دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن لکه چای ظروف از روی سطوح مختلف

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با روش های مفید از بین بردن لکه چای ظروف مختلف و لباس و فرش آشنا کنیم. برای این که بتوانید این لکه ها را از بین ببرید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چای یکی از نوشیدنی های محبوب ایرانی ها می باشد و معمولا در هر خانه ای یافت می شود. بسیاری از مواقع ممکن است شما نتوانید چای که خوردید استکان ها و یا ظروفی که با آن ها چای خورده اید را بشویید و ممکن است لکه های چای روی آن ها ماندگار شوند. در ادامه تکنیک های از بین بردن لکه چای ظروف و فرش و لباس ها را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

از بین بردن لکه چای از روی لباس

تکنیک های از بین بردن لکه چای

لکه چای ممکن است روی ظروف، لباس ها و یا حتی فرش شما وجه بسیار بدی ایجاد کند بنابراین در ادامه شما را با روش هایی که به شما کمک می کند تا آن ها را از بین ببرید آشنا خواهیم کرد.

لکه های لباس

لکه های چای که روی لباس ها ایجاد می شوند معمولا به راحتی تمیز نمی شوند و یک سری مشکلات دیگری را برایتان ایجاد می کنند. یادتان باشد که این لکه ها دائمی نیستند و برای از بین بردن آن ها چند روش وجود دارد که برایتان بررسی می کنیم و بهتر است آن ها را به ترتیب انجام دهید تا اگر یک روش افاقه نکرد روش بعدی را برای این کار انتخاب کنید.

  1. ابتدا می توانید با استفاده از اسفنج و آب سرد لکه ها را روی لباس کم رنگ کنید. اگر این روش جواب نداد می توانید از روش بعدی استفاده کنید.
  2. در روش دوم شما باید به مدت نیم ساعت الی ۶۰ دقیقه لباس خود را درون آب سرد قرار داده و مقداری سرکه سفید به آن اضافه کنید.
  3. اگر وقت ندارید می توانید از اسپری آب و سرکه استفاده کنید تا این لکه ها را از روی لباس هایتان پاک کنید.
  4. در صورتی که رنگ لباس های شما سفید می باشد و مقاومت بالایی نسبت به انواع سفید کننده ها دارد می توانید برای این که لکه چای را از روی آن پاک کنید از انواع سفید کننده ها کمک بگیرید.

چگونه لکه چای را پاک کنیم؟

از بین بردن لکه چای ظروف

برای این که لکه ها را از روی فنجان ها از بین ببرید نیاز است تا یک سری مراحل را پشت سر هم تکرار کنید تا بتوانید این لکه ها را کم رنگ کرده و یا به صورت کامل از بین ببرید.

  •  آرون گروپس
  1. ابتدا باید لیوان را با استفاده از آب خنک نم کنید.
  2. یک لایه جوش شیرین درون فنجان بریزید و به گونه ای باید این کار را انجام دهید که لکه های قهوه ای روی آن ها پوشیده شود.
  3. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کند و بعد با استفاده از یک اسکاج فنجان ها را تمیز کرده و یک بار دیگر با استفاده از مایع ظرفشویی نیز آن ها را بشویید.
  4. اگر نیاز است یک بار دیگر از جوش شیرین استفاده کنید تا فنجان های شما مانند روز اول نو و تمیز شوند.

نکته : جالب است بدانید که هر گاه لکه ای بر روی ظرفی ایجاد شود و شما آن را سریعا برطرف کنید راه ساده تری را در پیش دارید بنابراین تمیز کردن لکه های چای را به تاخیر نیندازید.

از بین بردن لکه چای ظروف پلاستیکی

تمیز کردن لکه چای ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی معمولا برای نوشیدن چای و یا سایر نوشیدنی های گرم مورد استقبال نمی باشند با این حال ممکن است لکه هایی که بر اثر نوشیدن چای در آن ها باقی مانده است کمی دیر تر از حالت عادی از بین بروند. برای از بین بردن لکه چای ظروف پلاستیکی نیاز است تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  1. ظرف پلاستیکی را با آب پر کرده و مقداری مایع ظرفشویی در آن بریزید.
  2. بگذارید این ترکیب ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بماند و بعد با استفاده از براش و یا اسکاج ظرف را تمیز کنید.
  3. اگر لکه ها هنوز هم باقی مانده بودند می توانید این روش را تکرار کنید تا تمامی لکه ها از بین بروند.

از بین بردن لک چای از روی فرش

تمیز کردن لکه فرش معمولا چالش بر انگیزترین کار می باشد که هر فرد می تواند با آن درگیر باشد. البته از بین بردن این لکه ها چندان کار سختی نیست و شما می توانید با چند تکنیک ساده این کار را انجام دهید. برای تمیز کردن لکه های چای از روی فرش مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا باید با استفاده از سشوار فرش را کاملا خشک کنید تا هیچ اثری ار مایع چای روی آن نماند.
  2. بعد از این کار باید مقداری آب به فرش اسپری کرده و از مایع تمیز کننده فرش کمک بگیرید.
  3. اجازه بدهید این مایع ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی فرش بماند و بعد با استفاده از یک دستمال تمیز مایع را از روی فرش پاک کنید.
  4. اگر باز هم لکه چای همچنان روی فرش های شما وجود داشت باید با استفاده از مقداری سرکه سفید و آب این لکه را از روی فرش ها حذف کنید.
  5. بعد از این که لکه ها را از بین بردید می توانید با استفاده از جاروبرقی و تمیز کردن محل به نتیجه بسیار خوبی برسید.

از بین بردن لکه چای ظروف شیشه ای

تمیز کردن لکه چای از روی شیشه

اگر از ظرف های شیشه ای برای خوردن چای استفاده می کنید باید مراقب لکه هایی که روی آن ها ایجاد می شود باشید. اسیدیته چای منجر به ایجاد لکه های سخت بر روی شیشه و یا هر چیزی که با آن برخورد داشته باشد می شود. اگر ظروف شیشه ای شما لک چای را به خود گرفته است در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید آن ها را از بین ببرید.

  1. اولین اقدامی که برای تمیز کردن لک های ظروف می توانید آن را انجام بدهید این است که مقداری جوش شیرین را به همراه آب ترکیب کنید و زمانی که حالت خمیری پیدا کرد آن را بر روی لکه چای بگذارید.
  2. بعد از آن مقداری مایع ظرفشویی را با استفاده از آب داغ بر روی این لکه ها بریزید و اجازه بدهید ۲۴ ساعت بماند.
  3. بعد از این مدت زمان می توانید ظرف ها را با استفاده از آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید و هرگونه لکه را از روی آن ها پاک کنید.
  4. اگر این لکه ها همچنان سرسختانه باقی مانده اند می توانید این روش را دوباره تکرار کنید.

پاک کردن چای از روی فرش

از بین بردن لکه چای ظروف استیل

ظروف استیل معمولا ضد زنگ می باشند و لک هایی که روی آن ها ایجاد می شود به خوبی دیده خواهند شد. برای این که بتوانید لک های چایی را از بین ببرید باید از روشی که در ادامه برایتان بررسی می کنیم استفاده کنید.

  1. از یک اسپری سرکه سفید استفاده کنید.
  2. کل قسمت هایی که دچار لکه های چای شده است را اسپری سرکه بزنید.
  3. اجازه بدهید سرکه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی ظروف بماند و برای اینم که نتیجه کار بهتر شود باید یک پارچه را روی لکه ها قرار دهید تا لکه ها جذب آن شوند.
  4. بعد از گذشت این مدت زمان باید ظرف را با استفاده از آب گرم بشویید.
  5. بعد از شستشو باید ظرف های استیل را با استفاده از یک پارچه تمیز خشک کنید تا مانند روز اول براق و نو شوند.
  6. بهتر است از مواد شوینده قوی مانند وایتکس ها و انواع دیگر سفید کننده ها برای ظرف های استیل و تمیز کردن آن ها استفاده نکنید زیرا این مواد آسیب های زیادی به ظروف استیل می رساند و ممکن است منجر به کدر شدن آن ها شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *