دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه نافله خوزستانی با طعم عالی و دلپذیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

شما علاقه مندان در این بخش با طرز تهیه نافله خوزستانی که یکی از غذاهای محبوب است، آشنا می شوید. این غذا یک شامی سس دار است که می توانید در این بخش با آن آشنا شوید. این غذا با استفاده از گوشت چرخی تهیه می شود.

اگر تا کنون طعم بی نظیر غذاهای خوزستانی را چشیده اید، بی شک می دانید که این غذاها با ادویه های تند خود چه طعم بی نظیری دارند. نافله خوزستانی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در این خطه است که شما می توانید با تهیه آن در منزل از طعم آن نهایت لذت را ببرید. در این بخش با طرز تهیه نافله خوزستانی بیشتر آشنا می شوید.

پخت نافله خوزستانی

مواد لازم

  • گوشت چرخ شده: ۲۵۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • آرد نخودچی: ۱۲۵ گرم
  • سرکه: ۱ چهارم پیمانه
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • نعناع: ۲ قاشق غذاخوری

مواد نافله خوزستانی

طرز تهیه نافله خوزستانی لذیذ

این غذا می تواند یکی از غذاهای دلچسب برای شما عزیزان باشد. شما برای تهیه این غذای خوشمزه باید پیازها را خرد کنید، و اندازه های ریز آن ها را برش دهید. بهتر است، آب پیازها را دور نریزید، زیرا با ریختن آرد نخودچی در این مواد آب اضافی مواد جذب می شود.

در مرحله بعدی گوشت های چرخی را به موادمان اضافه می کنیم. حالا باید آرد نخودچی را به همراه ادویه جات به موادتان اضافه کنید.

حالا باید مواد را به میزان کافی ورز دهید، تا به یک ترکیب یکدست برسند. در صورتی که موادتان به دلیل آرد نخودچی به یکدیگر نمی چسبند، یک یا دو قاشق آب را به مواد خود اضافه کنید. در این صورت ترکیب بهتری خواهید داشت.

در این مرحله باید مواد خود را به مدت ۵ دقیقه ورز دهید. زمانی که ترکیبات شما منسجم شدند، مواد را به اندازه گردو بردارید، و با دست خود به شکل دلخواه درآورید.

  •  آرون گروپس

کمی مواد را درون دستتان فشار دهید، تا پهن شوند، و به سطحی مسطح برسند. درون تابه ای مقداری روغن بریزید و گوشت ها را درون تابه قرار دهید، تا سرخ شوند. زیر حرارت را کم کنید، و اجازه دهید، تا با حرارت ملایم موادتان سرخ شوند.

سپس هر دو طرف شامی ها را به خوبی سرخ کنید. زمانی که طلایی شد، و رنگ عوض کرد، موادتان را از درون تابه بردارید.

در مرحله بعدی از طرز تهیه نافله خوزستانی سس مواد را آماده کنید. سس این شامی بسیار خاص و خوشمزه است و می توانید با این ترکیب لذیذ سرو کنید. برای آماده کردن این سس باید، پیازها را ابتدا سرخ نمایید.

پیازها باید نگینی باشند و زمانی که طلایی شدند، زردچوبه، نمک و نعناع خشک ها را به پیازها اضافه کنید، و تفت دهید. دقت کنید، نعناع در مواد به سرعت می سوزند، به همین دلیل باید توجه کنید که نعناع نسوزد.

حالا باید دو لیوان آب به مواد خود اضافه کنید. زمانی که آب به جوش آمد، مقداری شکر و سرکه نیز به مواد اضافه کنید. مواد باید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند.

در این مرحله باید شامی ها را به سس اضافه کنید. در قابلمه را قرار دهید و اجازه دهید، شامی ها درون مواد بپزند. نیم ساعت اجازه دهید، تا مواد بپزند. زمانی که شامی ها مزه دار شدند، و سس ها به قوام آمد، باید حرارت را خاموش کنید.

مواد لازم نافله خوزستانی

این غذا را می توانید با نان یا برنج سرو نمایید. شما می توانید در لینک های ارائه شده دستور تهیه شامی نخودچی و شامی لپه را نیز مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *