دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۲ ژاپنی محبوب و با دوام

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

تویوتا کمری ۲۰۲۲ با برخی بروز رسانی ها همراه شده تا فناوری جدیدتر و ایمن تر را در کنار رنگ های خاص به نمایش بگذارد. در این مطلب به بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۲ می پردازیم تا مشخص شود خودرو در چه بخش هایی، با تغییرات روبرو شده است.

در پر فروش ترین سدان شرکت تویوتا برای مدل سال ۲۰۲۲ بروز رسانی هایی صورت گرفته است. تویوتا کمری ۲۰۲۲ قرار است در سال جدید با تریم های مختلفی به بازار عرضه شده تا همچنان تویوتا به بازار سدان ها متعهد بماند. با بررسی این خودرو همراه ما باشید.

             

بررسی سدان تویوتا کمری ۲۰۲۲

شرکت تویوتا یکی از بزرگترین خودروسازان بین المللی است که محصولاتش معمولا در ردیف پرفروش ترین برندهای دنیا قرار دارند. این کمپانی همواره به ساخت خودروهای مقاوم شهرت داشته و با این ویژگی ، محصولات تویوتا هر ساله در فهرست با کیفیت ترین خودروها در کنار استهلاک پایین در نقاط مختلف دنیا مشاهده می شود.

این کمپانی در کلاس های مختلف بدنه محصولاتی را ارائه نموده که در میان رقبا حرف های زیادی برای گفتن دارند. به طور مثال در کلاس هاچ بک می توان به باریس اشاره کرد و در کلاس سدان های سایز متوسط ، کمری و کرولا را نام برد. شاسی بلندهای تویوتا مانند پرادو و لندکروز جزو پرچمداران این کلاس در پیمودن مسیرهای آفرود هستند.

ضمنا تویوتا در زمینه ساخت خودروهای اسپرت نام آوری همچون سوپرا را در کارنامه دارد. با این مقدمه در ادامه قصد داریم به سراغ یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای این شرکت در جهان یعنی تویوتا کمری برویم. به طور معمول نسل جدید خودروها در بازه زمانی بین ۵-۷ سال اتفاق می افتد ولی در مواقعی اسثناهایی هم وجود دارد.

خودروهای در این بازه های زمانی تغییراتی را تجربه نموده که به آن فیس لیفت اطلاق می شود. در حال حاضر نوبت به کمری رسیده، خودرویی که جدیدترین نسل آن در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و حالا در میانه عمر خود جای دارد ولی تغییرات آن الزاما فیس لیفت نخواهد بود.

  •  آرون گروپس

تویوتا به اعمال تغییرات زیاد در این خودرو نیازی نداشته چرا که کمری سال های اخیر یکی از بهترین های تاریخ این خودرو بوده و جزو پرفروش ترین سدان های بازار می باشد. کمری در حال حاضر با ۱۸ ترکیب قوای محرکه و انتقال نیرو ارائه می شود که چنین انتخاب هایی در حد پورشه پانامرا خواهد بود.

پرفروش ترین سدان تویوتا در مدل سال ۲۰۲۲ با بروزرسانی های کمی روبرو شده است. با این وجود انتظار تغییرات چشمگیر یا تغییر ظاهر را نداشته باشید. هر چند فروش سدان های سایز متوسط کاهش یافته ولی تویوتا همچنان به این بازار متعهد می باشد. البته تقاضا برای تولید خودروهای سدان خیلی زیاد است.

تویوتا کمری ۲۰۲۲ به تازگی در شرایطی معرفی شد که با توجه به فیس لیفت ۲۰۲۱ تقریبا تغییر چندانی پیدا نکرده است. کمری از آن دست خودروهایی می باشد که چیزی کم نداشته و هر خریداری در نگاه اول قطعا خرید خودرو را ذهن می پروراند. در بررسی ها مشخص شد تویوتا کمری ۲۰۲۲ با تریم های مختلفی روانه بازار خواهد شد تا نیاز طرفداران خود را برآورده کند.

بعد از سدان پرفروش کرولا، بدون شک سدان کمری یکی از پرفروش ترین محصولات برند تویوتا در بازار جهانی محسوب می شود. عرضه اولیه این مدل به سال های پایانی دهه ۸۰ میلادی برمی گردد. ولی جدیدترین نسل این خودرو همانطور که پیشتر ذکر شد در سال ۲۰۱۸ با کد شناسایی فنی xv70 به بازار جهانی ارائه شد و حالا دیگر زمان آن رسیده که تویوتا برای سال ۲۰۲۲ تغییراتی را در نسل اخیر خودرو اعمال کند.

کمری در بیش از دو نسل متمایز به بازار کشورمان عرضه شد و به خاطر داشتن ابعاد و توان فنی مناسب، خیلی مورد استقبال قرار گفت. بدون شک جای نسل جدید این خودرو در بازار ایران احساس می شود. در ادامه با بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۲ با بروز رسانی های صورت گرفته در بخش های مختلف این خودرو آشنا خواهید شد.

چکیده به روز رسانی های خودرو

در این قسمت به بررسی بخش هایی از تویوتا کمری ۲۰۲۲ می پردازیم که در آن با به بروزرسانی یا تغییر همراه شده است. این سدان ژاپنی در نسخه ۲۰۲۲ پذیرای رنگ بدنه جدید و برخی تجهیزات رفاهی مانند سیستم تهویه مطبوع دو کاناله استاندارد و آینه های جانبی گرم شونده در تریم های LE , SE شده است.

نسخه جدید SE Nightshade هیبرید هم در دسترس قرار می گیرد. این مدل با دستگیره های درب مشکی براق، درپوش آینه های جانبی ،لوگوی منحصر به فرد، تزئینات پنجره ، آنتن بال کوسه ای و رینگ های ۱۸ اینچی تیره همراه است. این مدل حالا دارای سقف مشکی است و البته بدنه دو رنگ در نسخه اسپرت تر XSE ظاهر متفاوتی را به نمایش می گذارد.

از دیگر موارد دو رنگ می توان به نقره ای متالیک و قرمز سوپرسونیک اشاره نمود. همانطور که در ابتدای بررسی به روز رسانی تویوتا کمری ۲۰۲۲ اشاره شد در دسترس بودن نسخه سایه شب Nightshade یا برای نسخه های هیبریدی کمری ۲۰۲۲ می باشد. در مجموع حالا پنج سطح برای نسخه های هیبریدی این خودرو وجود دارد که شامل LE, XLE, SE , XSE و نسخه Nightshade  بوده که بر اساس تیپ SE ساخته شده است.

در ادامه بررسی برزو رسانی های تویوتا کمری ۲۰۲۲  به بخش ایمنی خودرو می پردازیم. برای افرادی که به دنبال ایمنی هستند باید بیان کرد که کمری با یک بسته ایمنی فعال ارتقا یافته همراه خواهد شد. این بسته که احساس ایمنی تویوتا ۲.۵+ نام دارد، نور بالای اتومات و کمک علائم جاده را به ماشین اضافه نموده که با سیستم کروز کنترل تطبیقی همراه شده تا هنگام فعال شدن، کمری را مطابق با محدودیت سرعت اعلام شده در جاده هماهنگ کند.

در ادامه باید اشاره کرد که بخش های دیگر نیز با بروزرسانی همراه شده اند که شامل یادآور صندلی عقب که یک قابلیت برای جلوگیری از جا ماندن وسایل ضروری روی صندلی عقب بوده و در همه تیپ های کمری ۲۰۲۲ به طور استاندارد مشاهده می شود. ضمنا سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای که در نسخه TRD سه ناحیه ای بوده به همراه یک نمایشگر چند رسانه ای شناور مدرن در سایز های ۷ و ۹ اینچی برای کمری ۲۰۲۲ در دسترس می باشد.

سطوح LE, SE هم به آینه جانبی گرم شونده مجهز شده اند. این خودرو با رنگ جدید Ice edge در تریم های LE, SE, XSE قابل خرید بوده و مدل  TRD رنگ منحصر به فرد را دریافت می کند.

طراحی ظاهری

در بررسی طراحی ظاهری تویوتا کمری ۲۰۲۲ می توان گفت نه تنها به عنوان نسخه بازبینی شده بلکه به طور کلی انتظار چندانی از نسل جدید کمری در بخش طراحی نمی رود. ظاهر این سدان سایز متوسط تا حدودی زیبا و قابل قبول می باشد و اگر با محصولات تویوتا آشنا باشید احتمالا تصور می کنید که قبلا این خودرو را دیده اید.

ترکیب المان های طراحی شکل دهنده ظاهر کمری ۲۰۲۲ شامل مجموعه ای از خطوط و ایده های طراحی بر گرفته از مدل های متنوع نسل قبلی کمری ایکس وی ۵۰ می باشد. سبک طراحی چراغ های جلو ، جلوپنجره ای باریک و پهن شدن ورودی هوای زیر سپر در نمای جلو کاملا از سبک طراحی ایکس وری ۵۰ بازنگری شده و چراغ های عقب خودرو از چراغ های عقب نسخه فیس لیفت ایکس وی ۵۰ وام گرفته است. به این ترتیب ظاهر کمری ۲۰۲۲ به جز در نسخه TRD و نسخه های Nightshade تفاوت چندان آشکاری با نسل قبلی ندارد.

طراحی داخلی

تویوتا کمری ۲۰۲۲ در طراحی نمای داخلی تغییر چندانی پیدا نکرده ولی بررسی ها نشان می دهد سبک و زبان جدید تیم طراحی تویوتا در المان های داشبورد طبقه ای و تشکیل شده از خطوط در هم رفته به وضوح مشاهده می شود. این سبک طراحی در ایران اول با تویوتا C-HR به بازار ارائه شد ولی بعد از آن هیچ نسخه دیگری از تویوتا با این زبان طراحی به بازار کشور روانه نشد.

بهره گیری از تریم رنگی متمایز در قطعات تزئیناتی و روکش صندلی ها و رودری ها موجب شده انسجام و هماهنگی جالبی بین داشبورد و سایر نمای داخلی کمری جدید ایجاد شود. زیباترین قسمت طراحی تریم سه رنگی می باشد که در طبقات مختلف داشبورد بکار رفته است.

دیگر قسمت ها مانند کنسول میانی، طراحی نمایشگر، سیستم مولتی مدیا ، فرمان خودرو و مجموعه نشانگرهای پشت فرمان لزوما با هیجان خاصی همراه نیستند. فضای داخلی کمری ۲۰۲۲ برای ۵ سرنشین طراحی شده که جادار به نظر می رسد ولی کارشناسان عقیده دارند که تویوتا در طراحی فضای سرنشینان عقب عملکرد درستی نداشته است.

با توجه به بررسی ها باید گفت در کابین تویوتا کمری ۲۰۲۲ شاهد نمایشگرهای لمسی ۷ یا ۹ اینچی و پشت آمپری های دیجیتالی ۷ اینچی خواهید بود. و مدل های فول XLE,XSE  به هدآپ دیزپلی رنگی ۱۰ مجهز شده اند. صندلی های کمری جدید طراحی جدیدی داشته و تریم های چوب تیره یا فلز الگودار را هم می توان برای کابین انتخاب نمود.

در ضمن برای نخستین بار سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای استاندارد در نسخه های ۴ سیلندر بنزینی نصب شده است. طول کمری ۱۹۲ اینچ است که آن را در استانداردهای سدان سایز متوسط کاملا عادی نمایش می دهد. با این وجود سرنشینان جلو در صندلی های خوبی داشته که با پارچه چرمی پوشانده شده و با هزینه اضافی تر سرمایش و گرمایش را در اختیار سرنشین قرار می دهند.

ولی صندلی عقب یک خط سقف کوتاه دارد که می تواند برای سرنشیان قد بلند از نظر فضای سر ناخوشایند باشد. البته فضای پای عقب بیشتر از اکثر کراس اوورهای جمع و جور می باشد.

مشخصات فنی

در بررسی سایت شرکت تویوتا مشخص شد که کمری ۲۰۲۲ در نسخه پایه به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی با توان ۲۰۲ اسب بخار و گیربکس ۲۵۰ نیوتن متر مجهز می شود. در ضمن کمری نیوفیس از گیربکس اتومات ۸ سرعته مستقیم با کنترل الکترونیکی هوشمند با حالت تعویض پی در پی بهره می برد.

البته برای نسخه های پیشرفته این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نیز در نظر گرفته شده است که توانی معادل ۳۰۱ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۳۶۲ نیوتن متر را ارائه می دهد. همچنین بررسی ها حاکی از آن است نسخه اقتصادی تویوتا کمری ۲۰۲۲ با پیشرانه هیبریدی هم ارائه می شود که آپشن دیگری برای خریداران خواهد بود.

 این نسخه با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری به همراه یک موتور برقی توانی معادل ۲۰۸ اسب بخار را خواهد داشت. به عبارتی می توان گفت پیشرانه های کمری ۲۰۲۲ تغییری پیدا نکرده از این رو پیشرانه های ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و ۴ سیلندر هیبریدی برای این خودرو قابل انتخاب می باشد.

در نسخه های بنزینی گیربکس ۸ سرعته اتومات حضور دارد در حالی که نسخه های هیبریدی به گیربکس سی وی تی مجهز هستند. گران ترین نسخه های کمری ۲۰۲۲ با قیمت ۳۲۳۶۰ تا ۳۲۲۷۰ دلار ارائه خواهند شد و برای ارزانترین نسخه آن دارای قیمت ۲۷۵۳۵ دلار در نظر گرفته شده است.

پیشرانه V6 جز در نسخه TRD در دو تریم دیگر XSE, XLE خانواده کمری نیز استفاده می شود ولی متاسفانه هیچ یک از این سه مدل از نوع دو دیفرانسیل نیستند و همه نیروی تولید به محور جلو منتقل می شود. با وجود ساخت تریم های دیگر در ساخت هیبرید و مجهز به موتور V6 می توان گفت همچنان جذابترین تریم به ویژه از لحاظ ترکیب ظاهری و اسپرت گرایی همین نسخه TRD می باشد.

جمع بندی

با توجه به بررسی ها می توان گفت تویوتا کمری ۲۰۲۲ با مدل های قبلی تمایز چشمگیری پیدا نکرده چرا که تغییرات نسبتا جزئی و مینیمال صورت گرفته است. تویوتا پکیجی ویژه با عنوان Nightshade را در تریم های قابل سفارش خود دارد که با رنگ دودی و مشکی شیشه ها، رینگ های اسپرت ۱۸ اینچی مشکی رنگ، تریم مشکی آینه های جانبی و به طور کلی رنگ آمیزی مشکی برای نسخه های هیبرید ارائه می شود.

عرضه تریم Nightshade برای تریم های هیبرید در سال ۲۰۲۲ به تنهایی یک آپشن مجزا محسوب می شود ولی سیستم انتقال قدرت پیشرانه نسبت به سال ۲۰۲۱ تفاوتی ندارد . همه مدل های کمری ۲۰۲۲ به طور استاندارد با سیستم ایمنی Safety sence 2.5+ به بازار ارائه می شوند.

این سیستم ایمنی شامل سیستم جلوگیری از تصادفات با قابلیت شناسایی عابر پیاده و دوچرخه سوار در روشنایی روز و سیستم ترمز  اضطراری خودکار می باشد. دیگر ویژگی های ایمنی و رفاهی قابل سفارش شامل سنسور صوتی تشخیص ترافیک پشت خودرو، سیستم هشدار کروز کنترل هوشمند، سیستم نمایش روی شیشه جلو با سایز قابل توجه ۱۰ اینچ از نوع رنگی ، نمایشگر ۷ اینچی مولتی مدیا، سیستم نظارت بر عملکرد سیستم ترمز و نقاط کور، می باشد.

ضمنا تویوتا رنگ ویژه ای با ترکیب دو رنگ آبی- مشکی را فقط در مدل TRD کمری اعمال کرده و روانه بازار می کند که ترکیب آن با اجزا و قطعات اسپرت بدنه همچون اسپویلر عقب، دامن جانبی و دیفیوز جلو زیبایی خاصی ایجاد می کند. برای تریم های مختلف تویوتا کمری ۲۰۲۲ محدوده قیمتی ۲۶-۳۶ هزار دلار را در نظر گرفته اند و کارشناسان معتقدند این خودرو با سوناتا nf، کیا اپتیما و هوندا آکورد به رقابت خواهد پرداخت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *