دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر با طعم لذیذ

  • محدثه خاکشور
  • ۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

برای زیباتر کردن زندگی و ساخت لحظات شیرین نباید خودتان را محدود کنید. آموزش طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر می تواند به نوعی بیانگر آزادی عمل و استفاده بهینه از تمامی امکانات قلمداد شود.

پیتزا یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاها در تمام کشور به شمار می رود که می توانید حتی با ساده ترین امکانات نیز آن را تهیه کنید. فر وسیله ای است که برای طبخ انواع پیتزاها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در صورت نبود فر، باز هم می توان پیتزا پخت. در این مطلب طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر را آموزش خواهیم داد.

این پیتزا همچون پیتزا بدون فر و پیتزا تابه ای یکی از پیتزاهای خوشمزه و شناخته شده در میان پیتزاها به شمار می رود که توانسته توجه زیادی را نه تنها در ایران که در بسیاری از کشورها به خود معطوف نماید. پیتزا یکی از فست فودهای فوق العاده است که ممکن است گاهی به دلایل مختلفی از سوی کدبانوهای خانه تصمیم به تهیه آن در منزل گرفته می شود. این عمل با فر بسیار آسان است، اما بدون فر هم شدنی است. در ادامه ی مطلب به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که چگونه دست به کار شده و با استفاده از تابه پیتزای گوشت و قارچ بپزید.

آموزش روش تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

مواد لازم

  • ۱۰۰ گرم قارچ
  • ۳۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • مقدار کافی (سلیقه ای) پنیر پیتزا
  • ۲ عدد خمیر پیتزا
  • ۲ حبه سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۱عدد پیاز
  • مقدار کافی فلفل دلمه ای
  • مقدار کافی آویشن
  • مقدار کافی فلفل و نمک

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

در اولین مرحله ۱ عدد پیاز(نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک) را پوست بگیرید و ریز کنید. بعد درون یک تابه کمی روغن برزید و بر روی شعله ی ملایم بگذارید تا داغ گردد.

سپس پیازهای خرد شده را درون تابه حاوی روغن ریخته, تفت دهید. بعد سیر را له کنید و به پیازها بیفزایید.

آموزش طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هنگامی که بوی سیر به مشامتان رسید، گوشت چرخ شده را نیز بیفزایید و دوباره تفت دهید تا سرخ گردد و تغییر رنگ دهد.

در مرحله بعدی تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داده، بوی خامی اش را نیز از دست داد, نوبت به افزودن رب گوجه فرنگی به همراه فلفل و نمک می رسد.

آموزش روش تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

حالا در این مرحله پس از از بین رفتن خامی رب و طعم و رنگ دادن به ترکیب, ۱/۲ پیمانه آب به آن اضافه نموده و کمی (چند دقیقه) زمان دهید تا تمامی مواد به خوبی بپزند و آب مخلوط به کلی کشیده شود.

در این فرصت قارچ ها را ریز نموده و اندکی آبلیمو به آن بزنید تا در این فاصله تیره نشوند. درون یک تابه کمی روغن ریخته، بر روی شعله ی بلند بگذارید. فلفل دلمه ای ها را نیز خرد نموده و همراه قارچ ها به دروت تابه بریزید تا پخته شوند(همچنین می توانید پس از کمی تفت خوردن به تابه مواد گوشت و پیاز اضافه کنید تا همزمان بپزند).

شیوه ی تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر خوش طعم

دستور تهیه خمیر پیتزا

ابتدا ظرفی گود را انتخاب کنید. تخم مرغ را در آن بشکنید و به خوبی به هم بزنید تا حل شده، یکنواخت گردند. بعد روغن و ماست را به این ترکیب اضافه کرده، هم بزنید تا ترکیب یکدست شود.

حالا آرد را درون ظرف دیگری بریزید. نمک و بکینگ پودر را هم افزوده هر سه را با یکدیگر از صافی بگذرانید. ترکیب الک شده ی این سه مواد را با ترکیب تخم مرغ ادغام نمایید. به هم زده و ورز دهید تا خمیری یکنواخت به دست آید.

طرز پخت آسان پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

به کمک دستان خود (دستان خود را چرب نمایید) خمیر به دست آمده را به ۳ بخش برابر و هم اندازه قسمت کنید. هر یک از بخش ها را به وسیله ی وردنه پهن نمایید. به طوری که ۳ دایره با قطرهای ۳۰ سانتی متری ایجاد گردد.

یک تابه را چرب نموده و خمیر را درون آن باز نموده و پس از بستن درب تابه، به مدت ۵ دقیقه زمان دهید تا خمیر پخته شود. پس از گذشت ۵ دقیقه در تابه را برداشته و مواد پیتزا را بر روی آن بریزید. همچنین پنیر و آویشن بر روی آن بریزید.

در نهایت درب تابه را بر روی آن قرار دهید، تا پیتزا به مدت ده دقیقه با استفاده از شعله ی متوسط پخته شود. پس از این زمان پیتزای خود را بررسی کنید. در صورت پخته بودن, شعله ی زیر آن را قطع کنید و از تابه بیرون بکشید تا خنک گردد. پیتزا را پس از خنک شدن، برش بزنید و میل نمایید.

آموزش آسان طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

از همراهی شما عزیزان تا انتهای آموزش تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر قدردان می باشیم، همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با انواع پیتزا بر روی لینک ارائه شده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *