دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تنظیم و تغییر زمان در ویندوز ۱۰ به صورت مرحله به مرحله

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

معمولا هنگام نصب ویندوز ۱۰ زمان و تاریخ آن به صورت خودکار تنظیم می شود. اما اگر به دلایلی می خواهید تغییر زمان در ویندوز ۱۰ را به صورت دستی انجام دهید، مطالعه این مطلب را پیشنهاد داریم.

اگر به تازگی ویندوز ۱۰ را نصب کرده اید و قصد دارید تاریخ و زمان آن را تنظیم کنید. برای تغییر زمان در ویندوز ۱۰ روش های مختلفی وجود دارد که در این مطلب با یک روش معمول انجام آن به صورت مرحله به مرحله آشنا می شوید.

آموزش مراحل تغییر زمان در ویندوز ۱۰

سیستم ساعت رایانه برای ثبت هر نوع ویرایش یا ایجاد فایل جدید در رایانه به کار می رود. این امکان وجود دارد که زمان ساعت و همچنین ناحیه زمانی ساعت رایانه را تغییر داد و ساعت رایانه تنظیم شود. زمان واحد اندازه گیری است که از طریق آن وقایع از گذشته به حال و برای آینده دسته بندی شده و در ضمن واحد اندازه گیری طول وقایع و فاصله میان آن ها می باشد.

معمولا با نصب ویندوز ۱۰ تاریخ و زمان آن به صورت خودکار تنظیم می شود یا در سایر موارد این کار هنگام برقراری ارتباط سیستم عامل با اینترنت به طور اتومات توسط ویندوز تازه نصب شده انجام می شود ولی در مواردی ممکن است هیچ یک از حالت های ذکر شده تاریخ و زمان سیستم عامل به دلایلی تنظیم نشده باشد از این رو باید آن ها را تنظیم کرد.

به طور کلی در ویندوز ۷ و ۸ به راحتی با کلیک بر روی آیکون ساعت روی نوار تسک بار می توانستید با مراجعه به گزینه change date and time settings زمان و تاریخ سیستم را تغییر دهید ولی بخش ساعت در ویندوز ۱۰ بسیار تغییر پیدا کرده و چنین گزینه ای حضور ندارد و با کلیک روی آیکون ساعت روی نوار تسک بار اتفاق خاصی نمی افتد. اما خوشبختانه روش های مختلفی برای تغییر تاریخ و تنظیم ساعت ویندوز ۱۰ وجود دارد که ما در این مطلب شما را با یک روش معمول آن به صورت مرحله به مرحله آشنا می سازیم. کافی است با ادامه مطلب همراه ما باشید.

تنظیم زمان در ویندوز۱۰ توسط پنجره settings

 ۱. برای تغییر زمان و تاریخ ساعت در ویندوز۱۰ اول باید روی نوار وظیفه که در گوشه صفحه نمایان است روی بخش settings یا تنظیمات کلیک کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

(برای این کار می توانید در برنامه run عبارت settings را تایپ و جستجو کنید یا از منوی استارت ویندوز بهره بگیرید. بعد روی time and language  کلیک کرده تا پنجره تنظیمات زبان و زمان در ویندوز ۱۰ هدایت شوید.)

۲. بعد در سمت چپ پنجره ظاهر شده روی گزینه Date and Time کلیک کنید.

۳. به طور معمول ساعت سیستم روی حالت اتومات تنظیم شده است و اگر می خواهید به صورت دستی آن را تنظیم نمایید باید روی قسمت set time automatically کلیک نموده تا از حالت on به off تغییر یابد. و در قسمت change date and time گزینه change فعال گردد. با غیر فعال شدن گزینه set time automatically پنجره تنظیم دستی زمان و تاریخ گشوده می شود حالا می توان زمان و تاریخ را به طور دستی توسط جعبه تنظیمات باز شده تغییر داد ولی توصیه می شود تنظیمات همواره در حالت اتومات باشد.

۴. سپس در قسمت time zone کلیک نموده و طبق شکل زیر زمان آن را به وقت تهران Tehran تنظیم نمایید تا به طور خودکار تنظیم گردد.

۵. می توانید روی قسمت change کلیک کرده و کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به طور خودکار هم تاریخ و هم ساعت سیستم به وقت آن کشور تنظیم شود. با کلیک روی گزینه change می توان به طور دستی زمان و تاریخ را توسط لیست های کشویی انتخاب و روی دکمه change کلیک کرد.

۶. در ادامه می توان فرمت نمایش تاریخ و ساعت را توسط گزینه change date and time format تغییر داد. ولی توصیه می شود این گزینه را تغییر ندهید چرا که به صورت استاندارد تنظیم شده مگر این که بخواهید طریقه نمایش تغییر پیدا کند.

در اینجا می توانید انتخاب کنید اولین روز هفته شما با کدام روز آغاز شود همچنین فرمت تاریخ و زمان به صورت کوتاه یا طولانی باشد.

همانگونه که در این مطلب با آموزش مرحله به مرحله تنظیم زمان در ویندوز ۱۰ آشنا شدید با مراجعه به لینک های حذف رمز ویندوز ۱۰ و رفع مشکل صفحه نمایش لرزان در ویندوز ۱۰ می توانید با نسبت به این ویندوز آشنایی بیشتری پیدا کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *