دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترمیم موهای رنگ شده با چند راه حل خانگی

  • مریم صبوری
  • ۹ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اکثر خانم هایی که موهای رنگ شده دارند پس از مدتی از موهای آسیب دیده خود گله می کنند. مو به خاطر کمبود ویتامین و مواد مغذی آسیب دیده و دچار شکنندگی می شود. که در این زمان نباید از هیچ گونه وسایل گرمایشی استفاده کرد مثل: سشوار، اتو مو استفاده کرد. که در این راستا ما عنوانی را تحت ترمیم موهای رنگ شده اختصاص می دهیم.

یکی از عناصر زیبایی هر فرد که سلامت او موجب شادی انسان می شود مو ها هستند. بسیاری از شرکت های مراقبتی و جدیدی وجود دارند که برای تولید رنگ و سایر محصولات مراقبتی از مو سالانه میلیون ها محصول متفاوت برای رنگ کردن می سازند. رنگ کردن یک کار تفریحی و سرگرم کننده برای عموم شده که پس از آن دچار مشکل وزی و زبری و خشکی مو می شوند. متاسفانه با تمام جذابیت ها و زیبایی که رنگ مو دارد به همین سادگی می تواند به موها آسیب برساند تا حدی که برخی مواقع نیاز به کوتاه کردن است. دکلره و رنگ موجب خشکی و زبری مو می شود که ما در این مقاله راه های ترمیم موهای رنگ شده را برای شما عزیزان و همراهان گرامی آورده ایم.

ترمیم موهای رنگ شده به روش خانگی

درمان و ترمیم موهای رنگ شده

اغلب خانم ها موهای رنگ شده دوست دارند و به همین جهت برای تغییر ظاهری و زیباتر شدن دست به چنین کاری می زنند. مو ها پس از مدتی دچار آسیب می شود و در لایه های خارجی ترک هایی ایجاد می گردد که به آن کوتیکول مو می گویند. این ترک ها موجب به شکنندگی و خشکی مو شده که در نتیجه منجر به مردن سلول های آن ناحیه رنگ شده می شود. اگر صدمه به موها به طوری عمیق باشد نمی توان آن را ترمیم کرد و باید کوتاه شوند. ولی اگر آسیب عمقی نبود و فقط سطح خارجی مو را در برگرفت می توان با چند راه کار مناسب و مفید مو های رنگ شده آسیب دیده را ترمیم کرد.

ترمیمی موهای رنگی

علت آسیب دیدگی موها

  • در برخی مواقع دیده شده بدون هیچ علت خاصی مو صدمه می بیند و دچار زبری و شکنندگی می شود که مو نازک شده و کش می آید. آسیب مو می توانید نشانه کمبود ویتامین هم باشد که با کاهش مواد مغذی و معدنی طی انجام آزمایشاتی پزشک متخصص پوست و مو اقدام به درمان می کند.
  • گاهی اوقات هم به خاطر استفاده از وسایلی همچون؛ اتو مو و شسوار و برس گرمایشی به مو آسیب وارد می شود. استفاده از دکلره مو عوارض زیادی و نقش مهمی در ایجاد این صدمات دارد با سفید کردن پایه مو مانع رسیدن اکسیژن به ساقه مو می شود.
  • استعمال زیاد از آب داغ و استحمام طولانی مدت و مصرف بیش از حد از یک نوع شامپو موجب شکنندگی موها می شود. نوع شامپو شما باید مناسب موهای رنگ شده باشد که کوتیکول های مو را باز گرداند. زمانی که رطوبت مو از بین می رود با زیاد شدن شکنندگی مو مواجه می شویم که به باز شدن کوتیکول مو هم بستگی دارد.
  • اغلب سوختگی ها و صدمات مو مربوط به استفاده از مواد شیمیایی است که لازم است در مصرف آن احتیاط کنیم. مثلا از چند مواد شیمیایی به طول دوره زمان بیشتری استفاده کنید. به طور مثال می توان گفت اگر قرار است مو های فرتان را صاف کنید و بعد رنگ کنید بین این دو حالت یک یا دو هفته فاصله بی اندازید. در این فاصله زمانی موها فرصت دارند تا بازسازی شوند و کمتر آسیب ببیند.

ترمیمی موهای رنگی

چگونه موهای رنگ شده را ترمیم کنیم؟

موهای آسیب دیده به دو روش کلی ترمیم و جبران می شود که به شرح زیر می باشد؛

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  1. تغذیه مناسب چیزی است که حائز اهمیت می باشد و باید حواستان به ترمیم مو های رنگ شده به روش تغذیه صحیح و مفید باشد. با خوردن مواد غذایی حاوی آهن و پروتئین و زینک و مواد معدنی می توانید یک رژیم درست را در تغذیه خود بگنجانید. بدن نیاز به یکسری مواد مغذی دارد تا مو را ترمیم و رشد دهد.
  2. ترمیم موهای رنگ شده به صورت موضعی دومین روشی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. کمک گرفتن از این ترمیم کننده ها می تواند به صورت خانگی و مراقبتی شکل بگیرد که در ادامه متن به توضیح کامل آن می پردازیم.

ترمیم موهای رنگ شده و دکلره

استفاده از روغن ها:

برخی مواقع برای تقویت ساقه های مو و جلوگیری از شکنندگی و وزی مو ها استفاده از یکسری روغن های گیاهی روش مناسبی می تواند باشد. استعمال روغن هایی که حاوی آرگان یا ماکادمیا بوده و به آسیب زدگی مو ها بعد دکلره باید مراقبت شود که بسیار کمک می کند. با رسیدن رطوبت به ساقه مو و جذب مواد تقویتی همواره موهایی درخشان و صاف و نرم و با استحکام دارید که یکسری از محصولات مانع از ایجاد موخوره هم می شود. استفاده از روغن های گیاهی مثل: روغن کرچک، آرگان، نارگیل، زیتون یا بادام برای نرمی و لطافت موها بسیار می تواند مفید باشد. با استفاده از این ماسک های موی خانگی و گذاشتن به مدت چند ساعت یا از شب تا صبح اثربخش تر خواهد بود.

ترمیم موهای شکننده و رنگ شده

استفاده از ماسک های خانگی:

ماسک موهای خانگی یکی دیگر از راه های ترمیم موهای رنگ شده می باشد. استفاده از این روش اگر با موهای شما سازگار باشد راه مناسبی می تواند باشد. از بهترین ماسک ها ترکیباتی همچون؛ روغن زیتون، عسل، روغن نارگیل، آب لیمو، روغن دانه کتان هستند که به راحتی می توان آن ها را تهیه کرد. استفاده از برخی مواد خوراکی هم می توانند موجب حساسیت پوست سر شوند که با به آن توجه کنید. همچنین می توانید از موادی مثل: عسل، موز، آووکادو، تخم مرغ، ماست به انواع ماسک ها برای ترمیم موهای رنگ شده زد و استفاده کرد.

ترمیمی موهای رنگی

استفاده از نرم کننده و تقویت کننده ها:

با مصرف نرم کننده های مخصوص مو های رنگ شده می توانید رطوبت و مواد مغذی که لازم است را به موهای خود هدیه دهید. بازسازی آن با استفاده از نرم کننده های عمیق می تواند به عمق موهای شما نفوذ کند و آن ها را حسابی تغذیه نماید. با کمک از نرم کننده های مخصوص اجازه دهید تا یک شب روی سر بماند تا کاملا جذب شود کاربرد این نرم کننده ها برای محافظت مو کاربردی است. شما برای محافظت بیشتر از موهایتان در برابر مواد شامپو های نامناسب از آن‌ می توانید استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *