دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهم تنها سفر کردن و انجام یک سفر موفقیت آمیز

  • سحر هودانلویی
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

جوانان قرن امروزی تمایل بیشتری به مسافرت تنهایی تا دسته جمعی دارند. برای برنامه ریزی در این رابطه نکات و توصیه های کلیدی بسیاری وجود دارد که می تواند کمک کننده شما در این امر باشد. از این رو در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا پیامد های مثبت و نکاتی که در تنهای سفر کردن باید در نظر داشته باشید، برایتان شرح دهیم.

تنها سفر کردن برای افراد تجربه ای متفاوت و بسیار دل انگیز بر جای می گذارد که این روز ها افراد بسیاری میل دارند این احساس توصیف نشدنی را تجربه کنند. در این مسافرت افراد می توانند دستاورد های بسیار متفاوتی را به دست آورند و مهارت هایی که تا به کنون در نظر شان بسیار سخت و غیر قابل انجام جلوه می گرفت، انجام دهند.

اگر شما نیز در گروه افرادی قرار دارید که می خواهید برای یک بار هم که شده این احساس را تجربه کنید، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا نکات و فواید منحصر به تنها سفر کردن را برایتان شرح دهیم.

قابل به ذکر می باشد که سفر از دیگر برنامه های تفریحی است که افراد بسیاری را به خود درگیر کرده است و قطعا شما نیز در بین دوستان و آشنایان کسانی را سراغ دارید که تنهایی سفر کردن کردن را بیش از هر چیز دیگری ترجیح می دهند و می خواهند به مراتب این احساس را تجربه کنند.

مزیت های که تنها سفر کردن در پی دارد

پیامد های مثبت تنها سفر کردن

مسافرت هایی که به تنهایی برنامه ریزی و اجرا می کنید، برایتان پیامد های مثبت متعددی دارد که می توانید با مطالعه این بخش، نسبت به آن اطلاعات کسب کنید.

  • خود آگاهی بیشتری کسب می کنید

زمانی که به تنهایی دل به جاده و سفر می سپارید، باید با ترس هایتان خداحافظی کنید و نسبت به هر یک از تصمیماتی که می گیرید، متعهد باشید. در واقع بایستی خود حقیقی و توانایی تان را کشف کنید تا در نهایت بتوانید به ماهیت و تجربه دل انگیز تنهایی سفر کردن دست پیدا کنید. در این شرایط اجازه دهید کودک درون تان فعال شود، بازیگوشی کند و نسبت به هر چیزی کنجکاوی به خرج دهد تا خلاقیت خود را ارتقا دهد. زمانی که تنها سفر می کنید، یاد می گیرید چگونه به ندای قلبی خود گوش دهید، در زمان حال زندگی کنید و نسبت به خود از درک، خودشناسی و خودآگاهی بالاتری دست پیدا کنید.

  • از منطقه محدودی که برای خود ایجاد کرده اید، خارج شوید

مسافرت به مناطق دور و ناشناخته سبب می شود تا یاد بگیرید، چگونه در شرایط سخت به خود تکیه کنید. با بیرون آمدن از منطقه امن و حریم شخصی منزل تان، در واقع به خود این فرصت را می دهید که به چالش کشیده شوید و صبر و تحمل خود را نسبت به هر چیزی آزمایش کنید.

  •  آرون گروپس

با خارج شدن از پیله تنهایی و امنی که به دور خود تنیده اید، می توانید زیبایی های دنیا را دو چندان از قبل مشاهده کنید. این سفر می تواند به گفت و گوی ساعتی با افراد محلی و یا پیاده روی های طولانی در کوهستان خوش آب و هوای منطقه منجر شود. گفتنی است که این تجربیات می تواند توانایی عبور از موانع زندگی را به تنهایی ارتقا ببخشد و در نهایت به رشد فکری و خلاقیت شما منجر شود.

بهترین روش برای مسافرت انفرادی چیست؟

  • از هزینه کمتری برخوردار است

زمانی که به تنهایی سفر می کنید، در واقع کنترل خرج و مخارج بسیار آسان تر است؛ چرا که شما به تنهایی تصمیم می گیرید که چه چیزی بخورید و چه چیزی بپوشید. این عبارت بدان معناست که با توجه به علایق خود می توانید، هزینه هایتان را خرج تفریحات ماجراجویانه تری به مانند پانجی جامپینگ و کایت سواری کنید.

  • به راحتی همراه پیدا می کنید

تنها سفر کردن می تواند این موقعیت را برای شما ایجاد کند که به راحتی با دیگران ارتباط بر قرار کنید و در موارد صمیمانه تر، دوست و همراه خوبی برایتان به حساب آید. گفتنی است که برای افراد محلی، کسانی که به تنهایی سفر می کنند؛ بسیار جالب تر از دیگر افراد هستند که به همین دلیل سعی بر برقراری تعامل و ارتباط با شما می کنند.

  • انتخاب تمامی شرایط و مسیر ها با خود شما می باشد

زمانی که در سفر فقط خودتان هستید و خودتان، می توانید تصمیم بگیرید که تمایل دارید بیشتر از همه به کدام مکان تفریحی و یا تاریخی بپردازید. این شرایط به هنگام مسافرت های دسته جمعی کاملا عکس می باشد، چرا که باید با توجه به نظر و رای اکثر افراد رفتار کنید.

در واقع تنها سفر کردن به شما این امکان را می دهد که فعالیت های خود را به گونه ای تنظیم کنید تا بیش از هر لحظه دیگری لذت ببرید.

  • توانایی تکیه به خود را فرا می  گیرید

مسافرت کردن به تنهایی در شهر و یا حتی کشور های دیگر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی نسبت به توانایی های خود اعتماد پیدا کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که شما ارزشمند ترین فرد زندگی تان هستید، پس باید در بسیاری از شرایط تصمیم خود را در اولویت قرار دهید و به توانایی هایتان اتکا کنید. گفتنی است که این شرایط به شما این امکان را می دهد تا با واقعیت اطراف خود مواجه شوید و نسبت به نیاز هایی که دارید، بی اهمیت رفتار نکنید.

علتی که باید مسافرت انفرادی را تجربه کنیم؟

  • افزایش اعتماد به نفس

تنها سفر کردن می تواند در کسب توانایی های ارزشمند به شما کمک کند که در نهایت به ارتقای عزت نفس تان منجر گردد. تجربه مسافرت هایی ک به تنهایی انجام می دهید می تواند، شما را در رفع بسیاری از مشکلات همیاری کند و به نحوی دیگر شخصیت تان را ارتقا ببخشد تا در نهایت فردی قوی و متکی به خود باشید.

مسافرت انفرادی در واقع چالش هایی برای شما به وجود می آورد که می توانید به خوبی قدرت برنامه ریزی و تصمیم گیری را در خود ارتقا دهید.

  • تاثیر پذیری بالا از تجربیات کسب شده

از آن جایی که شما مسافر تنهایی بوده اید که تنهایی دل به جاده سپرده اید، از این رو تجربیات خود را با دل و جان حس می کنید که به همین دلیل تاثیر عمیق تری بر روی زندگی تان خواهد گذاشت. قابل به ذکر است که بازدید از مکان های جدید و یافتن دوستانی تازه در هر شهر و ملیتی که هستید، می تواند احساس فوق العاده ای به شما القا کند.

  • از همراهی خود لذت می برید

زمانی که به صورت انفرادی سفر می کنید، می توانید اهمیت موقعیت هایی را که فقط به شما اختصاص دارد، بیشتر احساس کنید. توصیه می شود از این شرایط و زمان به خوبی استفاده کنید و از همراهی خود به طور تنهایی لذت کافی را ببرید.

با برقراری ارتباط بیشتر با خود می توانید توانایی هایتان را بیشتر شناسایی و درک کنید که این امر در طی زندگی بسیار حائز اهمیت است.

پیامد های مثبتی که تنها سفر کردن در پی دارد

  • برای ارتقای سلامتی تان الزامی است

امری که غیر قابل انکار است، تاثیر مسافرت های انفرادی بر روحیه و روان تفراد می باشد که در نهایت احساس شادی و نشاط وصف نشدنی برایتان ایجاد می کند. با مسافرت می توانید استرس های ذهنی تان را کنترل و در نهایت کاهش دهید، همچنین این امر در از بین بردن خستگی تان بسیار تاثیر گذار است. گفتنی است که این نوع مسافرت ها می تواند این امر را همواره به شما یاد آور شود که زندگی به روی سیاره زمین، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد؛ به این صورت که با ملحق شدن به طبیعت از درک دیگری نسبت به زندگی و خودتان برخوردار می شوید.

دست آورد هایی که در طی مسافرت انفرادی کسب می کنید

هنگامی که به تنهایی سفر می کنید، برایتان شرایط و موقعیت های متعددی به وجود می آید که هر یک درسی به شما می آموزند و می توانند ادامه راه را برایتان هموار تر کنند.

  • احساسات اولیه

در ابتدای ورود به مقصد گردشگری خود، احساساتی به مانند یاس، ضعف اعصاب، شک و تردید در بر شما را می گیرد که گفتنی است گذرا و سطحی می باشند. چرا که تمامی افراد در ابتدای شروع مسافرت خود به نوعی استرس مبتلا می شوند که از تنهایی شان دچار انزجار می شوند، اما در واقع این شرایط از احساسات اولیه و پایه است که پس از گذشت ساعاتی از بین خواهد رفت.

آشنای با نکات تنها سفر کردن

  • احساس واقعی تنها سفر کردن

پس از سپری اوفاتی که در ابتدای سفر تجربه کره اید ،تازه در می یابید که به آزادی کاملی دست پیدا کرده اید که تنها خودتان برای تصمیم گیری کافی هستید. شما می توانید به هر نوع و سبکی که دوست دارید، رفتار کنید و از تنهایی تان به خوبی لذت ببرید.

  • کیفیت را در اولیت کمیت قرار می دهید

دنیای امروزه به ما این چنین یاد داده است که همیشه عدد های بزرگ به منظور موفقیت بیشتری هستند. این موضوع برای برخی افراد نیز بسیار صادق می باشد و معیار شخصیت خود را با تعداد سفر های خارجی شان اندازه گیری می کنند. اما حقیقت این است که خوب می باشد، فردی در طی ۳ ماه در یک شهر و فرهنگ مسافرت کرده باشد و با آداب و رسوم آن ها آشنا شده باشد که گاها دوستان خوبی نیز در این تعاملات پیدا کند تا این که در این مدت به ده ها کشور دیگر مسافرت کند و در نهایت چیزی کسب نکرده باشد.

  •  زبان جدید یاد می گیرید

زبان و نوع تکلم در مسافرت های خارج از مرز بسیار اهمیت پیدا می کند. زمانی که از مرز و بوم کشور خود پا فراتر می گذارید، متوجه می شوید که ارتباط برقرار کردن با دیگران، کار چندان آسانی نیست و باید حداقل به یک زبان بین المللی تسلط داشته باشید.

گفتنی است که اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، با ۱۲ درصد از کشور های دنیا به راحتی می توانید ارتباط برقرار کنید. از این رو توصیه می شود که زبان هایی به مانند انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی که تقریبا تمام جهان را پوشش داده اند، یاد بگیرید؛ چرا که نوع زبان و گویش از موارد پر اهمیت در آشنایی با فرهنگ های جدید است.

دوست داشتن خود به چه معناست؟

  • متوجه می شوید که چگونه خود را دوست داشته باشید

درست است که مسافرت آن هم به تنهایی می تواند کمی آزار دهنده باشد، اما خوب است از جنبه دیگری به این قضیه نگاه کنید. به این صورت که فرصت خوبی برای شناخت عمیق تر خود پیدا می کنید که دوست دارید وقت بیشتری را صرف تنهایی تان کنید. در این شرایط بیش از قبل به علاقه مندی، تفکرات و تصمیمات خود می اندیشید که سبب خود شناسی تان می شود و در نهایت می توانید موقعیت های موفقیت آمیز بیشتری برای خود رقم بزنید.

  • حرف دیگران بیش از قبل برایتان بی اهمیت می شود

گفتنی است که در بین اعتماد به نفس درونی و بیرونی تمایز بسیاری قائل می باشد. به این صورت که اگر شما به خود اعتماد داشته باشید و بدانید که راه درست را طی می کنید، نیازی به تایید دیگران و یا اثبات خود به دیگران ندارید. بلکه راه درست خود را می روید و به حرف مردمانی بیکار که کاری جز حرافی در پشت موفقیت های دیگران را ندارند، توجه نمی کنید.

در صورتی دیگر  افرادی که هنوز به خودشناسی عمیق از خود دست نیافته اند و با تظاهر به دروغ از خود فردی معتمد جلوه می دهند، در نهایت ثبات رفتاری ندارد و نمی توانند در طی زمان طولانی این وجه از خود را حفظ کند.

  • مسئولیت تمام شکست و پیروزی هایتان را بر عهده می گیرید

به هنگام تنها سفر کردن دیگر کسی را در اطراف خود نمی یابید که با او مشورت کنید، به همین دلیل هر تصمیمی که اتخاذ می کنید اعم از خود یا بد، درست یا غلط فقط خود را مسئول عواقب آن می دانید.

  • به غرایز درونی خود اعتماد کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که در طی زندگی مجبور به اخذ تصمیماتی شده اید که از عاقبت آن اطلاعی ندارید و ممکن است برایتان دردسر ساز شده باشد. اما تجربه و تحقیق محققان این گونه ثابت کرده است که در این زمان، بهترین راه، اعتماد به غرایز درونی و ندای احساسی تان است. چرا که با مورد هدایت قرار گرفتن توسط نا خود آگاهتان حتما به موفقیتی چشم گیر دست پیدا خواهید کرد.

نکاتی که در تنها سفر کردن باید در نظر داشته باشید

  • هر کجا که حضور داشته باشید، منزل شماست

در طی سفر به خوبی در می یابید که هر کجایی که در آن حضور داشته باشید، بی شک خانه دومتان می باشد. چرا که در آن جا به همان میزانی احساس رضایت و راحتی دارید که در منزل حقیقی تان احساسش می کردید.

  • توانایی وفق دادن خود با محیط را در می یابید

زمانی که به جایی سفر می کنید، خوب است از تمام جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید و با مردم آن منطقه به معاشرت و تعامل بپردازید. توصیه می شود حتما غذا های محلی را امتحان کنید و با سبک زندگی مردم هر منطقه به خوبی کنار بیایید. برخورداری از این عوامل می تواند به شما یاد دهد تا چگونه خود را با محیط وفق دهید.

  • با مسائل مهمی از زندگی رو به رو می شوید

هنگامی که اقدام به تنها سفر کردن می کنید، وقت خوبی برای آشنایی با افراد جدید دارید. در صورت آشنایی با هر یک از افراد، داستان های زندگی متفاوتی می شنوید که در هر یک درس های مهمی از زندگی نهفته است. فرقی نمی کند پیر یا جوان، فقیر و یا پولدار باشند، بلکه مهم آن است هر یک داستان جدیدی از زندگی برای تعریف کردن دارند.

  • افرادی که نقش پر رنگی در زندگی تان دارند را می شناسید

زمانی که تنها سفر می کنید و مدتی از خانواده و آشنایان دور می شوید، تازه متوجه خواهید شد که چه کسانی برایتان بیش از دیگران اهمیت قائل هستند. در واقع دور شدن های موقتی می تواند اعتبار و اهمیت آدمی را مشخص کند تا بتواند در بین علاقه تا عادت تفکیک هایی قائل شود.

در نتیجه این فرایند می توانید رفتار و ارتباطات بهتری با اطرافیان خود داشته باشید.

مسافرت انفرادی چه پیامدی برای افراد در پی دارد؟

  • از فضای مجازی و تلفن همراه خود دور بمانید

اگر می خواهید به معنای واقعی از سفر انفرادی تان لذت ببرید، توصیه می شود که پل های ارتباطی تان را مسدود، خط تلفن را خاموش و از فکر به مواردی که می تواند لذت را از شما سلب کند، دور بمانید. در این شرایط خوب است ذهن و آگاهی خود را باز نگه دارید و با توجه به علایق شخصی تان رفتار و تعامل داشته باشید.

  • کار های عجیب و جدید را تجربه کنید

زندگی کوتاه تر آن چیزی است که فکرش را می کنید، پس خود را محدود به چهار چوب و عقایدی که دیگران برایتان به وجود آورده است، نکنید. از زندگی تان لذت ببرید و هیجانات درونی خود را بروز دهید، زمانی که تنها سفر کردن را انتخاب کردید در واقع به راهی پا گذاشته اید که کسی شما را نمی شناسد و می توانید به دور از قضاوت های اطرافیان، هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

در واقع توصیه ما به شما این است که نسخه اصلی از خودتان باشید و هر فعالیت عجیب و غریبی که دوست دارید، انجام دهید.

  • لذت های خود را به تعویق نیندازید

گفتنی است که در بین شادکامی و خوشحالی مرز بسیار باریکی وجود دارد. شادکامی آن است که در طی زندگی خود تلاش کرده اید تا آن را به دست آورید، اما خوشحالی آن است که در هر لحظه و هر جایی ک باشید می توانید به خوبی از آن لذت ببرید.

در واقع مدتی خود را از تنش های روزانه که نصیب تان شده است، دور نگه دارید و با کوچک ترین مسائل خوشحال کننده در اطراف تان به خوبی لذت ببرید.

دور ماندن از تلفن همراه چه مزیتی دارد؟

  • جنبه های متعددی از یادگیری را امتحان کنید

شک نکنید که در این دنیای بی کران، موضوعات بسیاری وجود دارد که نسبت به آن بی اطلاع هستید و باید زمان خاصی را برای فرا گیری آن ها اختصاص دهید. حتما نمی توانید تصور کنید که کشور های دیگر چه رسم و اعتقادات عجیب و غریبی دارند؟ و یا غذا های رسمی شان چیست و از کدام منو غذایی برای پذیرایی از مهمان هایشان استفاده می کنند؟ در واقع این موارد همان چیز هایی است که باید در رابطه با آن اطلاع کسب کنید و چشم انداز خود را نسبت به آینده تغییر دهید.

  • عمل کردن از صد ها حرف بهتر است

تقریبا کثیری از افراد می توانند در طی ساعت های طولانی، راجب به ایده آل های خود صحبت کنند. اما گفتنی است که تنها حرف زدن در این رابطه کافی نمی باشد، بلکه باید به مرحله ای از زندگی برسید که تمامی آن ها را به اجرا در بیاورید. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که عمل از حرف بسیار مهم تر است.

درست است که نباید کاری را بدون فکر انجام داد، اما نباید تا جایی این کار را انجام دهید که به هنگام عملی کردن ایده ها خسته و بی حوصله باشید، قابل به ذکر است که کمی با درست فکر کردن می توانید از شدت کار بکاهید.

  • با غریبه ها تعامل برقرار کنید

برقراری ارتباط با غریبه ها کار چندان سخت و دشواری نیست و گفتنی است که امینت تان را هم به خطر نمی اندازد. برخی مواقع از غریبه ها می توان درس هایی آموخت که برای بهبود روند زندگی شخصی بسیار کار آمد است.

  • ذات و باطن افراد را مورد شناسایی قرار دهید

از دستاورد های مهم تنها سفر کردن می توان به یادگیری مهارت درک درست مردم اشاره کرد. گفتنی است که در ظاهر شاید همه افراد خوب باشند و یا شبیه به یک دیگر جلوه نمایند، اما توجه داشته باشید که این امر در مورد ذات و باطن بسیار متفاوت و متغیر است.

محبت ورزیدم به یک دیگر به چه معناست؟

  • مهربانی را یاد بگیرید

طبیعی است که راحت ترین کار دنیا، طلبکاری و بد رفتاری از عالم و آدم است، این که شما با هر رویدادی از طرف دیگران ناراحت و ناکام شوید می تواند روحیه تان را مخدوش و ناراحت کند. گفتنی است که از دیگر پیامد های تنها سفر کردن این است که یاد می گیرید با مردم مهربان باشید و در برخی از مراحل زندگی با آنان همراه شوید.

با مهربانی می توانید احساسات خوبی برای خودتان رقم بزنید و در نهایت با توجه به آن چه محبت کرده اید، بخشش دریافت کنید.

  • مطالعه کنید

در طول سفر به وقت های تنهایی، خوب است مطالعه داشته باشید و خلاقیت تان را در این رابطه افزایش دهید. در بازدید هایی که می دانید مسیر طولانی در پیش دارید، خوب است کتاب مورد علاقه تان برای سرگرم شدن با خود همراه کنید.

  • فقط به خودتان نیاز دارید

در طی تنها سفر کردن به خوبی در می یابید که شما بیش از هر کس دیگر به خودتان نیاز دارید، این که با خود بخندید، شاد باشید و وقت بگذرانید بسیار ارزش دارد به ایجاد وابستگی با کسانی که می دانید در زندگی تان دائمی نیستند.

  • تنهایی برای همیشه خوب نیست!

درست است که آدمی برخی اوقات به پیله تنهایی اش نیاز دارد تا با خود وقت بیشتری را در مسافرت و یا تفریح بگذراند. اما گفتنی است که تنهایی همیشه چاره کار نیست و خوب است که برای سفر های طولانی و یا مشکلات بزرگ تر، افراد مطمئن زندگی تان را با خود همراه کنید.

روابط صمیمانه دوستی بر چه اصلی پایدار است؟

  • در حق دیگران لطف به خرج دهید

یکی از آسان و کم خرج ترین راه ها برای تسکن خاطر، ایجاد آرامش و خنده برای دیگران است. زمانی که موفق شوید با کارهایتان در حق کسی لطفی انجام دهید و از او هیچ انتظاری نداشته باشید، به معنا و درک حقیقی زندگی دست پیدا کرده اید.

  • فقط روی خودتان حساب باز کنید

با تنها سفر کردن می توانید به این اصل دست پیدا کنید که هیچ کس جز خودتان نمی تواند در هر جایی از زندگی همراه تان باشد. در این شرایط بیش از قبل به خود ایمان پیدا می کنید و متوجه می شوید که نباید از کسی انتظار داشت تا به شما در مسیر موفقیت تان کمکی برساند.

همچنین در پی این روند به خوبی متوجه می شوید که باید مراقب خود باشید و نسبت به خواسته هایتان بیش از قبل ارزش قائل شوید.

  • برای خود هدف تعیین کنید

هدف های بزرگ و بلند مدتی که در سر دارید، در واقع شخصیت شما را تشکیل می دهد. با مشخص کردن هدف برای زندگی می توانید گام هایتان را استوار تر انتخاب کنید و در گذشت از موانع زندگی تان، بیش از قبل انگیزه داشته باشید.

این امر را به یاد داشته باشید که اهداف تان نباید صرفا خودخواهانه لحاظ شود، بلکه باید نسبت به تهعداتی که نسبت به دیگران دارید نیز عمل کنید.

تنها سفر کردن در چه صورتی امکان پذیر است؟

  • بر اعتقادات خود پا فشاری کنید

توصیه می شود که برای اعتقادات خود ارزش قائل شوید و همواره بر هر یک از آنان پا فشاری کنید. اما باید این موضوع را هم به یاد داشته باشید که اطلاعات انسان محدود می باشد و امکان دارد که در برخی از مسائل آگاهی های کافی را نداشته باشید.

  • توجه داشته باشید که همه ی ما انسان هستیم

اگر تمام تفاوت های ظاهری و نوع سبک زندگی افراد را نادیده بگیریم، باید به این اصل توجه داشته باشید که همه ی ما بازی مشترکی را در زندگی دنبال می کنیم که نباید برای موفقیت خود دیگری را زمین بزنیم.

این را به یاد داشته باشید که همه ی ما روزی به دنیا آمده ایم و روزی هم با تمام بد و خوبی هایی که کرده ایم از دنیا خواهیم رفت.

توصیه های پایانی

در پایان مطلب نکات عمومی از تنها سفر کردن برای شما بیان شده است که در کنار دیگر توصیه هایی که برایتان گفته شد، بسیار مهم و کار آمد می باشند.

تنها سفر کردن به چه معناست؟

  1. از برنامه ریزی خوبی برای سفرتان برخوردار شوید، به این صورت که در نظر داشته باشید در شب اول از سفر خود در چه مکانی باید اقامت داشته باشید.
  2. اگر از تنهایی ترس دارید، خوب است مناطقی را برای استراحت در نظر بگیرید که به صورت اشتراکی با دیگر افراد می باشد.
  3. روش صحیح سفر کردن را یاد بگیرید.
  4. توصیه می شوید با خود گوشی دیگری همراه داشته باشید تا تمامی شماره های مهم و اطلاعات تان را در آن ثبت کرده باشید.
  5. درباره محل اقامت و مکانی که قصد سفر به آن جا را دارید، اطلاعاتی به خانواده و افراد نزدیک تان دهید.
  6. به غرایز خود اعتماد کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *