دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی تویوتا راوفور کراس اور محبوب ژاپنی

  • رسول پنق
  • ۷ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

خودروی تویوتا راوفور یک خودروی محبوب در بازار جهانی است که توسط شرکت خودروسازی تویوتا تولید شده است. تویوتا راوفور دارای طراحی ظاهری خوب و جذاب و همچنین دارای مشخصات فنی و ایمنی بالا می باشد. در این مطلب می خواهیم با بررسی تویوتا راوفور ، این خودرو را برای شما بیشتر آشنا کنیم.

خودوری تویوتا راوفور یا به اسم اصلی RAV4 یک خودروی کامپکت شهری است که نمونه اولیه آن در سال ۱۹۹۴ به بازار معرفی کرد و فقط در بازار ژاپن به فروش می رسید. شرکت تویوتا با تتغییراتی که در ظاهر و مشخصات فنی این خودرو انجام داده است توانسته است RAV4 را به یکی از پرفروشترین خودرو های شاسی بلند موجود در جهان کند. RAV4 خودرویی بسیار زیبا است که در بازار ایران این خودرو به عنوان یک خودروی لوکس به بازار عرضه می شود. همچنین این خودرو دارای امکانات رفاهی زیادی است که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

بررسی تویوتا راوفور RAV4

تویوتا یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که از اوایل تاسیس خود دست به تولید خودروهایی در سطح جهانی کرده است. خودروی تویوتا راوفور نیز یکی از تولیدات جهانی این شرکت است و همچنین یکی از پرفروش ترین خودرو های کامپکت شهری نیز محسوب می شود. در بررسی تویوتا راوفور مشخص شد که این خودرو دارای ظاهری زیبا و با امکاناتی فراوان و عالی است که حتی می توان RAV4 را در دسته خودرو های لوکس بازار قرار داد. این خودرو یک خودروی خانوادگی است که تمامی نیاز های های سفر برای خانواده های پنج نفره را تامین خواهد کرد.

بررسی تویوتا راوفور خودروی محبوب جهانی

مشخصات ظاهری تویوتا راوفور

در قسمت جلویی تویوتا راوفور شاهد چراغ های کشیده هستیم که توسط جلو پنجره ای باریک به یکدیگر متصل شده اند. این چراغ ها دارای قابلیتی هستند که در زمان استفاده از آنها با پیچیدن در پیچ ها نور چراغ ها نیز به صورت خودکار به سمت جهت پیچ خواهند چرخید که شما با مشکلی در هنگام چرخش خودرو مواجه نخواهید شد. همچنین در وسط خط اتصال چراغ ها لوگوی شرکت تویوتا نیز قابل مشاهده است.

خصوصیات ظاهری تویوتا راوفور

در زیر این چراغ های باریک و کشیده سپر خودرو قرار دارد که با خط برجسته ای که بر روی آن طراحی شده است نما و ظاهری جذاب را به این بخش از خودرو داده است. در طرفین ان سپر شاهد چراغ های مه شکن خواهیم بود که مانند سایر تولیدات این شرکت به صورت دایره ای طراحی شده است که در داخل یک فرورفتگی در داخل سپر گذاشته شده اند. در کل نمای جلوی این خودرو طراحی زیبایی دارد و همچنین دارای ظاهری خشن و جدی است که مشخصه اصلی خودرو های ژاپنی به شمار می رود. در بررسی تویوتا راوفور در نمای کناری، شاهد یک طراحی بسیار ساده هستیم. تنها طراحی قبل توجهی که در این بخش می توان مشاهده کرد محافظ پلاستیکی به رنگ مشکی است که آن نیز دور تا دور خودرو کشیده و طراحی شده است. همچنین تویوتا راوفور در بخش طراحی جانبی دارای رینگ های ۱۷ اینچی است که ظاهری زیبا به این بخش از خودرو داده است. در نمای پشتی تویوتا راوفور نیز شاهد چراغ های کشیده و باریک اما به نسبت بزرگتر از چراغ های نمای جلویی هستیم.

نمای ظاهری تویوتا راوفور

  •  آرون گروپس

در بین این چراغ ها باز شاهد درج شدن لوگوی شرکت تویوتا هستیم. در این بخش پنجره پشتی این خودرو نسبتا کوچک طراحی شده است. در بخش زیرین نمای پشتی این خودرو در طرفین سپر چراغ های مه شکن عقب قرار گرفته اند که برخلاف طرح دایره ای چراغ های مه شکن جلو این چراغ ها به صورت مستطیلی طراحی شده است. این خودرو دارای طولی به اندازه ۴۶۰۰ میلیمتر، عرض ۱۸۴۵ میلیمتر و ارتفاعی به اندازه ۱۷۱۵ میلیمتر است. همچنین وزن این خودرو نیز ۱۷۸۰ کیلوگرم است. در کل طراحی خودروی تویوتا راوفور بسیار خوب و زیبا است ولی نمی وان این سبک طراحی را در بین طراحی های خودروی های لوکس بازار قرار داد هرچند که فقط در بازار ایران این خودرو را در بین خودرو های لوکس بازار قرار می دهند.

بخش داخلی خودروی راوفور

با وارد شدن به داخل خودروی تویوتا راوفور، شاهد استفاده از خطوط زیبا در طراحی این بخش خواهید شد. داشورد نیز طراحی بسیار جذاب و مدرنی دارد. در وسط این داشبورد زیبا یک نمایشگر ۷ اینچی برای بررسی امکانات خودرو و سرگرمی قرار داده شده است. همچنین این نمایشگر قابلیت متصل شدن به گوشی های هوشمند را نیز دارا می باشد. در کنسول میانی علاوه بر دسته ی دنده مکان هایی برای نگه داشتن لیوان و کیف پول قرار داده شده است که زیبایی این بخش را نسبتا کم کرده است. طراحی صندلی های تویوتا راوفور نیز بسیار عالی است و از چرم مصنوعی ساخته شده است.

نمای داخلی خودروی تویوتا راوفور

این صندلی ها قابلیت تنظیم شدن در شش جهت را دارا می باشند. این خودرو دارای صندوق بار با ظرفیت خوبی است. همچنین اگر این میزان ظرفیت برای شما کافی نبود با خواباندن صندلی های عثب این خودرو ظرفیت بار این خودرو را افزایش دهید. لازم به ذکر است که داخل این خودرو به گونه ای طراحی شده است که راننده در هنگام رانندگی می تواند به راحتی به سایر اجزای خودرو دسترسی پیدا کند.

مشخصات فنی تویوتا راوفور

تویوتا راوفور مجهز به یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجمی برابر ۲۵۰۰ سی سی است که به صورت انژکتوری و تنفس طبیعی عمل خواهد کرد. حداکثر قدرت این موتور ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور نیز ۲۳۳ نیوتن بر متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز توان تولیدی موتور را به چرخ ها منتقل می کند. حداکثر سرعت تویوتا راوفور با تجهیزات نصب شده بر روی آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. همچنین شتاب این خودرو در بازه سرعتی صفر تا صد حدود ۹ ثانیه می باشد. مصرف سوخت تویوتا راوفور در رده متوسطی قرار دارد. این میزان مصرف سوخت به صورت ترکیبی حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مشخصات فن تویوتا راوفور

امکانات و تجهیزات نصب شده

در بررسی تویوتا راوفور مشخص شد که این خودرو دارای امکانات و تجهیزات زیادی است که این امکانات منجر شده است که تویوتا راوفور در بازار ایران در دسته خودروهای لوکس قرار بگیرد. از امکانات و تجهیزاتی که بر روی تویوتا راوفور نصب شده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

امکانات و تجهیزات تووتا راوفور

  • سیستم کروز کنترل
  • ورود به خودرو به صورت هوشمند و بدون کلید
  • سنسور پارک عقب و پارک جلو
  • دارای دوربین عقب
  • برخورداری از کیسه هوای ایمنی پرده ای
  • دارای سیستم ضد سرقت
  • فرمان تلسکوپی که قابلیت تنظیم در تمام جهات را دارا می باشد
  • نمایشگر ۷ اینچی دارای امکاناتی همچون پخش دی وی دی و فلش، ناوبرری و بلوتوث
  • دارای آینه وسط الکتروکرومیک
  • صندلی های چرمی
  • دارای قابلیت گرمکن برای آینه های جانبی و همچنین شیشه های عقب
  • روشن شدن خودکار چراغ ها در تاریکی
  • برف پاک کن مجهز به تایمر برای برای تنظیم زمان های مختلف برا عملکرد
  • تنظیم خودکار نور چراغ ها

تویوتا راوفور از لحاظ ایمنی

با توجه به بررسی هایی که بر روی ایمنی این خودرو توسط موسسه ایمنی Euro NCAP انجام شده است، این خودرو با تجهیزات ایمنی که دارد توانسته است هر پنج امتیاز ایمنی را دریافت کند. تویوتا راوفور دارای بدنه ای مستحکم است. همچنین این خودرو دارای شش کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب است. در این خودرو از کیسه هوای ایمنی جانبی و پرده ای نیز استفاده شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *