دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله کج یک دسر خوشمزه و عالی

  • زهره گنج بخش
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر شما هم از ساختن ژله و دسر لذت می برید و به تهیه آن ها علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه ژله کج در این مطلب همراه مجله آرگا باشید و این ژله بسیار جذاب را درست کنید.

یکی از دسر هایی که می توانید با آن سفره های خود را رنگین کرده و از مهمانان خود پذیرایی کنید، ژله ها می باشد. شما می توانید این دسرها از جمله ژله کج، ژله رولتی و ژله تخم مرغی را به روش های مختلفی تهیه و سرو نمایید. یکی از روش های درست کردن این دسر که بسیار زیبا و آسان است، آموزش طرز تهیه ژله کج می باشد. در این آموزش بستگی به سلیقه شخصی خود می توانید از هر طعم و رنگ ژله ای که دوست دارید استفاده کنید.

دستور تهیه ژله کج زیبا

مواد لازم

  • پودر ژلاتین: ۳ قاشق چای خوری
  • ژله توت فرنگی: ۱ بسته
  • ماست ساده: ۵۵۰ گرم
  • توت فرنگی: به صورت خرد شده به مقدار کافی
  • عسل: ۲ الی ۴ قاشق غذا خوری
  • عصاره وانیل: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه ژله کج لذیذ و فوق العاده

برای ساختن این ژله در ابتدا داخل کاسه ای نسبتا بزرگ پودر ژله را بریزید. یک لیوان آب جوش داخل آن ریخته و آن را خوب هم بزنید تا پودر آن کاملا در آب حل شود. سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و با قاشق به خوبی هم بزنید تا هیچ اثری از پودر ژله نمانده باشد.

در این مرحله از کار، مقداری از ژله را داخل لیوان ها یا جام هایی که از قبل آماده کرده اید، بریزید سپس  توت فرنگی های خرد شده را نیز به آن ها اضافه کنید. لیوان ها را داخل سبد یا ظرف لبه داری به صورت کج به دیواره آن تکیه دهید. آن ها را داخل یخچال به مدت ۱۰ دقیقه قرار بدهید.

پس از گذشت ده دقیقه مابقی ژله را داخل ظرف ها بریزید. اینکار را به دلیل اینکه توت فرنگی ها وسط ژله قرار بگیرد انجام دهید. سپس مجددا لیوان ها را به صورت مایل داخل سبد قرار داده و در یخچال بگذارید.

در ادامه به سراغ تهیه ژله سفید رنگ بروید. داخل ظرفی مناسب پودر ژلاتین ریخته و ۱/۴ پیمانه آب سرد به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. پس از اینکه به خوبی هم خورد، ظرف حاوی ژلاتین را داخل مایکروفر به مدت ۱ دقیقه گذاشته تا به خوبی پودر در آب حل شود.

  •  آرون گروپس

ظرفی تهیه کرده و ماست را داخل آن بریزید. سپس عسل و عصاره وانیل را به آن بیفزایید و باهم مخلوط کنید. در ادامه مخلوط بدست آمده را طی چند مرحله قاشق قاشق به ژلاتین و آب بیفزایید و هم بزنید.

ژله ها پس از گذشتن دو الی سه ساعت که بسته شده بود، مواد آماده شده طی مرحله ی قبل را روی آن بریزید و لیوان ها را در یخچال به مدت حداقل نیم ساعت قرار دهید تا ببندد. ژله دو رنگ شما آماده است نوش جان بفرمایید.

طرز تهیه ژله کج بسیار جذاب

ضمن همراهی شما دوستان عزیز مجله آرگا برای تهیه انواع دسر با ژله روی لینک آن ها کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *