دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهمیت پول در ازدواج, در خواستگاری از پول حرف بزنم یا نه؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

اهمیت پول در ازدواج زمانی می تواند به رابطه آسیب بزند که شما فرد مورد نظر را تنها به خاطر پول انتخاب کرده باشید و بدون در نظر گرفتن دیگر معیارها همچون خانواده، اخلاق، میزان تحصیلات و توانایی ها به این ازدواج تن دهید در این صورت نمی توانید ازدواجی موفق و با دوام داشته باشید.

احساس خوشبختی یک احساس متغییر در میان انسان است انسان ها معیارهای گوناگونی برای خوشبختی دارند این معیارها و ملاک های در ازدواج نیز مهم شمره می شوند و می تواند بخش مهمی از زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهند از سویی افراد شریک زندگی خود را بر اساس این معیارها انتخاب می کنند. با توجه به اینکه بحران های زندگی امروزه بسیار زیاد هستند برخی از افراد انتخاب درستی در زندگی ندارند و با مشکل مواجه می شوند به ویژه زمانی که اهمیت پول در ازدواج برای آن ها بیشتر از دیگر معیارها است نظر افراد درباره این موضوع متفاوت است. برخی از زوج ها بر این باورند که فراز و نشیب های زندگی امروزه بسیار حساس است و اهمیت دارد که فرد مقابل از عهده خرج و مخارج زندگی برآید برخلاف این افراد برخی اعتقاد دارند که ملاک های دیگری می تواند در انتخاب شریک زندگی با اهمیت باشد ما در این مقاله اشاره می کنیم که چگونه می توانید ملاک ها و معیارهای درستی برای این انتخاب داشته باشید.

 اهمیت پول در ازدواج:

بی شک نمی توان گفت که پول نقشی در خوشبختی فرد ندارد و یا در ازدواج خوب تاثیری ندارد اما این مورد در کنار سایر موارد می تواند در خوشبختی فرد تعیین کننده باشد و آینده فرد را تامین کند. این سوال ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند که آیا واقعا پول می تواند در خوشبختی نقش داشته باشد؟ واقعیت این است که این مورد در تعیین خوشبختی یک معیار محسوب می شود اما نکته قابل ملاحظه این است که تنها معیار نیست.

 نقش پول در ازدواج

توجه کردن به مال و ثروت تا زمانی که هدف اصلی در نظر گرفته نشود می تواند درست و منطقی باشد اما متاسفانه برخی از افراد این مورد را هدف اصلی خود قرار می دهند. به همین دلیل است که برخی ارزش افراد را به ثروت و دارایی آن ها می دانند به طو کلی این مبحث متغییر است و نمی توان نظری قطعی و دقیق درباره آن داد زیرا افراد دارای دیدگاه های متفاوتی هستند و ارزش های متفاوتی برای خود دارند.

با توجه به اینکه نقش مادیات در زندگی مشترک می تواند موثر باشد باید پیش از ازدواج توقعات مالی خود را به همسرتان بیان کنید در این صورت می توانید به تفاهمات بیشتری برسید. مسائل مهمی که درباره اشتغال زن و مرد وجود دارد می تواند نقش مهمی در زندگی مشترک شما داشته باشد بنابراین باید پیش از ازدواج این مسائل را مطرح کنید. بسیاری از افراد از خودشان می پرسند ازدواج با دختر پولدار خوب یا بد؟ این امر زمانی که بدون در نظر گرفتن اخلاقیات باشد می تواند پیامد منفی داشته باشد.

اهمیت پول در ازدواج

از توقعات مالی خود به طور شفاف حرف بزنید:

درگیری های مالی نقش مهمی در کیفیت زندگی شما دارد و باید توجه کنید که در صورت صادق نبودن ممکن است به زودی با مشکلاتی مواجه شوید که خوشایند نیستند و می تواند زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد به محض ورود به زندگی مشترک اولین اختلاف سلیقه ها بروز پیدا می کند زمانی که با همسرتان به خرید می روید یا می خواهید برای چیزی هزینه کنید و در این کار با یکدیگر اختلاف دارید با مشکلات مالی مواجه می شوید بنتابراین نباید اهمیت پول در ازدواج را از یاد ببرید.

  •  آرون گروپس

ممکن است از نظر همسر شما خرج چند میلیونی برای خرید یک وسیله بسیار بالا باشد و منطقی نباشد در این زمان است که با تفاوت هایی مواجه می شوید که می تواند شما را آزار دهد. این اختلافات در ساده ترین زمینه ها می تواند رخ دهد بنابراین شما باید به خوبی توقعات مالی خود را از شریک زندگیتان بدانید و ان را مطرح کنید ساده ترین وقعات خود را نیز بیان کنید همچنین بهتر است دیدگاه مالی فرد مقابل خود را نیز بدانید حساسیت ها و نقطه ضعف خود و همسرتان را در این زمینه بیان کنید. اما چگونه در این مورد می توانید به تفاهم برسید؟ بهتر است ملاقات های بیشتری با یکدیگر داشته باشد برای یکدیگر هدیه تهیه کنید تا بدانید توقعات مالی شما در چه سطحی قرار دارد.

معیار پول در ازدواج

ترسیم آینده:

صحبت کردن از آینده می تواند اهمیت پول در ازدواج شما را نشان دهد همه ما برای زندگی خود برنامه هایی داریم این برنامه ها سالانه و ماهانه است زمانی که درباره این برنامه ها تصمیم گیری می کنیم می توانیم در زندگی موفق تر باشیم بهتر است برای سال های آینده برنامه مالی خود را در نظر بگیرید حساب دخل و خرج های شما در طی هفته و ماه ها می تواند برنامه مالی دقیقی را در اختیار شما قرار دهد که بر اساس آن تصمیم گیری کنید. شما باید برنامه ای برای حقوق ماهیانه خود داشته باشید بخش هایی از حقوقتان را که صرف پس انداز کردن می شود در نظر بگیرید و بر اساس آن یک برنامه ریزی داشته باشید.

بهتر است برای اتفاق های غیر قابل پیش بینی خود نیز برنامه داشته باشید و مبلغی را برای این موارد در نظر بگیرید. اگر جزو آن دسته از افرادی که هستند که حقوقشان دوامی ندارد و به راحتی خرج می شود باید این مورد را نیز در نظر بگیرید اگر اهل تفریح و گشت و گزار زیاد هستید باید به این مورد نیز توجه کنید بنابراین بهتر است در برنامه های مالی آینده خود با همسرتان به تفاهم برسید تا در آینده با مشکلات و چالش ها متوجه نشوید.

تاثیر پول در ازدواج

مشورت کردن را فراموش نکنید:

مشورت کردن با یک مشاوره و یا با خانواده می تواند در تصیم گیری شما در این زمینه کمک کننده باشد بسیاری از خانواده ها در همان ابتدا نحوه مدیریت کردن مالی را به فرزندانشان می آموزند بسیاری از خانواده ها به فرزندان خود می آموزند که برای خرج کردن ریالی از پول خود با همسرشان مشورت کنند و یا برخی اعتقاد دارند که نباید درباره مخارج با همسرمان صحبت کنیم این موارد می تواند در ازدواج با اهمیت تلقی شود.

ازدواج به خاطر پول پیامدهایی در زندگی دارد و می تواند روابط زناشویی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد همانطور که اشاره کردیم هدف قرار دادن پول می تواند به ضرر شما و همسرتان تمام شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *