دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مراحل انجام یوگای صورت و مزیت های آن

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

به طور کلی یوگای صورت روشی قدیمی و سنتی می باشد که ضد پیری بوده و در جوان سازی پوست نقشی موثر دارد. شما می توانید این فعالیت را خیلی راحت و با اجرای چند نوع تکنیک ساده در منزل انجام دهید و از این طریق پوستی درخشان و چهره ای شاداب داشته باشید.

یکی از محبوب ترین ورزش ها که به منظور جوان سازی پوست و ایجاد زیبایی انجام می گیرد ورزش یوگای چهره می باشد که باعث از بین رفتن چین و چروک های پوست شده و میزان جریان خون در پوست را افزایش می دهد و همین امر موجب جوان سازی پوست و طراوت و شادابی آن می شود. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب به منظور آشنایی و راهنمایی شما عزیزان به معرفی نحوه انجام حرکات یوگای صورت و مزایای آن بپردازیم.

مراحل انجام یوگای صورت

ورزش یوگا در واقع از جمله فعالیت هایی می باشد که در تامین سلامتی جسم و روح تاثیر گذار می باشد.  یوگای صورت نیز دسته ای از تمرین های مختلف می باشد که این حرکات مخصوص باعث انقباض پوست صورت شده و در ریلکس شدن عضله های آن و آرام شدن چهره تاثیرگذار می باشند. این تمرینات همچنین باعث صاف و کشیده شدن خطوط چهره، شکل گیری گونه ها، بهبود افتادگی پلک ها و … می شود.

حرکات مختلف یوگای صورت

این نوع ماساژ بر روی پوست باعث ایجاد رابطه میان لایه های پوست شده و در نهایت جریان خون را بالا می برد و همین امر سبب افزایش دستیابی سلول های پوستی به اکسیژن و مواد مغذی شده که در طراوات و سلامت پوست بسیار موثر می باشد. همینطور این نوع ورزش موجب ایجاد کلاژن و پروتئین شده که سبب انعطاف پذیری پوست می گردد و از این طریق در جوان سازی و درخشندگی آن موثر می باشد. در ادامه چند نوع تمرین ساده و کاربردی یوگای صورت را برای یادگیری شما عزیزان شرح خواهیم داد.

تمرینات مختلف یوگای چهره

صاف کردن پیشانی :

برای این کار چشم های خود را به طور کامل باز کنید. تا جایی که امکان دارد بخش های سفید چشمتان قابل مشاهده باشد. چشم ها را به همین صورت نگه داشته تا وقتی که آب درون چشم ها جمع گردد. این فعالیت در تحکیم عضله های دور چشم و قسمت پیشانی کمک کننده خواهد بود و اثرات منفی اخم کردن را با ایجاد حرکات متضاد رفع می کند.

فرم دادن به گونه ها :

برای انجام این نوع حرکت از راه دهان تنفس عمیقی داشته باشید و مقدار زیادی هوا به درون ریه ها ببرید بعد از آن هوا را به طرف گونه ها حرکت دهید. سپس گونه های خود را همانند قورباغه باد کرده و بعد هوا را آزاد نمایید. این نوع تمرین باعث تقویت و استحکام گونه ها شده و از لاغر شدن و گودی آن ها ممانعت می کند.

  •  آرون گروپس

فواید یوگای صورت

حرکت شبیه جغد :

به منظور این کار انگشت ها را به صورت حرف C انگلیسی در دو سمت چشم ها بگذارید. بعد پیشانی را شل کرده و چشم ها را به طور کامل باز کنید. حدود سه مرتبه این کار را به مدت ۱۰ ثانیه انجام دهید. حرکت جغد در واقع یکی از اصلی ترین تمرین ها به حساب می آید. در حین این که حرف C را با استفاده از انگشتان خود در دو سمت چشم ها ایجاد می کنید باید در کمال آرامش و با چشمانی کاملا باز این عمل را انجام دهید. همینطور با این تمرین هنگامی که چشمهایتان را به سمت بالا می برید نباید پیشانی تان چروکیده شود.

مزایای انجام یوگای چهره

از بین بردن اخم :

خیال کنید که می خواهید با قسمت پلک پایین چشمک بزنید در آغاز مقداری مشکل می باشد ولی مغز خیلی زود می فهمد که چگونه این عمل را انجام دهد. برای این کار در آغاز پلک پایین خود را بدون این که هیچ نوع عضله دیگری را تکان دهید بلند کرده و آزاد کنید. بعد از آن نوک انگشتان خود را در مجاورت چین خوردگی های بیرون در دو سمت چشم ها بگذارید تا بدین صورت مقداری فشار به عضله وارد گردد. این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز نباید پوست خود را کشش دهید زیرا این محل خیلی حساس می باشد. همچنین پوست این محل باید کاملا تمیز بوده و رطوبت داشته باشد تا بدین گونه از میزان سفتی و تنگی آن ممانعت گردد. با حرکت دادن عضله های دور چشم ها پوست این محل کمی سفت شده و از چروک شدن آن جلوگیری خواهد شد.

حرکات کاربردی یوگای چهره

حرکت شبیه زرافه :

در حین این که گردن خود را می کشید سر را به طرف عقب خم کرده و پایین آورید و مجددا دو مرتبه دیگر این عمل را انجام دهید. بعد از آن قسمت لب پایینی را به طرف جلو برده و دست ها را بر روی گردن بگذارید و بعد چانه را به سمت بالا ببرید. قسمت گوشه های لب را به طرف پایین کشیده و این عمل را به میزان ۴ نفس عمیق تکرار نمایید.

حرکت نوزاد برای جلوگیری از افتادگی گردن و چانه :

به منظور این کار قسمت نوک زبان خود را به طرف سقف دهان فشار داده و بعد لبخند بزنید و چانه را به طرف سقف بالا بکشید. امکان دارد که هیچ موقع زدن کرم ضد آفتاب به چهره خود را از یاد نبرید ولی گردن را به طور معمول ضدآفتاب نمی زنید به همین خاطر یکی از اولین قسمت هایی است که نشانه های پیری در آن ظاهر می شود. این فعالیت باعث سفتی پوست شده و همینطور بر روی عضلات گردن، فک و قسمت بالای سینه نیز تاثیر می گذارد.

اهمیت و اثرات یوگای چهره

تقویت کردن قسمت فک و گردن :

برای انجام این کار ابتدا دهان خود را باز کنید و صدای آ را ایجاد نمایید. سپس قسمت لب پایینی و گوشه های دهان خود را به طرف داخل برده و در همین حین فک پایینی خود را به طرف جلو بیاورید. بعد از آن فک پایینی را خیلی آرام و همزمان با بستن دهان به طرف بیرون حرکت دهید و قسمت چانه خود را هر دفعه به اندازه ۲ سانتی متر به طرف بالا ببرید. در زمان انجام این حرکت گردن خود را به طرف جلو و بعد به سمت عقب ببرید. قسمت فک پایینی خود را حدود ۱۰ مرتبه باز و بسته نمایید. در زمان دهمین تکرار نوک چانه باید مقابل سقف قرار بگیرد. حدود ۲۰ ثانیه به این شکل باقی بمانید و بر روی کشش دو سمت صورت خود به طرف بالا متمرکز شوید. این عمل را ۳ مرتبه تکرار نمایید.

<h3 “>برگرداندن صورت به وضعیت عادی :

این تمرین بسیار ساده و راحت می باشد و تنها لازم است که چشم های خود را ببندید و سپس یک نقطه در میان ابروها در ذهن خود مجسم نمایید و بعد از آن لبخندی کوتاه بزنید. این عمل به برگشتن صورت به وضعیت اولیه خود کمک خواهد کرد.

فواید یوگای چهره

  • بالا رفتن میزان جریان خون در سطح پوست که باعث درخشندگی و طراوت آن می شود.
  • کم شدن میزان استرس که در اثر آن خطوط و چین و چروک های ایجاد شده به این طریق به کمترین سطح خود می رسند.
  • صاف کردن و از بین بردن چروک و خطوط ریز و کوچک
  • استحکام و سفت کردن عضله های صورت، مسیر باز کردن چشم ها، شکل دهی به گونه ها و مقاوم ساختن خط فک
  • رویارویی با تاثیرات ناشی از جاذبه
  • کم کردن اثرات محل زخم ها و صدمات

فواید مهم یوگای چهره

در این مطلب حرکات مختلف و موثری از یوگای صورت و مزایای انجام این نوع تمرینات را برای شما عزیزان شرح دادیم که امیدواریم از آن بهره مند شده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *