دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن آشنا شوید

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن بسیار زیاد می باشد و بهتر است با آن ها آشنا باشید تا در صورت مشاهده این مشکل بتوانید به راحتی آن را تعمیر کنید. برای اطلاعات بیش تر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن می تواند دارای دلایل بسیار زیادی باشد. بیشتر آبگرمکن های دیواری دارای این مشکل می شوند که در ادامه تمامی دلایل و مشکلات که منجر به پیشگیری از گرم شدن آب خواهد شد را برای تان بررسی می کنیم.

گرم نشدن آب چه دلیلی دارد؟

دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

همه وسایل گرمایش بعد از مدتی دچار مشکل شده و بهتر است آن ها را نزد تعمیرکار برد تا عیب یابی شده و تعمیر شوند. گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری دارای چند دلیل مشخص می باشد و شما نمی توانید بدون کمک گرفتن است تعمیر این کار به سادگی و در خانه این مشکلات را از بین برده و دوباره از آبگرمکن خانه خود استفاده کنید. بهتر است قبل از این که دنباله ایراد از آبگرمکن باشید تنظیمات آن را چک کنید زیرا گاهی سهواً ممکن است آن را تغییر داده و از گرم شدن آب جلوگیری کرده اید. آبگرمکن های دیواری از نظر فنی مشابه یکدیگر می باشد و تنها تفاوتی که دارند در طراحی ظاهری آن ها است بنابراین تعمیر کردن این آبگرمکن ها بسیار ساده است.

رسوب گرفتن مبدل های حرارتی

اصلی ترین دلیل سرد شدن آب این است که مبدل های حرارتی دچار رسوب شده اند. در نظر داشته باشید که این رسوب ها به علت املاح موجود در آب ها ایجاد می شود و باید هر از چند گاهی آن ها را تمیز کنید. جالب است بدانید که علاوه بر مبدل های حرارتی ممکن است بخش‌های دیگر آبگرمکن مانند مخزن آن نیز دچار رسوب گرفتگی شود. این مشکل در آبگرمکن ها بسیار طبیعی بوده و در هر بخشی از کشور که باشید ممکن است این مشکل را تجربه کنید.

در واقع زمانی که آبگرمکن شما رسوب می گیرد رسوب در ته مخزن جمع می‌شود و نمی‌تواند از آن خارج شود بنابراین فشار آب گرم کم شده و زمانی که شما آب گرم را در خانه باز می کنید آب گرم به شما نمی رسد. برای اینکه بتوانید این مشکل را رفع کنید نیاز است تا عمل رسوب زدایی آبگرمکن را انجام دهید و تمامی رسوبات موجود در آن را از بین برده و آن را کامل بشویید و دوباره نصب کنید. البته برای این کار نیاز به تجربه و مهمات دارید اگر نمی توانید این کار را انجام دهید بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

روشن نشدن شمعک از دلایل سرد بودن آب

  •  آرون گروپس

روشن نشدن شمعک

روشن شدن پیلوت یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است آبگرمکن شما آب را گرم نکند. در واقع هر گونه مشکلی که در این بخش از آبگرمکن ایجاد شود می‌تواند دلیل گرم نشدن آب باشد در نظر داشته باشید که اگر با تمیز کردن پیلوت و گرفتن کثیفی و درست کردن خرابی های آن باز هم آبگرمکن آب را گرم نمی کند باید آن را از نظر های دیگر بررسی کنید.

مشکل در لوله کشی

زمانی که لوله کشی های ساختمان شما دچار مشکل باشد و به صورت غیر اصولی انجام شده باشد ممکنه از آبگرمکن به درستی کار نکرده و در نتیجه آبی که به شما تحویل می دهد آب سرد باشد. لوله کشی های ساختمان باید به صورتی باشند که کمترین انشعابات فرعی را داشته باشند و تا حد امکان مسیری مستقیم را طی کنند. اگر در زمینه تعمیر کاری هیچ توانایی ندارید و تاکنون این کار را انجام نداده اید بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید زیرا یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به خراب شدن کل سیستم شود.

مشکل در ترموکوپل

ترموکوپل یکی از وسیله های بسیار مهم در لوازم گرمایشی می‌باشد و کاری که انجام می‌دهد تنظیم کردن دما است. برای این که آبگرمکن بتواند درست کار خود را انجام دهد و آب را گرم کند نیاز است تا ترموکوپل نیز کار خود را به درستی انجام دهد. اگر این وسیله خراب شود ارتباط پیلوت قطع خواهد شد و گرم شدن آب امکان پذیر نمی باشد..اگر فکر می کنید که این بخش از آبگرمکن دارای مشکل است بهتر از آن را تعمیر و یا تعویض کرده تا بتوانید از آبگرمکن استفاده کنید و آب گرم را فراهم کنید.

نکته : ترموکوپل یکی از قطعات بسیار ساده و ارزانی است که بهتر است به جای تعمیر آن را تعویض کنید.

کمبود فشار گاز و کاهش گرمای آب

کمبود فشار گاز

یکی از متداول ترین عللی که منجر به گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری می شود افت فشار گاز است. این مشکل این دو دلیل دارد دلیل اول این می باشد که لوله کشی منطقه مشکل پیدا کرده است و خارج از اختیارات شماست و باید از طریق شرکت گاز آن را پیگیری کنید و در مورد دوم احتمال نشتی در لوله کشی ساختمان است که باید سعی کنید آن را سریعتر پیدا کرده تعمیر کنید در غیر این صورت ممکن است مشکلی برای شما ایجاد شده و حتی آتش سوزی های وسیع رخ دهد.

در نظر داشته باشید که اگر در اطراف آبگرمکن بوی تند سیر به مشامتان رسید باید سریعا آن را خاموش کرده و سعی کنید تمامی گاز ها را ببندید. یادتان باشد که اگر مشکل دوم نیز وجود داشته باشد این کار باید توسط تکنسین‌های متخصص بررسی شده و اقدامات لازم انجام شود.

دودکش

یکی از مهمترین نقش هایی دودکش در آبگرمکن های دیواری دارد این است که منجر به بهبود کیفیت کارکرد آن می شود. استفاده از دودکش های غیر اصولی و غیر استاندارد می تواند کارکرد آبگرمکن را تغییر داده و بازدهی آن را کاهش دهد همچنین این کار می تواند منجر به ایجاد خطرات جدی برای خانواده ها شود بنابراین بهتر است برای آبگرمکن خود از دودکشهای اصولی و استاندارد استفاده کنید.

مشکل لوله کشی در گرم نشدن آب

در پایان می توانید مطالب دیگری را در رابطه با آبگرمکن نوشته شده است را تنها با یک کلیک بر روی لینک ها نحوه هواگیری آبگرمکن دیواری و خنک تر کردن باد کولر مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *