دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فوت و فن های مراقبت از موهای بلند

  • ملیحه بال افکن
  • ۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در واقع مراقبت از موهای بلند چندان سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله با روش های مناسب و ساده در محافظت از موها آشنا شوید با ما همراه شوید.

با وجود اینکه مراقبت از موهای بلند و درخشان و حتی سالم نگه داشتن آن ها به نظر کار دشواری می آید اما این موضوع نباید شما را نگران کند زیرا تنها کاری در این مواقع باید انجام دهید این است که از محصولات مراقبت مو و ابزار های حالت دهی مناسب استفاده نمایید و یک رژیم غذایی متعادل در پیش بگیرید.

آشنایی با اصول مراقبت از موهای بلند

همانطور که می دانید مراقبت و نگهداری از موهای بلند موضوعی است که بسیاری از بانوان با آن درگیر هستند. در واقع مو را می توان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگار در زیبایی افراد دانست که در نظر خانم ها و حتی آقایان به عنوان یک دارای شناخته خواهد شد که لازم است تا از آن به خوبی محافظت و نگهداری شود.

اصول مراقبت از موهای بلند

ممکن است نگهداری از موهای بلند که خواسته هر انسانی است کمی سخت به نظر بیاید اما شما می توانید با استفاده از راهکار های ایده آل موهایی بلند و زیبا داشته باشید و این کار سخت را به لذت تبدیل نمایید. در واقع به صراحت می توان گفت که موی بلند برای برخی افراد استایل خوبی ایجاد خواهد کرد اما مراقبت از آن کمی سخت خواهد بود به گونه ای که این موضع بیشتر برای آقایانی اتفاق خواهد افتاد که اغلب به موی کوتاه عادت دارند و اغلب تمایل کمتری به مراقبت از موی بلند نشان خواهند داد.

به همین خاطر لازم است تا پیش از بلند کردن موها اصول مراقبت از آن ها را بدانید زیرا در اغلب موارد نگهداری مناسب باعث می شود تا موهای بلند تان در عالی ترین حالت ممکن حفظ شود.

روش های مناسب برای محافظت از موی بلند:

همانطور که متوجه شدید نگهداری از موی بلند کمی پیچیده و سخت است اما با این حال در ادامه سعی داریم شما را با برخی از روش های مراقبت از موی بلند آشنا نماییم:

چگونگی محافظت از موها

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • کوتاه کردن نوک موها:

توصیه می شود که به صورت مرتب نوک موهایتان را کوتاه کنید زیرا کوتاه کردن نوک موها باعث رشد سریع تر آن ها خواهد شد و در مواردی از شکنندگی و مجعد شدن آن ها جلوگیری خواهد کرد. بهتر است هر ۶ الی ۸ هفته موها را نوک گیری کنید تا انتهای آسیب دیده مو برداشته شود. دقت داشته باشید که در صورت انجام این کار فقط لازم است هر بار تقریبا یک دوم اینچ از موها را کوتاه نمایید.

  • شستشوی مناسب:

موهای خود را بر اساس نیازی که دارند شستشو دهید زیرا شستن روزانه موها باعث از بین رفتن روغن های طبیعی و مغذی پوست سر خواهد شد. در واقع موها برای حفظ سلامت، درخشانی و نرمی خود نیاز به روغن های کف سر دارند. اگر می خواهید برای شستشوی موها از شامپو استفاده نمایید می توانید ۲ الی ۳ مرتبه در طول هفته استفاده نمایید.

  • رژیم غذایی مناسب:

رژیم غذایی مناسب داشته باشید زیرا رژیم غذایی بر سلامت موها تاثیر زیادی خواهد داشت. توصیه می شود که برای محافظت، درخشندگی، و تقویت مو های بلند نوشیدن مقدار زیادی آب و داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین های A، B، C، E و K ضروری خواهد بود. برای مثال موادی مانند انبه، کلم پیچ، اسفناج، سیب زمینی شیرین، آووکادو و سیب غنی از این ویتامین ها خواهند بود که نباید از مصرف آن ها غفلت کنید.

راه های افزایش تقویت موها

  • خشک کردن موها:

موهای خود را به خوبی خشک کنید و در صورت امکان از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها در معرض هوا خشک شوند. همچنین بهتر است با حوله نیز موها را خشک نکنید زیرا هنگام خشک کردن موها با حوله به کوتیکول مو آسیب رسیده و باعث وز شدن و شکننده شدن موها خواهد شد. در اغلب مواقع توصیه می شود برای خشک کردن موهای بلند از حوله های میکروفایبر استفاده نمایید که در مقایسه با حوله های معمولی کمتر آسیب رسان هستند.

  • باز گذاشتن موها:

توصیه می شود که موهایان را باز بگذارید. در واقع بستن موها به صورت دم اسبی با وجود شیک بودن ممکن است با کشش شدید موها موحب آسیب دیدن و در نهایت ریزش مو ها گردد. با این حال اگر ترجیح می دهید موها را دم اسبی ببندید نباید خیلی محکم این کار را انجام دهید.

روش های موثر در مراقبت از مو

  • تغذیه سالم موها:

برای مراقبت از موهای بلند بایستی محصولات تغذیه ای متناسب با موی خود را انتخاب نمایید. هنگام انتخاب محصولات تغذیه ای حتما برچسب و لیست مواد تشکیل دهنده آن را به خوبی بخوانید و همیشه محصولی که متناسب با موی شما باشد را تهیه نمایید.

توصیه می شود که از خرید محصولاتی که حاوی سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و ایروپروپیل الکل هستند به شدت خودداری نمایید و در مقابل به دنبال محصولات حاوی مواد طبیعی مانند روغن آووکادو، عسل و یا شیر نارگیل باشید. به هیچ وجه محصولت جدید را به صورت ناخواسته بر روی موهای خود آزمایش نکنید.

  • استفاده درست از شانه و برس:

برای مراقبت موهای خود از شانه دندانه بزرگ و برس موی باکیفیت استفاده نمایید و همچنین هنگام بستن موهایتان به جای کش های پلاستیکی از کش های بافت و نرم استفاده نمایید.

تاثیر منفی وسایل حرارتی برموها

  • استفاده کمتر از وسایل حالت دهنده مو:

توصیه می شود که ابزار حرارتی حاتلت دهند مو را به دقت انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که قرار گرفتن روزانه موها در معرض گرمای زیاد باعث آسیب به موهای بلند می شود که به همین خاطر بهتر است در صورت امکان از ابزار های با کیفیت استفاده نمایید.

هنگام خرید اتو تخت یا بابلیس حتما دستگاهی را انتخاب نمایید که به جای درجه حرارت بالا، متوسط، یا پایین دارای درجه حرارت قابل تنظیم باشد که در واقع داشتن این ویژگی به شما امکان کنترل دما را خواهد داد. هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که گرما را به صورت مساوی پخش کند و همچنین اگر برای حالت دادن به موها از ابزار حرارتی استفاده می کنید در ابتدا بایستی از اسپری محافظ حرارت به موهای خود بزنید تا آسیب کمتری ببینند.

اصول شانه زدن موهای سر

  • شانه زدن موهای پیش از خواب:

در روند مراقبت از موهای بلند توصیه می شود که پیش از خواب حتما موها را شانه بزنید بدین صورت که ابتدا گره آن را باز کرده و سپس با یک شانه دندانه پهن از سمت ریشه مو به سمت پایین شانه بزنید. در واقع با انجام این کار تمام روغن های پوست سر در موها پخش خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *