دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید در مورد مسئولیت محصولات آرایشی و بهداشتی بدانید

  • فرهاد هاشمی
  • ۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

 در همه انسان‌ها میل به زیبایی وجود دارد. ولی تمام افراد از نعمت زیبایی به طور مساوی برخوردار نیستند. میل به زیبا بودن از دیرباز در انسان وجود داشته و محصولات آرایشی از قدیم‌الایام در بین خانم‌ها رایج بوده و امروزه سیر تکامل را پیموده‌اند در واقع تمام خانم‌ها به طور غریزی تمایل دارند که زیباتر دیده شوند. امروزه با استفاده از لوازم آرایشی خانم‌ها سعی دارند که چهره خودشان را زیباتر نشان داده و صورتی جذاب و زیبا داشته باشند. با وجود پیشرفت این صنعت و وجود انواع و اقسام لوازم آرایشی در بازار انتخاب یک محصول باکیفیت و خوب از بین این‌همه مارک و برند شاید سخت و دشوار به نظر برسد.

آنچه باید در مورد مسئولیت محصولات آرایشی و بهداشتی بدانید

خرید لوازم آرایشی و بهداشتی امروزه یک جز جدانشدنی از زندگی هر خانم، به شمارمی روند و رابطه مستقیم با اعتمادبه‌نفس آنهاها دارند. لوازم آرایشی در واقع می‌توانند عیب‌ها و نواقص موجود در چهره و مشکلات پوستی را پنهان نمایند و در عوض زیبایی‌های چهره اشخاص را برجسته‌تر نشان دهند. محصولات آرایشی بهداشتی می‌توانند ظاهر پوست را بدون عیب‌ونقص نشان دهند یکی از مهم‌ترین ویژگی محصولات آرایشی که خانم‌ها شیفته آن هستند این است که با آرایش کردن دقیق و اصولی، هم زیباتر و هم جوان‌تر از سن واقعی خودشان به نظر می‌رسند.

محصولات آرایشی و بهداشتی امروزه به یک نیاز روزمره برای خانم‌ها تبدیل شده است که باید در انتخاب درست این محصولات دقت و وسواس بیشتری به خرج داد. استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامرغوب و بی‌کیفیت ممکن است سلامت خانم‌ها را به خطر اندازد. خرید محصولات آرایشی باکیفیت و اصل بسیار مهم و بااهمیت است چرا که آسیب‌های ناشی از مصرف محصولات آرایشی بهداشتی بی‌کیفیت و نامرغوب بسیار بالا بوده و امکان دارد بعدها برای بهبود سلامت و زیبایی خود هزینه‌ای چندبرابر را متحمل شوید.

نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت این است که گرچه آرایش کردن، زیبایی و جذابیت چهره را بالا می‌برد اما استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بی‌کیفیت و نامرغوب، سلامت پوست و ناخن‌ها را تهدید می‌کند و این امکان وجود دارد که لک، جوش و انواع التهاب و حساسیت‌های پوستی را برای شما ایجاد کرده و حتی باعث کاهش کیفیت پوستتان هم بشوند.

محصولات آرایشی و بهداشتی طیف بسیار گسترده‌ای دارند که شامل، لوازم آرایشی مخصوص چشم انواع ریمل، سایه، خط چشم، مداد چشم، لنزهای رنگی، پرایمر چشم، فر مژه، ژل ابرو و رژ لب، برق لب، مداد لب، بالم لب، حجم دهنده لب، پرایمر لب، لاک ناخن انواع کرم‌های پوستی، کرم‌پودر، پنکیک، کانسیلر، پرایمر صورت، رژگونه، لوسیون‌ها، دئودورانت‌ها، عطرها اسپری و انواع خوشبوکننده‌ها، رنگ مو، واکس مو و اسپری مو و سایر موارد دیگر هستند.

استفاده از راهنمای ساده شناخت لوازم آرایشی و طرز استفاده از آنها و دانستن نکات لازم در مورد استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، می‌تواند کیفیت آرایش شما را بالا برده و سلامت پوست شما را هم تضمین کند.

شناخت مارک‌ها و برندهای محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها، نقش بسزایی در خرید یک محصول باکیفیت و مرغوب و در نتیجه یک آرایش بهتر و سلامت بیشتر پوست شما دارد‌.

دقت به مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

مهم‌ترین عامل قبل از خرید محصولات آرایشی و بهداشتی توجه به اجزایی است که در ساخت آن محصول مورداستفاده قرار گرفته‌اند. اطمینان پیدا کنید که در ساخت محصول مورد نظرتان ترکیباتی نباشد که به پوستتان آسیب و صدمه وارد کند.

برخی مواد تشکیل‌دهنده این محصولات حساسیت ایجاد کرده و برخی دیگر باعث ایجاد خشکی بیش از حد در پوست می‌شوند که با کسب اطلاع از ترکیبات این محصولات می‌توان از این مسائل پیشگیری به عمل آورد.

مواد آرایشی اغلب ترکیبات شیمیایی دارند و از انواع اسانس‌ها رنگ‌ها و مواد مختلف دیگری ساخته می‌شوند. برخی مواد به‌کاررفته در لوازم آرایشی مواد طبیعی و برخی دیگر مصنوعی هستند. موادی مثل سرب و افلاتوکسین ها بسیار خطرناک بوده و در ترکیبات بسیاری از لوازم آرایشی هم به‌کاررفته‌اند و آسیب‌های پوستی را سبب می‌شوند، زیرا سرب ماده‌ای شیمیایی است که اگر طولانی‌مدت بر روی پوست باقی بماند و یا حتی با دهان تماس داشته باشد مشکلات پوستی و سرطان را به وجود خواهد آورد. در ترکیبات لوازم آرایشی از نگهدارنده‌ها و اسانس‌ها که مواد شیمیایی و مضری هستند نیز استفاده می‌شود که بتوان بلندمدت از آنها نگهداری کرد. محصولات آرایشی حاوی مواد رنگ‌کننده نیز هستند که این رنگ‌ها ممکن است گیاهی، معدنی و یا حتی حیوانی نیز باشند. موادی مانند آب و روغن که مواد آرایشی را با هم ترکیب می‌کنند در همه لوازم آرایشی به‌کاررفته‌اند.

شناخت ترکیبات به‌کاررفته و مواد اولیه در محصولات آرایشی و بهداشتی یک امر مهم و اساسی است زیرا ترکیبات شیمیایی سلامت پوست شما را به خطر می‌اندازند و ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را به بارآورند.

در میان انبوهی از محصولات آرایشی و بهداشتی در جهان، محصولات آرایشی و بهداشتی با مواد اولیه گیاهی و ارگانیک هم وجود دارند که می‌توانید برای آرایش روزمره از آنها استفاده کنید در ساخت لوازم‌آرایش از انواع عطرها با ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود که باعث ایجاد آلرژی و حساسیت‌های پوستی و سرطان‌ها می‌شوند لوازم آرایشی گیاهی از عطرهای صددرصد طبیعی و گیاهی ساخته شده‌اند که نه‌تنها برای پوست ضرری ندارند بلکه مفید نیز می‌باشند. روغن به‌کاررفته در این محصولات طبیعی بوده و بدون هیچ آسیبی به پوست شفافیت پوست رو به ارمغان می‌آورد.

شناخت پوست خود

مسئله‌ای مهم که در هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی باید موردتوجه قرار دهید این است که نوع پوست خود و رنگ پوست خودتان را بشناسید و محصول آرایشی موردنظر خود را متناسب با آن خریداری نمایید. برندهای معتبر آرایشی محصولات متنوعی را برای انواع مختلف پوست تولید می‌کنند ازاین‌رو باید در هنگام خرید محصول متناسب با نوع پوست خود آن را تهیه نمایید.

حتماً بررسی کنید که آیا شما به مواد اولیه به‌کاررفته در محصول مورد نظرتان برای خرید، حساسیت دارید یا خیر. زیرا ممکن است که یک محصول آرایشی برای فردی مناسب باشد ولی همان محصول برای شما مشکلاتی به وجود بیاورد. به‌عنوان‌مثال فردی که دارای پوستی چرب می‌باشد بهتر است که محصولات مختص پوست چرب را مصرف کند که این محصولات فاقد چربی هستند و چربی پوست فرد را افزایش نخواهد داد یا اگر پوستتان خشک است نباید در محصولات آرایشی مورداستفاده شما، موادی به‌کاررفته باشد که خشکی پوستتان را دوبرابر کند.

دقت به برند محصولات آرایشی و بهداشتی

اگر قصد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی را دارید سعی کنید محصولاتی که دارای برند معتبر هستند را انتخاب نمایید زیرا برندهای معتبر از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت در محصولات خود استفاده می‌کنند و تضمین می‌کنند که محصولاتشان آسیبی به شما نمی‌رسانند.

استفاده نظرات و تجربیات دیگران

بدون شک نظرات افراد مختلفی که قبلاً محصول را تهیه و استفاده کرده‌اند می‌تواند برایتان مفید و مؤثر واقع شوند. با خواندن نظرات و کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به دست بیاوردید. قطعاً وقتی نظرات مثبت زیادی در مورد یک محصول آرایشی وجود داشته باشد می‌توان اطمینان بیشتری برای خرید آن محصول پیدا کرد.

استفاده از اطلاعات فروشندگان محصول

بیشتر فروشندگان در مورد محصولات که می‌خواهند بفروشند دارای تجربه قابل قبولی هستند شما می‌توانید از تجربه آنها استفاده نمایید

می‌توانید در مورد تفاوت بین محصولاتشان از آنها سؤال بپرسید و حتی از آنها راهنمایی بخواهید که کدام محصول و رنگ برای پوست شما مناسب‌تر می‌باشد.

استفاده از اینترنت و جستجو در آن

هنگام خرید در فروشگاه می‌توانید با استفاده از تلفن همراهتان نظرات مختلف در مورد محصول آرایشی موردنظر خود را بخوانید به‌سرعت در مورد آن محصول اطلاعات کسب نمایید و همچنین قادر خواهید بود انواع فروشگاه‌های آنلاین که محصول آرایشی مورد نظرتان را دارند پیدا کرده و ممکن است بتوانید محصول انتخابی را با قیمت مناسب‌تری تهیه نمایید. امروزه با کمک اینترنت و جستجو کردن در آن می‌توانید در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی و تنوع رنگی آنها، انواع فروشندگان محصولات و کیفیتشان اطلاعات خوب و مفیدی کسب نموده و خریدی با آگاهی بیشتر و مطمئن‌تر داشته باشد.

تست لوازم آرایشی بر روی حیوانات

شاید دانستن این موضوع در آخر هم برایتان خالی‌ازلطف نباشد که بدانید برخی از برندهای لوازم آرایشی در دنیا در هنگام تولید محصول خود آن را بر روی حیوانات از جمله خرگوش و موش تست می‌کنند تا با این کار متوجه شوند که چه‌قدر این محصول ممکن است بر صورت و بدن و چشم صدمه وارد کند در واقع می‌توان گفت حیوانات قربانی این تست‌ها هستند. خوب است بدانید که سالانه تعداد بی‌شماری از حیوانات جهت تست برای ساخت لوازم آرایشی شکنجه و کشته خواهند شد. محصولات کرولتی فری Cruelty Free محصولاتی هستند که در روند تولید و ساخت آنها از تست بر روی حیوانات استفاده نشده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *