دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فعال سازی ریلز اینستاگرام و قابلیت استفاده از آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۶ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

در صورتی که با قابلیت جذاب ریلز اینستاگرام آشنایی ندارید با این مطلب همراه ما باشید تا نحوه فعال سازی ریلز اینستاگرام را فرا گرفته و از قابلیت آن بیشتر بدانید.

اینستاگرام در فرصتی بسیار ایده آل با فعال سازی قابلیت ریلز کاربران خود را شگفت زده کرد. همچنین گوی سبقت را در رقابت با تیک تاک ربود. در این مطلب با  قابلیت ریلز اینستاگرام و نحوه فعال سازی آن بیشتر آشنا می شوید.

نحوه فعالسازی قابلیت ریلز اینستاگرام

همانگونه که این سال ها مشاهده کرده اید، اینستاگرام همواره در تلاش بوده تا در بروزرسانی های خود کاربرانش را شگفت زده نموده و با رونمایی از قابلیت های جدید در تولید محتواهای جذاب تر به آن ها کمک نماید. یکی از جدیدترین این قابلیت ها که در سال ۲۰۲۰ به بعضی از نسخه های اینستاگرام اضافه شد، قابلیت ریلز بود که همگان را متحیر نمود. در صورتی که نمی دانید قابلیت ریلز اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد، همچنین چگونه فعال سازی آن را انجام دهید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

قابلیت ریلز اینستاگرام

در اواسط سال ۲۰۲۰ اینستاگرام در بروزرسانی جدیدش قابلیت ریلز را به این برنامه اضافه کرد. در آغاز این ویژگی تنها برای برخی از کاربران و تنها در ۵۰ کشور فعال گشت. بعد از استقبال بسیار کاربران از این قابلیت در اکثر نسخه های اینستاگرام فعال شد اما متاسفانه ایران در فهرست این کشورها دیده نمی شود.

ویژگی جدید اینستاگرام، یعنی ریلز؛ ویدیوهای کوتاه ۳-۱۵ ثانیه ای می باشد که می توان آن ها را با یک فید اختصاصی تولید کرده و منتشر نمود. ضمنا امکان اعمال تغییراتی نظیر اضافه کردن جلوه های ویژه، متن، موسیقی، IGTV، فیلترهای خاص و …. برای این ویدیوها هم فراهم شده است. در صورتی که از کاربران برنامه تیک تاک بوده اید، قطعا با مشاهده ریلز اینستاگرام  متوجه شباهت این ویژگی جدید با تیک تاک می شوید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در حقیقت اینستاگرام با تقلید از تیک تاک؛ تلاش در ارائه قابلیت جدیدی داشته تا کاربران از طریق آن بتوانند ویدیوهای کوتاه و خلاقانه تولید کنند. البته تیک تاک در مقایسه با ریلز؛ قابلیت های بیشتری مانند ضبط ویدیوهای دو نفره یا آپلود مستقیم صدا را در اختیار کاربر قرار می دهد. هدف اینستاگرام  از اضافه کردن قابلیت ریلز ،رقابت با برنامه های پر مخاطبی مانند تیک تاک و اسنپ چت بوده است.

با انتشار خبر ممنوعیت استفاده از تیک تاک، این برنامه با محدودیت های زیادی مواجه شد و کاربران نمی توانستند این اپلیکیشن را از اپ استور دانلود کنند. در این شرایط بود که اینستاگرام به فعال سازی قابلیت ریلز پرداخت و با این کار کاربران را خوشحال و سورپرایز نمود. در ریلز علیرغم امکان افزودن افکت ها و جلوه های ویژه و همه امکاناتی که جذابیت ویدیو را بیشتر می کند، می توان ویدیو را به شکل تکه تکه ضبط نموده و آن ها را در قالب یک ریلز انتشار دهید.

چنانچه ویدیوهای کوتاه و خنده دار یا رقص و چالش های عجیب ۱۵ ثانیه ای را در شبکه های اجتماعی دیده باشید، حتما حدس خواهید زد که این کلیپ ها به اپلیکیشن تیک تاک مرتبط هستند. ریلز اینستاگرام  هم دقیقا با این ویژگی فعال شده است. با فعال سازی این قابلیت، می توان ویدیوهای ۱۵ ثانیه ای ساخته و به آن ها افکت های بسیار ویژه، خنده دار، سینمایی و همراه با موزیک های جذاب اضافه نمود.

در حقیقت ریلز به کلیپ های ۱۵-۶۰ ثانیه ای اطلاق می شود که با دوربین اینستاگرام ضبط شده و می توان با اضافه کردن افکت های خاص سینمایی به همراه موزیک های دلخواه؛ اشتراک گذاری کرد. استفاده از این قابلیت سبب دیده شدن بیشتر پست های کاربر خواهد شد. کافی است تنها یک بار این قابلیت را بکار بندید تا متوجه این موضوع شوید.

تولید محتوا با ریلز

اگر از کاربران فعال در اینستاگرام باشید با چالش های تولید محتوا در این برنامه اجتماعی روبرو شده و می دانید که پست، ستوری، لایو و … تماما از امکانات اینستاگرام جهت تولید محتوا می باشند. با فعال سازی ریلز اینستاگرام بیشتر افراد از این قابلیت سریعا برای تولید محتوای جذاب و چالش ها استقبال نمودند.

همانگونه که می دانید تولید محتوا در اینستاگرام یکی از راهکارهای مهم می باشد که می توان توسط آن نظر فالوورهای زیادی را جذب نمود و این راهکار همواره بهترین روش برای تبلیغ بوده است. باید اشاره کرد یکی از بهترین شیوه های بازاریابی در اینستاگرام این می باشد که از قابلیت های جدید این برنامه بهره گرفته و با کمک آن به تولید محتوا پرداخت. اینستاگرام با این شیوه نرخ تعامل را بالا برده و اکانت کاربر به مخاطبان بیشتری نمایش داده می شود.

در صورتی که دارای کسب و کار آنلاین هستید، فعال سازی ریلز اینستاگرام و تولید کلیپ ۱۵ ثانیه ای می تواند بهترین روشی باشد که محصولات و خدمات شما را با ویدیوهای جذاب تر و چالش های دیدنی تر به کاربران معرفی کند. به عبارتی ساخت محتوای یکنواخت و کسل کننده اصلا شیوه مناسبی برای جذاب کردن یک کسب و کار نیست.

ویدیوهای ۱۵ ثانیه ای ریلز از همه فرمت های اینستاگرام جهت تولید محتوا مانند پست و استوری جذاب تر می باشد و آمار نشان داده که کاربران به دیدن ویدیوهای ریلز که داستان جالبی دارند، خیلی بیشتر از دیگر فرمت های اینستاگرام مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه به برخی امکاناتی که ریلز در اختیار کاربر قرار می دهد، اشاره می کنیم.

  • ریلز این امکان را فراهم می آورد تا بین ۳-۱۵ ثانیه یک کلیپ تهیه نموده و با کلیک روی نماد ساعت یا تایمر، از قبل مدت زمان کلیپ را تعیین نمایید.

  • اینستاگرام فیلترهای شگفت انگیزی را ارائه داده و می توان از همه آن ها در ریلز استفاده کرد. برای دسترسی به آن ها روی نشان effect ضربه زده، بعد اسکرول نمایید تا به آخر فیلترها برسید. در اینجا روی نشان ذره بین کلیک کنید.
  • در اینجا می توانید سرعت کلیپ را مدیریت نمایید. روی نشان speed ضربه زده و از ۳x-3×0 انتخاب نمایید.
  • کاربر می تواند صدای خود را استفاده نماید یا از کتابخانه موسیقی صدای مورد نظر خود را انتخاب کنید. این پلت فرم همچنین بخش ویژه ای ارائه می دهد که آهنگ هایی مطابق سابقه کاربر پیشنهاد می نماید.

مکان ریلز در اینستاگرام

اگر برای شما جای سوال است که ریلز کجای اینستاگرام قرار دارد در پاسخ باید گفت همه فرمت های اینستاگرام نظیر پست، استوری و IGTV در بخش های خاص خود نشان داده می شود. ریلز هم در قسمت جدیدی به اسم Reels حضور دارد و هنگامی که کاربران ریلز یا کلیپ ۱۵ ثانیه ای را به اشتراک بگذارند، در بخش ریلز منتشر می شود.

حتما می پرسید که چرا تاکنون ریلز اینستاگرام را مشاهده نکرده اید؟ باید گفت که مطابق آنچه پیشتر اشاره شد ریلز اینستاگرام فقط در برخی کشورها فعال شده است و ایران جزو این کشورها نیست. البته برخی اکانت های ایرانی اظهار داشته اند که این قابلیت برای آن ها فعال سازی شده که در این صورت یک خبر خوشحال کننده بوده و نشان از این دارد که ریلز هنوز در مرحله آزمایشی است و احتمالا برای همه اکانت ها در کشورها فعال شود.

شیوه های فعال کردن ریلز اینستاگرام

قابل ذکر است که قابلیت ریلز اینستاگرام یکی از بهترین راهکارهایی است که به فروشگاه های اینترنتی کمک نموده تا راحت تر به اکسپلورر وارد شوند و به این طریق نرخ تعامل خود را بیشتر افزایش دهند. ولی فعال سازی ریلز اینستاگرام چندان ساده نبوده و مانند دیر قابلیت های اینستاگرام برای کاربران ایرانی با یک آپدیت ساده فعال نمی گردد. بنابراین یکی از شیوه های زیر را به کار بندید تا این قابلیت را فعال نمایید.

از طریق اکستنشن کروم

شیوه دیگر که یکی از ساده ترین روش هایی است که برای همه اکانت های اینستاگرام می تواند پاسخگو باشد، کمک گرفتن از اکستنشن کروم می باشد. ولی برای استفاده از این شیوه به رایانه نیاز است. در این روش تنها کافی است در رایانه خود به مروگر کروم وارد شده و بعد اکستنشن inssist را دانلود و به کروم اضافه نمایید.

در ادامه گزینه add to chrome را انتخاب کرده و در نهایت در کادر باز شده گزینه add extension را برگزینید تا مراحل اضافه شدن اکستنشن به کروم کامل شود. بعد از تمام شدن مراحل نصب کروم، اکستنشن به کروم افزوده شده و در نوار ابزار در بخش بالای کروم نمایش داده می شود. بعد از کلیک روی اکستنشن مدنظر باید اسم کاربری و پسورد اینستاگرام تان را وارد نمایید و بعد به اینستاگرام کروم وارد شوید. در این صفحه می توان ریلز را انتخاب و نخستین ریلزتان را انتشار دهید.

۲. از طریق فیلتر شکن

یکی از شیوه هایی که توسط آن می توانید قابلیت ریلز اینستاگرام را فعال کنید، استفاده از فیلترشکن غیر رایگان می باشد. با فعال کردن این گزینه می توانید ip خود را تغییر داده و یکی از کشورهایی که در فهرست کشورهای فعال شده ریلز است، تغییر دهید. کشورهایی مانند هلند و امریکا گزینه های خوبی می باشند. بعد از این کار حدود یک هفته تا ده روز صبر نمایید تا ریلز برای شما فعال گردد.

توجه کنید که برای فعال نمودن ریلز اینستاگرام توسط فلیترشکن، بدون روشن بودن فیلترشکن به اکانت خود وارد نشوید و بعد از فعال شدن ریلز اینستاگرام هم بدون روشن بودن فیلترشکن وارد اینستاگرام نشوید. تا هنگامی که از فیلترشکن استفاده می کنید ریلز هم برای شما فعال می باشد.

قابل ذکر است این روش، ناامن بوده زیرا بسیار خطرناک و پر ریسک است و ممکن است در صورت تشخیص دادن ip اصلی شما توسط اینستاگرام، جساب کاربری شما غیرفعال و بسته شود.

۳. فعال کردن ریلز در اندروید

مراحل فعال سازی ریلز در اینستاگرام کمی طولانی تر است ولی قطعا در رونق بیزنس و فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی دارد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا ا گوگل پلی برنامه مرورگر kiwi browser را دانلود و نصب کنید. سپس به مرورگر مذکور وارد شده و گزینه سه نقطه را از بالای مرورگر برگزینید.
  • در ادامه گزینه اکستنشن را انتخاب و روی گزینه +from store کلیک کنید.
  • سپس در نوار جستجو inssist را وارد نمایید.

  • در این مرحله روی افزونه مد نظر کلیک کرده و گزینه add to chrome را انتخاب نمایید.
  • سپس روی علامت سه نقطه در بالای صفحه کلیک کره و از بخش انتهای لیستی که می بینید، روی گزینه inssist کلیک نمایید.
  • در صفحه افزونه مدنظر به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. و روی علامت + پایین صفحه کلیک کنید.

  • در ادامه گزینه Reels را گزینش نمایید.
  • ویدیو ۱۵ ثانیه ای خود را انتخاب نموده و کلیک کنید. می توان توسط کلید دوربین در همان لحظه ریلز اینستاگرام خود را ضبط نمایید.
  • در آخرین مرحله، تیتر، کپشن و هشتگ مدنظر را وارد نموده و تنظیمات را اعمال کنید. سپس گزینه share را زده و ریلز خود را انتشار دهید.

فعال کردن ریلز در ios

برای فعال سازی ریلز اینستاگرام  در گوشی های ios می توان توسط بخش فیلترها این کار را انجام داد.

  • در بخش پروفایل اینستاگرام روی علامت + در استوری اینستاگرام کلیک نموده و به بخش استوری وارد شوید.
  • در این مرحله یکی از فیلترهای استوری اینستاگرام  را انتخاب کرده و روی مشخصات فیلتر در بخش پایین کلیک نمایید.
  • در ادامه گزینه view effect page و بعد use effect را انتخاب نمایید.
  • صفحه گوشی تان را به طرف بال کشیده و کلیپ ۱۵ ثانیه ای ریلز را قرار داده و سپس گزینه های add و next را برگزینید.
  • در پایان کپشن و تنظیمات را روی ریلز اعمال نموده و آن را منتشر کنید.

چند نکته:

  • در حال حاضر قابلیت ریلز اینستاگرام در ۵۰ کشور فعال شده است و در نسخه آزمایشی قرار دارد.
  • تایم ریلز در تیک تاک ۱۵ ثانیه بوده ولی در اینستاگرام می تواند تا ۶۰ ثانیه هم باشد.
  • بهره گیری از قابلیت موزیک و فیلترهای ریلز در بعضی از روش های فعال کردن ریلز اینستاگرام  قابل دسترسی نبوده و باید ریلز اینستاگرام را پیش از آپلود کردن به صورت کامل ایجاد کرده باشید.
  • یکی از باگ های مهم ریلز این می باشد که ممکن است فاقد اینسایت بوده و نشود آن را ادیت نمود.

در پایان از همراهی شما عزیزان سپاس گزاریم و امیدواریم از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه افزودن لوکیشن در اینستاگرام، ریپلای در دایرکت اینستاگرام و تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزنس اکانت روی لینک های مذکور کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *