دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش رنگ کردن مو با حنا با توضیحات مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آموزش رنگ کردن مو با حنا را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید و بتوانید با توجه به نکات ذکر شده موهای خود را به راحتی در منزل رنگ بزنید.

حنا از انواع رنگ های گیاهی بدون ضرر است که با قرار دادن حنا روی موها می توانید آن ها را به رنگ قهوه ای مایل به قرمز درآورید همچنین این رنگ مو می تواند ضخامت موها را افزایش بدهد و از پوست سر نیز در برابر آفتاب محافظت می کند. از این رو بهتر است شما با نحوه رنگ کردن مو با حنا آشنا شوید تا بتوانید از خواص بی نظیر این رنگ طبیعی برخوردار شوید.

آموزش رنگ کردن مو با حنا

اغلب خانم ها تمایل دارند برای ایجاد تغییر در ظاهر خود و موهایشان از رنگ موی طبیعی یا شیمیایی استفاده نمایند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است برای رنگ زدن موهای خود در صورت تمایل از رنگ های گیاهی و طبیعی استفاده نمایید تا موهایتان دچار آسیب نشوند.

رنگ مو با حنا

نحوه رنگ زدن مو با حنا

  • حنا برای موهای کوتاه و متوسط : ۱۰۰ گرم
  • حنا برای موهای بلند : ۲۰۰ گرم

مراحل 

۱.ابتدا حنا را مخلوط کنید. توجه داشته باشید که حنا را می توانید با هر چیزی ترکیب نمایید همچنین می توانید حنا را با مقداری آب مخلوط کنید سپس آن را هم بزنید. توجه داشته باشید که برای حل کردن حنا درون آب بهتر است از ظرف پلاستیکی و سرامیکی یا شیشه ای استفاده نمایید همچنین هیچ راهی برای اینکه بدانید حنا را با چه مقدار آب باید ترکیب نمایید وجود ندارد و بهتر است مقداری آب به پودر حنا بیفزایید سپس آن را هم بزنید تا به غلظت ماست برسد.

رنگ مو به کمک حنا

۲. روی ظرف حاوی حنا را به کمک پلاستیک بپوشانید و ظرف را به مدت ۲ ساعت یا یک شب در مکانی مناسب قرار بدهید و بعد از اینکه مخلوط حنا به رنگ سبز تا قهوه ای تیره تغییر رنگ داد می توانید از آن استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس

رنگ مو به کمک حنا

۳. توجه داشته باشید که از ۲۴ ساعت قبل از استفاده از حنا نباید موهایتان را به کمک شامپو بشویید همچنین باید خط رویش موها و پیشانی و دور گردن و دور گوش ها را وازلین بزنید تا پوست تان رنگ نگیرد سپس موها را شانه بزنید تا گره های آن باز شود.

۴. دستکش هایتان را بپوشید سپس مخلوط حنا را به کمک دست یا قلمو روی همه قسمت های موی خود بزنید. توجه داشته باشید که حنا باید به صورت مساوی روی همه قسمت های مو پخش شود. به قسمت هایی نظیر انتها ساقه مو و ریشه ها و به ویژه امتداد خط مو باید توجه زیادی داشته باشید.

آموزش رنگ کردن مو با حنا

۵. بعد از اینکه همه قسمت های موی خود را به حنا آغشته کردید موهایتان را در قسمت بالای سر جمع نمایید و یک حوله تمیز دور موها بپیچید سپس حنا اضافه را به کمک دستمال از روی پوست خود پاک نمایید.

پوشاندن موی سر با پلاستیک

۶. به مدت چند ساعت صبر نمایید تا موهای شما به خوبی رنگ بگیرند. توجه داشته باشید که هر چقدر بیشتر صبر کنید تاثیر حنا روی موها بیشتر می شود. برای رسیدن به نتیجه بهتر اجازه بدهید تا حنا یک شب روی موهای شما بماند و روی بالش خود را با کیسه زباله بپوشانید تا کثیف نشود.

۷. بعد از اینکه موهایتان رنگ گرفت باید دستکش بپوشید و روی سطحی مناسب بنشینید و حوله روی سطح موها را بردارید و موها را به صورت کامل بشویید و تا زمانی که آب شفاف از موهای شما خارج شود به شستن آن ها ادامه بدهید سپس به موها شامپو بزنید و اجازه دهید تا شامپو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها بماند سپس موها را آبکشی کنید.

نحوه رنگ کردن مو با حنا

نکات طلایی برای رنگ زدن مو به کمک حنا

۱.توجه داشته باشید که وقتی برای اولین بار به موهای خود حنا می زنید روشن و نارنجی به نظر می رسند و بهتر است ۲۴ تا ۴۸ ساعت از شستن موها و مرطوب کردن آن ها خودداری نمایید تا در طول این مدت موها پر رنگ تر شوند و رنگ نارنجی آن ها کمتر شود.

۲. حنا از انواع نرم کننده های طبیعی برای موها می باشد و باعث ضخامت و استحکام موها می شود.

۳. حنا از انواع رنگ موهای دائمی می باشد این رنگ مو در ۴ تا ۶ هفته اول پر رنگ و شاداب می باشد و بعد از این مدت رنگ موها به تدریج کمرنگ می شوند ولی رنگ حنا از روی سطح موها به صورت کامل از بین نمی رود.

رنگ مو به کمک حنا

۴. در زمان رنگ زدن موها به کمک حنا توجه داشته باشید که پوست صورت و دست ها رنگ نگیرند زیرا به سادگی حنا از روی پوست پاک نمی شود.

۵. توجه داشته باشید که برای اینکه موها رنگ بگیرند حنا باید به مدت ۱ تا ۶ ساعت روی موها بماند در طول این مدت باید از کلاه دوش استفاده نمایید زیرا کلاه دوش موها را گرم تر نگه می دارد و در نتیجه موها به خوبی رنگ می گیرند.

۶. برخی از مارک های حنا دارای نمک های فلزی می باشند در نتیجه بعد از رنگ کردن مو به کمک آن ها دیگر نمی توانید از رنگ موی شیمیایی برای رنگ زدن مو های خود استفاده نمایید.

۷. رنگ حنا بعد از حل شدن در آب باید سبز تا قهوه ای شود و علاوه بر این حنا باید بوی گیاهان خشک و تکه های علف را بدهد تا بتوانید از آن برای رنگ زدن موهای خود استفاده نمایید.

رنگ زدن مو با حنا

۸. اگر پوست شما حساس می باشد قبل از استفاده از حنا بهتر است مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و به مدت چند ساعت صبر نمایید تا واکنش پوست خود را نسبت به حنا مشاهده نمایید.

۹. مواد مختلفی را می توانید برای رنگ زدن موها به حنا بیفزایید.

۱۰. اگر تمایل دارید موهایتان رنگ توت فرنگی بلوند را به خودش بگیرد می توانید مقداری آبلیمو یا سرکه به حنا بیفزایید.

۱۱. برای اینکه موهایتان قرمز ملایم یا قرمز قهوه ای شود می توانید مقداری قهوه یا چای سیاه به حنا بیفزایید.

۱۲. در صورت تمایل می توانید مواد خوشبو کننده ای نظیر گلاب یا میخک را به حنا اضافه کنید.

۱۳. از بین بردن رنگ حنا از روی مو همانطور که ذکر شد دشوار می باشد از این رو بهتر است شما قبل از رنگ زدن موهای خود تصمیم درستی بگیرید تا بعد از شستن موها پشیمان نشوید.

رنگ کردن مو با حنا به همراه نکات طلایی

در این مطلب با نحوه رنگ کردن مو با حنا در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید موهایتان را به راحتی رنگ بزنید و تغییرات مثبتی را در ظاهر خود ایجاد نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *