دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه هواگیری آبگرمکن دیواری چگونه است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۳ دی ۱۴۰۰
  • ۰

اگر دوست دارید در خانه آبگرمکن را هواگیری کنید باید یک سری از کار ها را به ترتیب انجام دهید و آن ها را به خاطر بسپارید زیرا در پایان کار باید دوباره برعکس تمامی کار هایی که انجام داده اید را انجام دهید تا بتوانید آبگرمکن را نصب کنید.

هواگیری آبگرمکن دیواری بیشتر به دلیل تخلیه هوای موجود در سیستم می باشد. بهتر است این کارها را به دست یک فرد متخصص بسپارید تا از بروز سوانح و مشکلات دیگر پیشگیری کنید.

هواگیری آبگرمکن دیواری

طریقه هوا گیری آبگرمکن دیواری

در مطالب قبلی شما را با روش های هواگیری باک بنزین و هواگیری شوفاژ آشنا کردیم و در ادامه قصد داریم روش هواگیری آبگرمکن را برایتان بررسی کنیم. انواع مختلفی از آبگرمکن ها در بازار موجود می باشد و هر کدام از آن ها بنابر اجزای مختلفی که دارند به روش های مختلفی هواگیری می‌شوند. در ادامه شما را با تمامی مراحلی که باید آن ها را برای هواگیری آبگرمکن انجام دهید آشنا می کنیم.

بستن شیر ها

قبل از اینکه شروع به کار کنید باید شیرهای گاز و آب سردی که به آبگرمکن وارد می‌شود را ببندید. این کار باعث ایجاد ایمنی بیشتر خواهد شد و می‌تواند از آسیب‌های بعدی پیشگیری کند بنابراین بهتر است این کار را با دقت بیشتری انجام دهید و از بسته بودن شیر ها در حین باز کردن سایر اجزا مطمئن باشید.

باز کردن روی آبگرمکن دیواری

بعد از اینکه شیر ها را بستید بهتر است چند دقیقه ای صبر کنید تا تمامی اجزای آبگرمکن دیواری شما سرد شود. بعد از سرد شدن دسته پلاستیکی که مربوط به تنظیم دما می‌باشد را خارج کرده پیچ ها را باز و روکش آبگرمکن را از آن جدا کنید.

باز کردن لوله های آبگرمکن در چه مرحله ای می باشد؟

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

باز کردن لوله ها

برای هواگیری آبگرمکن دیواری لازم است لوله های آن را نیز باز کنید. با دقت بسیار زیاد در این مرحله باید لوله های مسی که آب سرد وارد آبگرمکن می شود و آب گرم از آن خارج می شود را باز کرده و آن ها را روی یک دستمال قرار دهید.

باز کردن سر شیلنگ

در مرحله چهارم باید مهره سر شیلنگ گاز که متصل به رگولاتور گاز آبگرمکن می باشد را باز کنید. در این مرحله باید دقت بالایی داشته باشید تا به اجزای آبگرمکن آسیبی وارد نشود.

جدا سازی دودکش

یکی از مراحل بسیار مهمی که در هواگیری آبگرمکن دیواری انجام می شود جدا کردن لوله رابط دودکش از آبگرمکن می باشد.

جداسازی آبگرمکن از دیوار

یکی از مزیت‌های آبگرمکن های دیواری این است که می توان آن ها را به راحتی از روی دیوار جدا کرده و تعمیرات لازم را روی آن ها اعمال کرد. بعد از این که لوله رابط دودکش را جدا کردید می‌توانید با کمی هول دادن آبگرمکن دیواری به سمت بالا آن را از دیوار جدا کنید.

تعمیر آبگرمکن دیواری در خانه

گذاشتن آبگرمکن روی میز کار

برای اینکه بتوانید تغییرات لازم را روی آبگرمکن دیواری اعمال کنید لازم است و آن را بر روی میز کار قرار دهید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید باید به ترتیب کارهایی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید تا بتوانید به راحتی آبگرمکن دیواری خانه خود را هواگیری کنید.

  1. پیچ های نگهدارنده که مربوط به کلاهک و صفحه پشت می باشد را باز کنید.
  2. بست های فنری متصل به مبدل حرارتی را خارج کنید و کلاهک را به طور کامل از روی آبگرمکن باز کنید.
  3. سپس باید مهره‌های لوله مسی را که رابطه بین رگلاتور و آب ورودی می باشد را نیز باز کنید.
  4. بعد از لوله های مسی نوبت به وسیله نگهدارنده ترموکوپل، شمعک، الکترود و نازل پیلوت آبگرمکن می باشد. این اجزا را نیز باید از روی آبگرمکن باز کرده و آن ها را کنار بگذارید.

بستن اجزای باز شده

در این مرحله باید تمامی اجزایی که باز شده است را برعکس زمانی که آن ها را باز کردید بر روی آبگرمکن سوار کنید. یادتان باشد که تمامی اجزایی که باز شده است باید در زمان جمع کردن آبگرمکن سر جای خود بسته شود. بعد از اینکه آبگرمکن روی دیوار نصب کردید باید لوله رابط را نیز نصب کنید.

بررسی کردن

شیر آب ورودی به آبگرمکن را باز کرده و تمام اتصالات را بررسی کنید. یادتان باشد که این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از نظر نشت آب باید تمامی لوله ها را مورد بررسی قرار دهید. اگر لوله های بسته شده نشتی آب نداشت باید لوله های گاز را بررسی کرده و از نظر نداشتن نشتی مطمئن شوید.

روشن کردن آبگرمکن و چک کردن آن

روشن کردن

بعد از این که بررسی‌های لازم را انجام دادید می توانید آبگرمکن را روشن کرده و مورد استفاده قرار دهید. یادتان باشد که برای پیشگیری از خطرات احتمالی حتماً باید روی ها آبگرمکن را نصب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *