می‌شود گیاهی فوق‌العاده برای تقویت پوست و مو انسان است. این گیاه علاوه‌بر تقویت پیاز و ساقه مو، نقش موثری بر آب‌رسانی به مو و پوست سر نیز دارد. استفاده از این گیاه خاص و بی‌نظیر در ترکیب شامپو تقویت‌کننده و ضد ریزش مو فولیکا باعث شده تا این شامپو به یک محصول عالی جهت تقویت مو و کنترل ریزش آن تبدیل شود. بنابراین تمام افرادی که از مشکلات ریزش مو رنج می‌برند می‌توانند با خیال آسوده و بدون نگرانی از بروز مشکلات جدید از محصولات فولیکا استفاده کرد.

شامپو اویدرم

از دیگر برندهای شامپو مو می‌توان به اویدرم اشاره کرد. اویدرم از جمله شناخته شده ترین برندها در تولید محصولات مربوط به مو است. یکی از محبوب ترین محصولات برند اویدرم شامپو ضد ریزش مو آن است. این محصول با داشتن ترکیباتی فوق‌العاده ارزشمند می‌تواند به کاهش مشکلات ریزش مو کمک کند. تفاوتی ندارد علت ریزش مو چه باشد؛ ژنتیکی یا محیطی. در هر صورت اویدرم با داشتن محصولات مختلف می‌تواند به تمام کسانی که از مشکلات ریزش مو رنج می‌برند کمک کند.

شامپو تقویت‌کننده و ضد ریزش مو اویدرم با داشتن ترکیبات خاص باعث جلوگیری از تولید دی هیدروتستوسترون خواهد شد. این ترکیب شیمیایی به صورت ارثی یا ژنتیکی در بدن بسیاری از افراد، هم زنان و هم مردان، تولید می‌شود که یکی از عوامل اصلی ریزش مو ارثی است. بنابراین با کنترل ترشح این هورمون در بدن افراد به سادگی می‌توان ریزش مو را کنترل کرد. شامپو ضد ریزش مو اویدرم بدون آنکه آسیب در پوست یا مو سر ایجاد کند، باعث کنترل میزان ترشح این هورمون و در نتیجه کاهش ریزش مو می‌شود. با این محصول فوق‌العاده اویدرم می‌توان گفت حتی ریزش مو ژنتیکی نیز قابل درمان است. از دیگر ویژگی‌های ارزشمند این شامپو می‌توان به افزایش جریان خون مویرگی در اطراف فولیکول‌های مو اشاره کرد که باعث تقویت رشد موها می‌شود.

یکی دیگر از محصولات موثر برند اویدرم جهت جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها، شامپوهای متعادل‌کننده چربی سر هستند. همانطور که می‌دانید یکی دیگر از علل شایع ریزش مو، داشتن پوست چرب یا ترشح زیاد غدد چربی در ناحیه سر است. افرادی که پوست سر چربی دارند، معمولا با مشکلات مربوط به ریزش مو نیز روبرو هستند. اویدرم با ساخت شامپوهای متعادل‌کننده چربی سر به مصرف‌کنندگان خود کمک می‌کند تا با از بین بردن چربی اضافه در پوست سر و تنظیم کار غدد چربی در این ناحیه، به راحتی مشکل ریزش مو خود را برطرف کنند.

شامپو سریتا

کدام شامپو برای ریزش مو بهتر است؟

کمتر کسی پیدا می‌شود که با برند سریتا و محصولات فوق‌العاده آن آشنا نباشد. سریتا دارای محصولات مختلف از جمله سرم مو، سرم تقویت ابرو، پمادهای مختلف و ماسک مو است. اما شامپو مو یکی دیگر از محصولات سریتا است که بسیار مورد توجه مشتریان این برند قرار گرفته. برند سریتا تلاش کرده تا با استفاده از ترکیبات مختلف، به ویژه ترکیبات گیاهی همچون جوانه گندم و گیاهان حاوی کافئین، محصولی ایجاد کند که موجب کنترل میزان ریزش مو در افراد مختلف شود. بنابراین هم خانم‌ها و هم آقایان به هر دلیلی که دچار ریزش مو شده‌اند، می‌توانند با استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو و تقویت‌کننده سریتا به راحتی مشکل خود را برطرف کنند و سلامت موهای خود را بازیابند.

سریتا یک برند عالی و موفق در زمینه تولید شامپوهای مختلف است که محصولات تخصصی آن مناسب همه افراد با انواع مو (خشک، چرب، معمولی) است. شامپوهای ضد ریزش مو سریتا با مهار آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز، ویتامین‌رسانی به ریشه و ساقه مو، افزایش گردش خون در اطراف فولیکول مو و رطوبت‌رسانی به پوست سر به راحتی می‌تواند مشکل ریزش مو را در افراد برطرف کند.

کاهش ریزش مو با انتخاب یک شامپو مناسب

ریزش مو برخلاف تصور بسیاری از افراد می‌تواند درمان شود. کافی است طی مدت زمان مشخصی از محصولاتی که معرفی شده به صورت مرتب استفاده کنید تا شاهد نتایج مثبت آن در بازیافتن سلامت و زیبایی موهای خود باشید. استفاده از این شامپوها برخلاف صابون باعث خشکی پوست و بهم خوردن PH آن نشده و در بلند مدت افزایش لطافت و نرمی پوست بدنتان را به همراه خواهند آورد. با خرید شامپو بدن نه تنها پوست شما تمیز می‌شود بلکه به لطف معطر بودن اکثر این محصولات، احساس خوشایندتری نیز پیدا خواهید کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *