دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نکات قبل از پیک نیک که باید به آن ها توجه کنیم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

توجه کردن به نکات مهم قبل از پیک نیک می تواند موجب آرامش و راحتی سفر شود. از مهم ترین نکاتی که پیش از راهی شدن باید به آن توجه کنید، همراه داشتن زیرانداز، چادر مسافرتی، پتو، لباس مناسب، کفش مناسب، کوله پشتی و … می تواند راحتی و امنیت بیشتری در طی سفر برای شما به همراه داشته باشد که به آن ها اشاره کردیم.

اگر قصد دارید، یک پیک نیک گروهی داشته باشید و به یکی از مناطق زیبا بروید، باید به برخی از نکات توجه کنید. قبل از اینکه راهی مقصد شوید، با رعایت چند نکته می توانید سفری مطمئن تر و با آرامش داشته باشید. بهتر است، پیش از سفر فهرست یا چک لیست تهیه کنید. همانطور که می دانید، فصل بهار و تابستان زمان بسیار مناسبی برای گشت و گزار و طبیعت گردی می باشد. اما علاوه بر شرایط آب و هوایی و مکانی که برای تفریح انتخاب می کنید، نکات دیگری نیز وجود دارند که بی شک می تواند لذت سفر را برای شما دو چندان کند. مثلا کسانی که قصد اقامت دارند، بهتر است، پتو، کوله پشتی، غذای مناسب و کفش مناسب همراه داشته باشند.

نکته مهم در پیک نیک

نکات قبل از پیک نیک چیست؟

اگر قصد سفر به یکی از طبیعت های زیبا را دارید، بهتر استف با یک برنامه ریزی درست در این زمینه اقدام کنید. پیش از هر چیز کسب آگاهی و اطلاعات کافی درباره محلی که قصد دارید بروید داشته باشید. گاهی نبود آگاهی موجب می شود، تا شما سفری سخت و دشوار داشته باشید. به ویژه در زمان هایی که مقصد شما دور است و یا با شهر فاصله زیادی دارد، باید به خوبی به آن منطقه اشراف داشته باشید و یا حتی از تجربیات و اطلاعات دیگران ذرباره آن استفاده کنید. نکات مهم تنها سفر کردن و انجام یک سفر موفقیت آمیز نیز می تواند برای افرادی که سفر تنها دارند، موفقیت آمیز باشد.

 آشنایی با نکات قبل پیک نیک

در یک سفر نکات مهمی هستند که تعیین کننده کیفیت سفر می باشند. به ویژه در زمان هایی که کمپ می زنید، یا قصد دارید، سفری داشته جمعی داشته باشید، باید به برخی از نکات توجه بیشتری داشته باشید. برای اینکه در طی سفر با مشکل مواجه نشوید، بهتر است درباره مکان تفریح با همه اعضای گروه مشورت کنید، در این صورت می توانید همراهمی بیشتری از اعضا و دوستان دریافت کنید.

انتخاب مکان مناسب:

یکی از نکات مهمی که پیش از راهی شدن باید به آن توجه کنید، انتخاب کردن مکان مناسب برای تفریح و یا کمپ زدن می باشد. خیلی از افراد بدون هیچ آگاهی و اطلاعاتی به مکانی می روند و با مشکلاتی در آن مواجه می شوند که هیچ مدیریت و برنامه ریزی نسبت به آن ندارند. از مهم ترین امتیازات برای انتخاب کردن محل مناسب اسکان مکانی است که دارای سرویس بهداشتی، آب، امنیت و … می باشد. این نکته از مهم ترین نکات قبل از پیک نیک می باشد.

اهمیت پیک نیک

داشتن زیرانداز:

همه افرادی که به تفریح علاقه مند هستند، دوست دارند، در تفریح آرامش نیز داشته باشند. یکی از نمات مهم قبل از پیک نیک ها داشتن زیرانداز است. انتخاب زیراندازی مناسب که شما بتوانید، روی چمن ها قرار بگیرید و اذیت نشوید، یکی از مهم ترین امتیازات ما در سفر خواهد بود. توجه کنید که در انتخاب زیرانداز نیز باید دقت داشته باشید. زیرانداز مناسب زیراندازی است که رطوبت چمن ها را منتقل نکند. همچنین زیرانداز باید روی زمین راحت باشد،و اگر می خواهید راحت تر باشید، می توانید از دو زیرانداز استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

پیک نیک رفتن گروهی

چادر مسافرتی:

یکی از نیازهای اساسی برای آن دسته از گردشگرانی که قصد اقامت در مکانی را دارند، انتخاب چادر مسافرتی مناسب و همراه داشتن آن است. اگر قصد دارید شب اقامت کنید، برای راحتی حتما چادر داشته باشید. چادر مسافرتی خوب باید به تعداد اعضای گروه باشد. در صورتی که چادر مناسب و به تعداد ندارید، چند چادر مسافرتی داشته باشید. چادر برای شما می تواند امنیت نیز داشته باشد.

پیک نیک موفق

کوله پشتی:

یکی دیگر از نکات مهم قبل از پیک نیک تهیه کوله پشتی منتسب و جا دارد است. کوله پشتی باید سبک و راحت باشد. اگر مکان مورد نیز دارای پیاده روی زیاد است، حتما کوله پشتی بردارید. پیاده روی کردن با کوله پشتی بسیار راحت تر است. حمل کردن سبدها در کوه ها و یا جنگل ها بسیار دشوار و دست و پا گیر است، اما با داشتن کوله می توانید ضروری ترین وسایل را همراه خودتان داشته باشید. از سویی با وجود کوله پشتی خستگی کمتری خواهید داشت.

پیک نیک اصولی

غذای مناسب:

اگر فکر می کنید، معده ای حساس دارید، حتما در انتخاب غذا دقت کنید. در زمان پیک نیک حتما از اعضا بپرسید که نسبت به غذایی آلژی نداشته باشند. زمانی که مقصد شما طولانی است، غذاهایی را همراه خودتان ببرید که کنسروی هستند، این دسته از غذاها فاسد نمی شوند و برای سفرهای طولانی بسیار راحت و آسان هستند. از سویی داشتن ساندویچ ها، میوه، کافی و … نیز می تواند در طی سفر کارایی داشته باشد.

نکته پیک نیک رفتن

کفش و لباس مناسب:

گاهی ممکن است، بدون توجه به مکان لباس هایی انتخاب کنیم که نامناسب باشند. اگر قصد کوهنوردی، پیاده روی و یا سفر به مسافت های دور را دارید، حتما لباس های راحت بپوشید و کفش مناسب داشته باشید. در فصل هایی از سال که تنوع آب و هوایی بیشتر است، مثل پاییز یا بهار بهتر است، لباس های گرم نیز همراه داشته باشید. بهتر است، قبل از سفرتان آب و هوا را چک کنید.

لوازم تفریح:

از دیگر نکات مهم قبل از پیک نیک که باید مورد توجه باشد، داشتن وسایل بازی و تفریح برای اعضای گروه می باشد. گاهی بدون داشتن این وسایل پیک نیک ها حوصله سر بر می شود، به ویژه زمانی که بچه همراه دارید برای سرگرمی آن ها باید این وسایل را داشته باشید. این وسایل می توانند از ساده ترین وسایل بازی مثل منج و … باشند.

نکات قبل از پیک نیک

همراه داشتن وسایل ضروری:

اگر بیمار هستید، قرص های ضروری را داشته باشید. همچنین برای راحتی و امنیت بیشتر در سفر بهتر است، آسپرین، نخ دندان، کرم ضد آفتاب، چسب زخم، آنتی اسیدها و یا دیگر داروهای ضروری را همراه داشته باشید. داشتن کیسه زباله، پتوی اضافی، لباس اضافی، اسپری ضد حشره، دستمال مرطوب و … نیز از ضروریات سفر هستند.

اگر سفر شما سفری کاری است، باید نکات مهم سفر کاری را به خاطر بسپارید. همچنین در راهنما و نکات مهم سفر برای معلولین و افراد کم توان می توانید اطلاعات مهمی درباره این افراد کسب کنید و سفر راحت تری داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *