دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش افزودن لوکیشن در اینستاگرام و تغییر آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۴ دی ۱۴۰۰
  • ۰

اگر از کاربران اینستاگرام هستید و به دنبال یادگیری شیوه افزودن لوکیشن در اینستاگرام می باشید. پیشنهاد می کنیم با این مطلب از آرگا همراه ما باشید. ما به شما شیوه انجام این کار و اهمیت لوکیشن اینستاگرام را خواهیم گفت.

بعد از خریداری اینستاگرام توسط فیسبوک قابلیت اضافه کردن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام با تغییراتی همراه شد. در این مطلب شیوه افزودن لوکیشن در اینستاگرام را فرا می گیرد. با ما همراه باشید.

شیوه افزودن لوکیشن در اینستاگرام و اهمیت لوکیشن

منظور از لوکیشن در اینستاگرام یعنی موقعیت مکانی می باشد. به عبارتی با فعال کردن قابلیت لوکیشن در پست یا استوری، به فالوورهای تان نشان می دهید که استوری یا پست مدنظر به چه مکانی مربوط است. حال اگر برای شما جای سوال است که افزودن لوکیشن در اینستاگرام به چه صورت است و چه کاربردی دارد؟ یا فرستادن لوکیشن در اینستاگرام به چه شیوه ای امکان پذیر است با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت لوکیشن

ثبت لوکیشن یکی از قابلیت های قدیمی اینستاگرام می باشد که این روزها اکثر صاحبان پیج ها در استوری یا پست خود از آن بهره می گیرند. از سویی به کار بردن درست تگ لوکیشن دارای اهمیت زیادی می باشد. بکار بردن قابلیت لوکیشن در اینستاگرام موجب جذاب و خاص شدن پست ها خواهد شد.

بنابراین اگر می خواهید برچسب لوکیشن با چند کلیک ساده رنگ و بوی دیگری را به پست و استوری های شما ببخشد، حتما این قابلیت را به کار بندید. همچنین گزارشات حاکی از آن است پست های برخوردار از موقعیت مکانی نسبت به پست های فاقد لوکیشن، افراد بیشتری را به سمت خود می کشانند.

اگر در اینستاگرام کسب و کاری دارید به کارگیری این قابلیت موجب آگاهی از برند شما و افزایش مشتری خواهد شد. قابل ذکر است در صورت برچسب لوکیشن ، اینستاگرام را از حقیقی بودن پیچ خود یعنی ربات نبودن مطلع می کنید. تا چند سال پیش اگر می خواستید عکسی را به همراه لوکیشن به اشتراک بگذارید به راحتی این کار امکان پذیر بود.

  •  آرون گروپس

بعد از اینکه فیس بوک در سال ۲۰۱۲، برنامه اینستاگرام را خریداری کرد؛ تغییراتی در اپلکیشن اینستاگرام ایجاد شد که یکی از آن عدم اضافه کردن قابلیت لوکیشن دلخواه در اینستاگرام  بود.

این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی در هنگام افزودن لوکیشن به اینستاگرام می شد. چرا که بعضی از موقعیت های مکانی در قسمت لوکیشن اینستاگرام  وجود نداشت. برنامه اینستاگرام  به اندازه آپشن و قابلیت دارد که برای همه چیز راهکاری دارد. در حال حاضر امکانی فراهم شده که با استفاده از فیسبوک بتوان لوکیشن دلخواه در اینستاگرام  را اضافه کرد.

برای این کار نیاز است اکانت اینستاگرام شما به صفحه فیسبوک متصل باشد. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا شیوه انجام کار را فرا بگیرید.

مراحل افزودن لوکیشن در اینستاگرام

همانطور که اشاره شد قبلا کاربران اینستاگرام این اجازه را داشتند تا به راحتی موقع انتشار پست، لوکیشن های جدیدی را اضافه نمایند. ولی حالا برای افزودن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام  باید از فیسبوک بهره برد. به این نحو که اول باید مکان مد نظر را در فیسبوک ایجاد نموده و بعد در اینستاگرام  آن مکان را به پست مدنظرتان بیافزایید.

بنابراین لازم است برای ثبت لوکیشن در اینستاگرام  پروفایل فیسبوک خودتان را به حساب تجاری اینستاگرام تان وصل نمایید. به این ترتیب این کار معمولا برای صفحات تجاری اینستاگرام استفاده می شود.

۱. برای شروع وارد پروفایل اینستاگرام خود شده و با رفتن به بخش تنظیمات گزینه linked accounts را انتخاب نمایید.

۲. پس از ورود به این قسمت می توان اینستاگرام خود را به پیام رسان های اجتماعی مختلف وصل کرد که هدف ما اتصال اینستاگرام  به فیسبوک می باشد. از این رو فیسبوک را انتخاب نموده تا به مرحله بعدی بروید.

۳. در این قسمت کافی است اطلاعات فیسبوک تان را نوشته تا به آن وارد شوید. به همین راحتی حساب اینستاگرام شما به فیسبوک متصل می شود و می توانید به مرحله بعدی بروید.

۴. حالا باید به اپلیکیشن یا سایت فیسبوک رفته تا بتوانید لوکیشن دلخواه خودتان را انتخاب نمایید. بعد از ورود به فیسبوک در قسمت ایجاد پست جدید کافی است روی گزینه checked-in کلیک نمایید.

۵. البته باید دقت کنید که لوکیشن موبایل یا لپ تاپ شما روشن بوده تا بتوانید از این قابلیت بهره بگیرید. بعد از ورود به این قسمت باید نام لوکیشن مدنظر خود را وارد نمایید.

۶. اگر لوکیشن مدنظر شما در بخش جستجو پیدا شد بسیار خوش شانس می باشید زیرا بدون هیچ دردسری می توانید آن را به عنوان لوکیشن دلخواه در اینستاگرام استفاده نمایید.

قابل ذکر است اگر لوکیشن های با مشخصات جستجو شده باب سلیقه شما نیست با کمی خلاقیت می توان مشکل را حل کرد. مثلا به جای استفاده از coffee می توان از coffee  official استفاده نموده و لوکیشن خود را ثبت کرد. این کار برای مواقعی مناسب است که هدف جلب نظر کاربران بوده و از لوکیشن دلخواه خاص تر بهره بگیرید.

جهت اضافه کردن لوکیشن دلخواه باید اول لوکیشن را در فیسبوک ثبت نماید. بعد از جستجوی لوکیشن مدنظر گزینه add نمایش داده می شود که با افزودن آن، لوکیشن دلخواه شما در فیسبوک ثبت می شود.

۷. مرحله پایانی مرحله ای است که می توانید لوکیشن دلخواه تان را در اینستاگرام و پست های خود بچسبانید. بعد از انجام مراحل قبل کافی است وارد اینستاگرام شده و بخش پست گذاشتن را باز نمایید. مراحل پست گذاری را تا آخرین مرحله که باید لوکیشن اضافه شود طی کنید بعد روی گزینه location کلیک نموده و همان لوکیشنی را که در فیسبوک ثبت نموده اید، اضافه نمایید.

شیوه اضافه کردن لوکیشن در استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام روشی جذاب برای بالا بردن آگاهی نسبت به برند و رشد پیچ اینستاگرام می باشد. اضافه کردن لوکیشن در اینستاگرام مانند استفاده از هشتگ ها موجب شده تا تعداد بازدید از استوری شما بیشتر شود و به عبارتی بیشتر در معرض دید فالوورها قرار بگیرد.

اضافه کردن تگ لوکیشن به استوری اینستاگرام کار بسیار ساده ای می باشد و با طی چند مرحله زیر قابل انجام است.

۱. پس از اضافه کردن عکس یا ویدیوی دلخواه به استوری، روی آیکون مربعی خندان بالای صفحه استوری کلیک نموده و از میان گزینه های موجود تگ لوکیشن را انتخاب نمایید.

۲. در این مرحله مکان مدنظر خود را تایپ کرده تا فهرستی از نتایج را به شما نشان دهد. در ادامه گزینه مناسب را انتخاب کنید.

۳. می توان تگ لوکیشن را از نظر اندازه و جهت تغییر داد یا ویژگی های دیگری به آن اضافه کرد.

۴. پس از طی مراحل بالا روی گزینه بعدی یا next کلیک نموده و استوری خود را در اینستاگرام آپلود نمایید.

تغییر لوکیشن پس از انتشار پست

پس از آپلود و ویرایش عکس یا ویدیوی پست، می توانید با استفاده از مراحل زیر لوکیشن را اضافه نمایید.

۱. روی اضافه کردن لوکیشن add location کلیک نمایید.

۲. بعد مناسب ترین لوکیشن را از بین لوکیشن های پیشنهادی نزدیک خود ، انتخاب نموده یا خودتان لوکیشن را جستجو کنید.

۳. اکنون روی اشتراک گذاری share در بالای صفحه ، سمت راست کلیک نمایید.

راهکارهای پیشنهادی در مواجه به مشکل انتخاب لوکیشن دلخواه در اینستاگرام

اگر در هنگام انتخاب و افزودن لوکیشن دلخواهتان در اینستاگرام با مشکلی روبرو شدید می توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

۱. اگر هنگام بارگذاری عکس و افزودن لوکیشن به اینستاگرام با مشکل عدم ثبت لوکیشن روبرو شدید اولین راهکار این است که از این نکته مطمئن شوید آیا در تنظیمات لوکیشن گوشی شما نمایش لوکیشن برای اینستاگرام فعال شده است. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و در بخش مربوط به لوکیشن « اجازه دسترسی به لوکیشن هنگام استفاده از برنامه » را فعال نمایید. با این کار اینستاگرام مجوز دسترسی به اطلاعات مربوط به لوکیشن را دریافت می کند.

۲. اگر در افزودن لوکیشن به  اینستاگرام ، مکان مدنظر شما به صورت دقیق ثبت نمی شود. احتمالا به کیفیت اتصال و دسترسی اینترنت شما ضعیف است. زیرا اینستاگرام  لوکیشن شما را توسط جی پی اس گوشی همراه و سیستم های موقعیت مکانی به دست می آورد

۳. مواقعی ممکن است اینستاگرام و فیسبوک به شما اجازه ندهد لوکیشن هایی که از شما بسیار دور هستند را انتخاب نماید. از این رو چند بار لوکیشن های نزدیک را برگزینید و بعد لوکیشن دلخواه خود را که در فیسبوک اضافه نموده اید را جستجو کنید. بعضی کاربران بیان کرده اند که لوکیشن برای بار نخست نمایش داده می شود ولی بعد از آن ناپدید می گردد. چندبار این کار را انجام داده تا بتوانید لوکیشن دلخواه خود را به اینستاگرام اضافه نمایید. در صورت جواب نگرفتن به راهکارهای بعدی مراجعه کنید.

۴. ممکن است لوکیشن مدنظر شما از دیدگاه فیسبوک و اینستاگرام قابل پذیرفتن نباشد. در گذشته اکثر کاربران در قسمت لوکیشن عبارت just for fun را قرار می دادند و حالا این دو شبکه اجتماعی روی این دسته کلمات که در قسمت لوکیشن قرار بگیرند ، حساس می شوند. برای جلوگیری از این امر می توان از دسته های بهتر و واقعی تر بهره برد. به طور مثال کلمه هوم نسبت به عبارت قبلی منطقی تر بوده و احتمالا مورد پذیرش اینستاگرام است.

۵. لوکیشن مد نظر خود را چند باری سرچ نمایید. وقتی که شما لوکیشن جدیدی اضافه می کنید، احتمال دارد برای مدتی در اینستاگرام نمایان نشود. جهت رفع این مشکل چندین بار در اینستاگرام لوکیشن مدنظر تان را سرچ نموده تا پیدا گردد. اگر به جواب نرسیدید لوکیشن مدنظرتان را  دوباره در فیسبوک ثبت کرده و از لوکیشن دلخواه در اینستاگرام بهره بگیرید. این روش به احتمال قوی جواب می دهد از این رو پیشنهاد می شود چند مرتبه ای آن را امتحان کنید.

۶. در فیسبوک یک پست را با لوکیشن دلخواه تان ارسال نمایید. این راهکار هم کمک می کند، لوکیشن شما نمایش داده شود. به این ترتیب در فیسبوک پستی را ایجاد کرده و لوکیشن دلخواهی که مایلید در اینستاگرام استفاده نمایید را در همین پست قرار دهید. بعد به اینستاگرام رفته و پستی را با لوکیشن دلخواه در اینستاگرام انتشار دهید. این روش به طور معمول موثر واقع شده است.

۷. در مواقعی مشکل عدم نمایش لوکیشن در اینستاگرام ممکن است به بروز رسانی های نرم افزار توسط گوشی یا اینستاگرام  مربوط باشد. بعد از انجام آپدیت ها از اینستاگرام خارج شوید و پس از تغییر رمز ورود، دوباره لاگین نمایید. اکثر کاربران مدعی هستند که به یکبار خارج شدن و دوباره لاگین شده این مشکل حل شده است. ضمنا نصب دوباره نسخه دیگری از اینستاگرام  هم در مواقع بسیاری مشکل عدم نمایش لوکیشن را برطرف کرده است.

۸. اگر با امتحان راهکارهای بالا هنوز با مشکل عدم نمایش لوکیشن دلخواه تان در اینستاگرام روبرو می باشید با دستگاه های دیگری به حساب کاربری اینستاگرام خود وارد شوید. اگر در سایر دستگاه ها این مشکل وجود نداشت به این مفهوم است که مشکل به اینستاگرام مربوط نبوده و احتمالا گوشی شما دارای مشکلاتی است. از این رو بهتر است برای رفع مشکل گوشی خود اقدامات لازم را انجام دهید.

از طریق به کار گیری این راهکارها شما شانس زیادی برای افزودن لوکیشن دلخواه به اینستاگرام  را خواهید داشت ولی اگر این روش ها نیز شما را به نتیجه مطلوب نرساندند، احتمالا لوکیشن مدنظر شما عبارت یا کلمه ای است که برای اینستاگرام و فیسبوک به عنوان لوکیشن محسوب نمی شود. کافی است کلمه یا عبارت مربوط به لوکیشن دلخواه خود را کمی تغییر دهید و دوباره آن را در فیسبوک ثبت نمایید.

جمع بندی

بهره گیری از لوکیشن در اینستاگرام به صفحات مختلف کمک نموده تا اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین اکثر کسب و کارها باید پست های مرتبط به برگزاری همایش را توسط لوکیشن درج نمایند تا کاربران بدانند همایش مدنظر در کدام شهر یا منطقه ای برگزار می گردد.

در مواقعی مناطق به صورت دقیق در اینستاگرام موجود نیستند از این رو باید لوکیشن شخصی در اینستاگرام به کار گرفته شود که این قابلیت برای صفحات مربوط به بیزنس ها اهمیت و ارزش بالایی دارد. در این مطلب به صورت کامل به این موضوع پرداخته شد تا بتوانید لوکیشن دلخواه تان را به اینستاگرام  اضافه نمایید و در کسب و کار خود از آن بهره بگیرید.

از این که تا پایان مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب ارائه شده مفید واقع شده باشد. ضمنا می توانید با کلیک روی لینک نحوه تگ کردن در اینستاگرام ، نحوه ریپلای در دایرکت اینستاگرام و تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزنس اکانت با با این موارد نیز آشنایی پیدا کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *