دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کاربرد فیکساتور در آرایش و نحوه استفاده از فیکساتور اسپری و پودری

  • ندا خوشرو
  • ۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از آرایش صورت مجله آرگا کاربرد فیکساتور در آرایش صورت را مورد بررسی قرار خواهیم داد که امیدواریم با نحوه استفاده و انواع جنس های مختلف این محصول آرایشی آشنا شوید.

فیکساتور از انواع محصولات تکمیل کننده برای میکاپ صورت می باشد و اگر شما تمایل دارید میکاپ تان ماندگاری بیشتری داشته باشد می توانید از فیکساتور استفاده نمایید همچنین بهتر است با کاربرد فیکساتور در آرایش صورت آشنا شوید تا بتوانید از این محصول آرایشی بدرستی استفاده کنید.

بررسی کاربرد فیکساتور در آرایش صورت

اگر شما به مهمانی یا مجلسی دعوت شده اید که مجبور هستید در آن مکان چندین ساعت بمانید بهتر است از فیکساتور برای تثبیت میکاپ صورت تان استفاده نمایید زیرا میکاپ صورت بعد از گذشت چندین ساعت بر اثر عرق کردن و چرب شدن پوست ممکن است از بین برود یا نامرتب تر به نظر برسد. در مطالب قبلی کاربرد کانسیلر و تفاوت بین کرم پودر و کانسیلر را مطالعه کردید در ادامه به بررسی کاربردهای فیکساتور خواهیم پرداخت.

کاربرد فیکساتور در آرایش صورت چیست ؟

بررسی فیکساتورهای اسپری

فیکساتورها در انواع مختلف اسپری و پودری موجود می باشند و اگر شما مبتدی هستید بهتر است از فیکساتورهای اسپری برای تثبیت میکاپ تان استفاده نمایید. فیکساتور را می توانید با توجه به جنس پوست تان انتخاب نمایید. انواع فیکساتور برای پوست های مختلف عبارتند از :

۱. فیکساتور برای پوست خشک : 

اگر پوست تان خشک می باشد بهتر است از استفاده از اسپری حاوی الکل خودداری کنید زیرا الکل پوست را خشک تر می کند و باعث تحریک پوست تان می گردد. فیکساتورهایی که حاوی مرطوب کننده می باشند علاوه بر تثبیت میکاپ تان باعث آبرسانی و مرطوب کردن پوست نیز می شوند.

۲. فیکساتور برای پوست چرب

  •  آرون گروپس

اگر پوست شما به صورت طبیعی چرب می باشد یا دارای پوست مختلطی هستید بهتر است از اسپری فیکساتور بدون چربی استفاده نمایید.

توجه به شرایط آب و هوایی برای خرید فیکساتور نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر شما از کرم ضد آب استفاده نمی کنید می توانید اسپری فیکساتوری را خریداری کنید که حاوی ضد آفتاب است و اگر در منطقه خشک زندگی می کنید بهتر است از اسپری حاوی مرطوب کننده استفاده نمایید.

فیکساتور اسپری

کاربرد و نحوه استفاده از فیکساتورهای اسپری

بعد از انجام میکاپ صورت تان ابتدا قوطی اسپری را به خوبی تکان دهید سپس آن را در فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی از صورت نگه دارید و چشم هایتان را ببندید سپس فیکساتور را در جهت حرکت نوشتن حروف X و T روی صورت تان اسپری کنید. توجه داشته باشید که فیکساتور نباید وارد چشم ها شود. بعد از اسپری کردن فیکساتور چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

یکی از کاربردهای فیکساتورهای اسپری این است که شما می توانید اسفنج آرایشی را به کمک آن ها مرطوب نمایید سپس به کمک اسفنج کرم پودر را روی پوست صورت تان پخش نمایید.

اگر تمایل دارید سایه چشم هایتان را تثبیت نمایید بهتر است از فیکساتور اسپری استفاده نمایید. برای آرایش چشم ها به کمک فیکساتور ابتدا براش سایه را باید به سایه چشم آغشته نمایید سپس روی براش مقداری اسپری فیکساتور بزنید و براش را روی پلک چشم هایتان بزنید. به کمک این روش سایه چشم ها زیباتر به نظر می رسد و دوام بیشتری خواهد داشت.

نحوه استفاده از اسپری فیکساتور برای آرایش صورت

کاربرد نحوه استفاده از فیکساتور پودری

ابتدا میکاپ صورت تان را انجام دهید سپس به کمک براش مقداری از پودر فیکس را بردارید و آن را به آرامی روی همه قسمت های صورت خود بزنید. پودر فیکس باعث می شود تا نور از صورت شما بازتاب نکند. هرگز از پودر فیکس به مقدار زیاد استفاده نکنید زیرا به سختی با آرایش صورت شما ترکیب می شود و در نتیجه ظاهرتان نامطلوب به نظر می رسد.

کاربرد فیکساتور اسپری یا پودری برای آرایش

در این مطلب به بررسی کاربردهای فیکساتور در میکاپ صورت پرداختیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را در زمینه استفاده از فیکساتورهای اسپری و پودری بدست آورده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *