دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش رنگ کردن مو تصویری با توضیحات کامل

  • ندا خوشرو
  • ۸ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب آموزش رنگ کردن مو به صورت مرحله به مرحله را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید.

با بالا رفتن سن موها شروع به سفید شدن می کنند و اغلب خانم ها برای پوشاندن موهای سفید خود از رنگ موهای شیمیایی یا گیاهی استفاده می نمایند. رنگ زدن موها دارای ترفندهایی می باشد که شما می توانید با رعایت کردن آن ها موهایی خوشرنگ و خاص داشته باشید.

آموزش رنگ کردن مو در منزل

برای رنگ زدن موها ابتدا باید وسایل مورد نیاز را آماده نمایید سپس اقدام به رنگ زدن موهای کوتاه یا بلند خود نمایید. در ادامه آموزش رنگ کردن مو با در چند مرحله ساده را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد.

آموزش رنگ کردن مو

مراحل رنگ زدن مو

وسایل مورد نظر

  • گیره پلاستیکی
  • وازلین
  • دستکش پلاستیکی
  • لباس های قدیمی
  • حوله

نحوه رنگ زدن موها

۱. در صورت نیاز موهای خود را کوتاه نمایید. توجه داشته باشید که اگر موهایتان را بدرستی کوتاه نکنید بعد از رنگ زدن آن ها متوجه مشکلات زیادی خواهید شد و باید به سراغ آرایشگری با تجربه کافی بروید.

کوتاه کردن موها

  •  آرون گروپس

۲. برای انتخاب رنگ موی مناسب باید رنگ طبیعی موهای خود را در نظر داشته باشید و بهتر است رنگ موی انتخابی تان را روی رشته ای موها تست نمایید و در نهایت ببینید که چه رنگ مویی خواهید داشت.

۳. رنگ مویی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر می باشد و هرگز رنگ موی انتخابی تان را از بین دو سایه تیره یا روشن تر از رنگ موهای طبیعی خود انتخاب نکنید و بهترین کار این است که با سایه روشن کار رنگ کردن موهای خود را آغاز نمایید همچنین می توانید در صورت تمایل موها را به کمک رنگ های تیره تر رنگ بزنید.

۴. در هنگام انتخاب رنگ مو بهتر است از تناسب و همخوانی رنگ موی انتخابی با رنگ پوست غافل نشوید و برای اینکه ببنید چه رنگ مویی برای شما مناسب تر است می توانید مقداری کمی از موها را به کمک رنگ موی مورد نظر خود رنگ بزنید سپس از مطابقت و همخوانی آن با رنگ پوست خود مطمئن شوید.

انتخاب رنگ موی مناسب

۵. شما می توانید موهایتان را به تنهایی رنگ بزنید ولی برای راحتی در روند کار رنگ زدن موها بهتر است از دوستان یا اطرافیان تان کمک بگیرید تا بتوانید رنگ را به قسمت هایی از مو که دست هایتان نمی رسد بزنید.

آموزش رنگ زدن مو

۶. در این مرحله از آموزش رنگ کردن مو ها در صورت نیاز آن ها را دکلره کنید و اگر قصد آمبره کردن موهایتان را دارید باید قسمت پایینی موها را دکلره و روشن نمایید. در صورتی که نیاز بود چندین بار موها را دکلره کنید بهتر است ۷ روز یا بیشتر بین آن فاصله قرار دهید زیرا دکلره کردن بیش از حد موها به آن ها آسیب می رساند و باعث ایجاد موخوره روی موها می شود.

آموزش دکلره کردن موها

۷. قبل از رنگ زدن موها حوله ای قدیمی را روی شانه های خود پهن نمایید همچنین می توانید لباس کهنه ای بپوشید.

نحوه رنگ زدن مو

۸. برای ترکیب کردن رنگ مو دستورالعمل کارخانه سازنده رنگ را دنبال نمایید.

ترکیب کردن رنگ مو

۹. کار رنگ زدن موها را از ریشه شروع کنید و براش رنگ را بردارید و بخش انتهایی موها را نیز رنگ بزنید. از گیره مو می توانید برای تقسیم کردن موها استفاده نمایید.

۱۰. بعد از این که همه قسمت های موی خود را رنگ زدید از براش برای پخش کردن رنگ روی موهای خود استفاده نمایید تا مطمئن شوید رنگ روی همه قسمت های مو به صورت کامل پخش شده است.

نحوه رنگ کردن مو

۱۱. موها را به کمک کلاه بپوشانید و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید که مدت زمان مکث برای رنگ مو به برند رنگ مو و جنس موهای شما بستگی دارد.

۱۲. بعد از مدت زمان ذکر شده موها را زیر دوش آب بشویید. مراقب باشید تا رنگ مو روی پوست شما نریزد زیرا باعث ایجاد لکه روی سطح پوست می شود.

رنگ زدن موها

کدام رنگ مو را انتخاب کنیم ؟

۱. رنگ موهای شرابی و شاه بلوطی و مسی و آجری و فندقی برای افراد با رنگ پوست تیره انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

۲. رنگ موهای بلوند خاکستری و قهوه ای مات و بلوند دودی و هایلایت آبی یا قرمز برای افراد با رنگ پوست روشن انتخابی مناسب می باشند.

۳. رنگ موهای گلبهی و شیری و مسی و کرم نخودی و قهوه ای و عسلی و فندقی برای افراد با رنگ پوست برنزه و گندمی مناسب هستند.

نحوه انتخاب رنگ مو

۴. رنگ موهای زیتونی تیره و قهوه ای تیره و کرم گلی برای افراد با رنگ پوست صورتی و سرخ مناسب تر می باشند.

۵. رنگ موهای آبی تیره و آبی خاکستری و قهوه ای و مشکی برای افراد با چشم های آبی مناسب هستند.

۶. رنگ موهای طلایی و مسی و قهوه ای سوخته و فندقی برای افراد با رنگ چشم کهربایی مناسب تر می باشند.

آموزش رنگ زدن مو در خانه

نکات طلایی برای رنگ زدن موها

۱. برای شستن موهای رنگ شده بهتر است از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو استفاده نمایید تا طول عمر رنگ روی موهایتان افزایش پیدا کند.

۲. برای تقویت موهای رنگ شده از ماسک موها یا روغن های طبیعی استفاده نمایید.

رنگ کردن موها

۳. بعد از گذشت حدود ۳۰ روز موها رشد می کنند و بهتر است شما موهایتان را بعد از مدت زمان ذکر شده دوباره رنگ بزنید و این بار بیشتر روی ریشه ها تمرکز کنید.

۴. موهای کثیف بهتر رنگ می گیرند بنابراین بهتر است موهایتان را چند روز قبل از رنگ کردن آن ها بشویید.

نگهداری از موهای رنگ شده

در این مطلب با آموزش رنگ کردن مو ها آشنا شدید که امیدواریم به کمک این مراحل بتوانید موهای خود را به راحتی بزنید و جذاب و زیباتر از همیشه به نظر برسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *