دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن لکه دندان با چند راهکار ساده خانگی

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که از بین بردن لکه دندان چندان کار پیچیده و سختی نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب و آشنایی با راهکارهای بیان شده به راحتی اقدام به رفع این عارضه کنید با ما همراه باشید.

به طر کلی دندان یکی از اعضای چهره محسوب می شود که هنگام صحبت کردن مخاطب را جذب خود خواهد کرد به ویژه اینکه دندان های زیبا و جذاب در هنگام صحبت یا سخنرانی می توانند مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار دهند و به همین خاطر شما برای اینکه بتوانید دندان هایی زیبا و جذاب داشته باشید بایستی به آن رسیدگی کنید که یکی از راه های رسیدگی به آن از بین بردن لکه های آن است.

از بین بردن لکه دندان

بهتر است بدانید که معمولا سیاه شدن دندان ها می تواند نشانه ای از پوسیدگی و یا ایجاد حفره های عمیق در دندان باشد که این مشکل بایستی در اسرع وقت مرتفع شود تا مشکلات جدی تری برای شما به وجود نیاید. گاهی اوقات سیاه شدن دندان ها تنها نتیجه برخی از مواد غذایی است که لکه های رنگی بر روی دندان ها باقی خواهد گذاشت زیرا برخی از غذاها و نوشیدنی های مختلف می توانند لایه زرد یا سیاه رنگ بر روی دندان ها باقی بگذارند. به صراحت می توان گفت که رنگ سفید دندان های شما به دلیل وجود عنصر کلسیم در لایه سطحی دندان یعنی مینای دندان است که با گذر زمان عناصر اضافی که پس از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها در دهان و دندان باقی مانده اند می توانند دندان های شما را زرد یا خاکستری کنند. توجه داشته باشید که اگر دندان ها سیاه شدند فرد بایستی در اسرع وقت به یک دندان پزشک مراحعه کند. توجه داشته باشید که لکه های روی دندان ها معمولا به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می شوند که این لکه ها معمولا فقط زیبایی دندان ها را خدشه دار می کند اما سیاه شدن یک دندان گاهی اوقات نشان دهنده فاسد شدن بافت دندان ها است به ویژه اگر دندان سابقه آسیب دیدن یا عفونت کردن داشته باشد. بهتر است بدانید که لکه شدن دندان همیشه هم نتیجه مصرف خوراکی های رنگی نیست و برخی افراد به دلیل مصرف دارو، فلوراید، توتون و بالا رفتن سن مستعد لکه های دندان هستند.

چگونگی از بین بردن لکه دندان

روش های رفع لکه دندان:

همانطور که متوجه شدید لک شدن دندان ها عارضه ای است که اغلب افراد درگیر آن هستند و به همین منظور در ادامه سعی داریم تا به بیان برخی از راهکارهای از بین بردن لکه دندان بپردازیم:

استفاده از جوش شیرین:

توصیه می شود که پیش از مسواک زدن مقداری جوش شیرین به خمیز دندان اضافه نمایید زیرا جوش شیرین دارای خاصیت سایشی می باشد و برای از بین بردن لکه های سیاه دندان بسیار مناسب خواهد بود. همچنین می توانید ترکیبی از آب و جوش شیرین تهیه کرده و هر روز قرقره نمایید.

استفاده از نمک:

یکی دیگر از راهکار های از بین بردن زردی دندان استفاده از نمک است زیرا نمک تاثیر شگفت انگیزی در تمیزی دندان ها دارد و به همین خاطر توصیه می شود نمک را هر دو روز یک مرتبه بر روی دندان هایتان بمالید زیرا این کار باعث از بین رفتن لکه های سیاه روی دندان ها خواهد شد.

روش های رفع لکه دندان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

استفاده از خمیر دندان کلسیم و فلورید:

بهتر است بدانید دو ماده موثری که جرم ها را به سرعت از بین می برند و باعث سلامتی دندان ها می شوند عبارت اند از کلسیم و فلورید که به همین خاطر انتخاب خمیر دندان فلورید انتخابی مناسب خواهد بود. توصیه می شود که در کنار فلورید از کلسیم نیز استفاده نمایید زیرا مکمل کلسیم و مصرف روزانه شیر باعث قوی شدن دندان و جلوگیری از تشکیل ترک خواهد شد.

استفاده از سرکه سیب:

همانطور که می دانید سرکه سیب باعث سفید شدن دندان ها می شود و جرم هایی که مینای دندان را تحت تاثیر قرار می دهند را از بین خواهد برد. به همین خاطر توصیه می شود یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کرده و دو مرتبه در هفته قرقره نمایید. توجه داشته باشید زمانی که مینا توسط لکه های سیاه تحت تاثیر قرار می گیرد تنها درمان تخصصی باعث از بین بردن لکه های دندان می شود. جرم گیری دندان ها تنها توسط دندانپزشک در مطب انجام می شود و گاهی نیز دندانپزشک کیت های مخصوص برای سلامتی دندان به شما می دهد که برای یک الی دو هفته قابل استفاده خواهد بود. زمانی که بیمار با مشکل پوسیدگی دندان مواجه می شود دندانپزشک پوسیدگی را برطرف کرده و دندان را پر خواهد کرد. همچنین در صورتی که پالپ دندان آسیب دیده باشد ریشه دندان تحت درمان قرار گرفته و بافت پالپ اگر به شدت آسیب دیده باشد درمان آن کشیدن دندان است. به صراحت می توان گفت که تقریبا تمامی لکه های روی دندان ها قابل تمیز شدن و از بین رفتن هستند و گاهی نیز استفاده از روش لیزر برای سفید کردن دندان ها لازم خواهد بود و اگر لکه های سیاه دندان شما را آزار می دهد با دندانپزشک صحبت کنید و بهترین راه از بین رفتن آن ها را انتخاب نمایید.

استفاده از سرکه سیب برای تمیزی دندان ها

استفاده از آب لیمو و آب:

بهتر است در ابتدا مقداری آب لیمو و آب را با هم ترکیب کنید و سپس بر روی دندان ها بمالید و پس از گذشت چندین دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این ماده خاصیت ضد باکتریایی دارد و موجب ترمیم دندان هایتان خواهد شد.

استفاده از پراکسید هیدروژن:

برای استفاده از روش بایستی در ابتدا یک قاشق چایخوری جوش شیرین را درون ظرف کوچکی بریزید و سه الی پنج قطره پراکسید هیدروژن را به آن اضافه نمایید و ترکیب را به خوبی هم بزنید تا به خوبی غلیظ شود. سپس مخلوط را بر روی مسواک خود بریزید و دندان هایتان را به مدت دو دقیقه مسواک کنید و برای پاک کردن لکه قهوه از دندان ها باید به نواحی زرد شده توجه بیشتری داشته باشید. پس از پایان کار دهان خود را با آب سرد بشویید تا هر گونه باقی مانده مواد از دهان شما خارج شود. همچنین که این ماده تمیزکننده را نباید ببلعید.

روش های تمیز کردن دندان ها

ممکن است برای رسیدن به نتیجه دلخواه و همچنین از بین بردن لکه دندان لازم باشد این عمل را چندین روز پشت سر هم انجام دهید که پس از این مدت شاهد دندان های سفید و درخشان خواهید بود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *