دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت هات اسپات در ویندوز ۷ و ۱۰ و نحوه اتصال به آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

اگر مایلید اینترنت لپ تاپ یا رایانه خود را با دیگر ابزارهای دیجیتال موجود در منزل به اشتراک بگذارید باید در ویندوز سیستم، هات اسپات ایجاد کنید. برای یادگیری این کار با آموزش ساخت هات اسپات در ویندوز همراه ما باشید.

با ساخت هات اسپات در ویندوز ، می توانید اینترنت رایانه یا لپ تاپ را با دیگر دستگاه های دیجیتال مانند یک رایانه ، گوشی یا تبلت به اشتراک بگذارید و همه بتوانند از یک شبکه وای فای در منزل یا محیط کار بهره بگیرند. در ادامه این مطلب، ساخت هات اسپات در ویندوز ، آموزش داده می شود.

آموزش ساخت هات اسپات در ویندوز و نحوه اتصال به آن

 

همانطور که می دانید امکان اشتراک گذاری اینترنت گوشی های همراه از طریق قابلیت ها اسپات فراهم می باشد. جالب است بدانید که هات اسپات رایانه نیز وجود دارد و می توان با ساخت ها اسپات در ویندوز اینترنت را بین چند رایانه یا سایر ابزار دیجیتال دیگر به اشتراک گذاشت. به طور کلی چنانچه بخواهید اینترنت ویندوز را با دیگر ابزار دیجیتال share کنید با ایجاد هات اسپات نیاز پیدا می کنید.

قابل ذکر است تبدیل رایانه یا لپ تاپ به شبکه وای فای توسط هات اسپات امر چندان مشکلی نیست و جای نگرانی وجود ندارد. حال ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که در ویندوز ۷ نیز چنین قابلیتی اما با یک اسم دیگر وجود دارد در پاسخ باید گفت: بله برای ویندوزهای مختلف چنین قابلیتی فراهم است که در ادامه این مطلب طریقه ساخت هات اسپات در ویندوز ۷ و ۱۰ آموزش داده می شود. در ضمن با شیوه اتصال به هات اسپات ایجاد شده هم آشنا خواهید شد.

ایجاد هات اسپات در ویندوز ۷

نکته قابل توجه برای کاربران ویندوز ۷ که قصد ایجاد هات اسپات در ویندوز ۷ را دارند این است که این قابلیت در ویندوز ۷ هات اسپات(Hotspot ) نام ندارد و باید به دنبال گزینه add-hoc network باشند. توسط این قابلیت می توان اینترنت را بین دو لپ تاپ یا دو پی سی فعال کنید. برای شروع کار در کادر جستجوی منوی استارت عبارت wireless را تایپ کرده و سپس روی manage wireless networks کلیک کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سپس در تب add روی create an ad hoc network کلیک کنید.

در ادامه در پنجره ای که باز می شود روی کلید next کلیک کنید.

در صفحه بعد اسم هات اسپات ، پسورد و شیوه ایمن سازی ارتباط را مشخص نمایید. تیک گزینه save this network را زده و روی ok کلیک کنید. کمی صبر کنید تا عملیات ساخت هات اسپات به پایان برسد.

در ادامه پنجره ای را مشاهده می کنید که نشان می دهد ساخت هات اسپات شما به پایان رسیده است.

ایجاد هات اسپات در ویندوز ۱۰

کاربران ویندوز ۱۰ برای ایجاد هات اسپات در ویندوز باید مراحل زیر را طی کنند.

ابتدا در صفحه دسکتاپ از بخش تنظیمات setting به قسمت network & internet بروید. سپس روی mobile hotspot کلیک کنید.

سپس سوییچ گزینه share my internet connection with other devices را فعال کرده و بعد روی کلید edit در وسط صفحه کلیک نمایید.

 در صفحه بعد مشخصات هات اسپات شامل اسم، پسورد و … را وارد کرده و  ذخیره کنید تا مراحل ایجاد هات اسپات در ویندوز ۱۰ به پایان برسد.

شیوه اتصال به هات اسپات ویندوز

برای اتصال به هات اسپات در ویندوز ۷ روی هات اسپاتی که ساخته اید راست کلیک نموده و گزینه properties را انتخاب کنید.

سپس در تب sharing  تیک گزینه اولی یا allow other network users to connect through this computer’s internet connection را زده و روی ok کلیک کنید.

در ویندوز ۱۰، برای اتصال ها اسپات ویندوز از بخش تنظیمات setting به قسمت network & internet بروید. سپس روی mobile hotspot کلیک کنید و بعد سوییچ گزینه share my internet connection with other devices را روشن کنید.

در پایان امیدواریم این آموزش مفید واقع شده باشد و همانطور که اشاره شد با توجه به نوع سیستم عامل ویندوز خود می توانید به ساخت هات اسپات اقدام کنید ولی اگر مایلید از نرم افزارهای جانبی برای انجام این کار بهره بگیرید؛ پیشنهاد ما مراجعه به نرم افزارهای  Virtual Router , Connectify Hotspot می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *