دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه اسموتی شاه توت مرحله به مرحله (دو روش آسان)

  • زهره گنج بخش
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر در روز های گرم تابستان به دنبال نوشیدنی خنک و خوشمزه ای هستید، طرز تهیه اسموتی شاه توت را یاد بگیرید و از نوشیدن آن در هوای گرم تابستان لذت ببرید.

یکی از میوه های محبوب در فصل تابستان شاه توت است. این میوه خوشمزه خواص زیادی را در خود جای داده است. شاه توت برای سرماخوردگی، کنترل قند خون، درمان کم خونی و هم چنین سلامت کبد بسیار موثر است. برای تهیه نوشیدنی از این میوه در فصل گرم سال می توانید آن را به صورت اسموتی های خوشمزه درست کنید. طرز تهیه اسموتی شاه توت آسان و نیاز به مهارت خاصی ندارد. اگر داخل این اسموتی شکر نریزید، می توانید از آن به عنوان یک نوشیدنی رژیمی استفاده کنید.

اسموتی شاه توت خوشمزه

 طرز تهیه اسموتی شاه توت

برای تهیه این اسموتی رنگ و غلظت آن بستگی به سلیقه شما دارد. اگر می خواهید رنگ نوشیدنی تیره تر شود از مقدار بیشتری شاه توت استفاده کنید.

مواد لازم اسموتی شاه توت و توت فرنگی :

  • توت فرنگی: نصف پیمانه
  • شاه توت: یک پیمانه
  • آبمیوه: یک پیمانه
  • یخ: نصف پیمانه

طرز تهیه اسموتی شاه توت خوشمزه

طرز تهیه

در تهیه این اسموتی می توانید از آب هر میوه ای استفاده کنید. بهتر است از قبل میوه ها را داخل فریزر بگذارید تا یخ ببند و شکل اسموتی شما پوره ای شود. اینکه تا چه حدی یخ زده شود بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. پس از اینکه شاه توت و توت فرنگی را از فریزر خارج کردید، آن ها را داخل مخلوط کن بریزید. سپس آب میوه ای که از قبل آماده کرده اید را به آن ها اضافه کنید و در آخر تکه های یخ را داخل مخلوط کن بیاندازید. این ترکیب را با هم به خوبی مخلوط کنید تا جایی همه ی مواد یکدست شود و یخ ها به شکل پوره در بیایند. لیوان مورد دلخواه خود را آماده کنید و این نوشیدنی خوشمزه را داخل آن بریزید، می توانید برای تزئین روی آن از تکه های خرد شده میوه هایی مثل توت فرنگی استفاده کنید.

مواد لازم اسموتی شاه توت و موز:

شاه توت: ۱۵۰ گرم
بستنی: ۵۰ گرم
موز: ۳ تا ۴ عدد
عسل: ۲ قاشق غذا خوری
شیر: نصف لیوان
طرز تهیه اسوتی شاه توت و موز

طرز تهیه

موز را به صورت حلقه حلقه برش بزنید و به همراه شاه توت داخل فریزر بگذارید تا یخ ببند.
پس از اینکه میوه ها به صورت یخ زده درآمد، شیر و بستنی را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را  داخل مخلوط کن ریخته و سپس شاه توت، موز و عسل را به آن ها اضافه کنید. استفاده از عسل یا شکر بستگی به سلیقه شما دارد.
مواد را به خوبی باهم میکس کرده و در نهایت آن را داخل لیوان بریزد. برای تزئین آن از هر میوه ای که دوست دارید استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *