دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن زردی دندان با تکنیک های مهم و اصولی در منزل

  • مریم صبوری
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

ما در این مقاله برای شما همراهان گرامی راهکاری اصولی و خانگی در جهت از بین بردن زردی دندان ها ارائه می دهیم با مجله آرگا همراه ما باشید.

با بالا رفتن سن ممکن است رنگ دندان ها تغییر کند به شکلی کاملا نامحسوس که به مرور زمان اتفاق می افتد و این تغییر رنگ اجتناب ناپذیر است و دندان ها زرد تر خود را نشان می دهند. در کل هر چقدر مینای بیرونی دندان دچار فرسودگی باشد عاج رنگش زرد به نظر می رسد. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به سلامت دندان و زیبایی آن اهمیت می دهید باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. در همین امر ما مقاله ای برای از بین بردن زردی دندان برای شما دوستان ارائه می دهیم تا زیبایی دندان های خود را دو برابر کنید.

روشی برای از بین بردن زردی دندان

برای از بین بردن زردی دندان چه کنیم؟

در این مطلب ما برای از بین بردن زردی دندان ها چند روش و راه کار خانگی و طبیعی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تا هر دفعه با استفاده یک مورد جدید به سفیدی دندان هایتان برسید در ادامه با ما همراه باشید.

  • مسواک با خمیر دندان

اولین راه مهم و خانگی برای از بین بردن زردی دندان مسواک زدن درست می باشد که بعد از خوردن مواد خوراکی موجب زردی دندان می شود. شما با مسواک زدن روزی ۲ یا ۳ بار به مدت ۳ دقیقه می توانید این راه حل را در منزل اجرا کنید و به خوبی لای شکاف های داخلی و خارجی را مسواک کنید.

رفع از بین بردن زردی دندان

  • استفاده از نمک دریا

با تهیه یک بسته کوچک نمک دریا شما می توانید هنگامی که از مسواک و خمیر دندان استفاده کردید مسواک را به نمک دریا زده و بعد از آن روی دندان ها بزنید. استفاده از این راه حل طبی ۱ بار در طول روز باید صورت بگیرد به طور مثال؛ زمانی که در هنگام صبح یا ظهر از مسواک استفاده نمودید همان موقع از مسواک و نمک دریا مصرف نموده و روی دندان هایتان بکشید تا سفید و جذاب شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

یک راه کار طبیعی برای از بین بردن زردی دندان در منزل استفاده از خمیردندانی که از جنس جوش شیرین و هیدروژن پراکسید باشد به راحتی باکتری و جرم های روی دندان را پاک کرده و زردی دندان را از بین می برد. یک راه دیگر هم می توانید ۱ قاشق جوش شیرین را به همراه ۲ قاشق هیدروژن پراکسید ترکیب کنید تا خمیری شود و با مسواک روی دندان هایتان بزنید. و یا از همین ترکیب برای دهانشویه مصرف نمایید تا پس از ۱ تا ۲ ماه دندان هایی براق و سفید داشته باشید. همچنین برای آشنایی بیشتر با روش های سفید کردن دندان با جوش شیرین کلیک کنید.

سفید کردن دندان

  • مصرف میوه و سبزیجات پرآب

با خوردن میوه و سبزی های خام آبدار به سلامتی دندان هایتان کمک کنید به نحوی که آب در این خوراکی دندان و لثه را از جرم و باکتری و زردی نجات داده و به طور کامل پاکسازی می کند. در هنگام مصرف میوه های ترد و آبدار بزاق دهان بیشتر می شود و این بزاق غذاهای به جا مانده را پاک می کند و به غیر از آن برای سلامت دهان و دندان هم مناسب می باشد اثر سفید کنندگی دارد. همچنین خمیردندان حاوی پاپئین و بروملین می‌تواند لکه‌های زرد روی دندان را پاک کند.

  • استفاده از سرکه سیب

یک راه حلی دیگر برای از بین بردن زردی دندان ها استفاده از سرکه سیب می باشد به طوری که ۱ قاشق سوپ خوری را از سرکه سیب و حدود ۱۷۷ میلی لیتر را آب با هم ترکیب کنید. محلول را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان بچرخانید و بریزید بیرون و دندان و دهان را با مسواک کامل بشویید. بر اساس تحقیقات سرکه سیب اثر سفید کنندگی دارد که باید حواستان باشد تا به ساختار دندان صدمه نزند و برای همین در مدت زمان کمی استفاده نمایید.

تمیزی دهان و دندان

  • استفاده از پوست لیموترش یا پرتقال

برای سفید شدن دندان طبق گفته ها پوست میوه هایی ازقبیل؛ پرتقال، موز، نارنگی و لیموترش چون ترکیب دی-لیمونین دارد می تواند دندان ها را سفید کند. پوست میوه را به مدت زمان ۲ دقیقه و ۲ بار در روز روی دندان ها بمالید و بعد دندان را مسواک کرده و دهان را بشویید. این راه حل برای از بین بردن زردی دندان به مدت ۱ ماه مناسب برای افرادی می باشد چای و سیگار زیاد مصرف می کنند و لکه هایی روی دندان دارند.

  • مصرف زغال فعال

راه حلی کاربردی برای از بین بردن زردی دندان با تکنیکی اصولی استفاده از زغال فعال می باشد. شما می توانید با باز کردن ۱ کپسول زغال فعال که قدرت جذب بالایی برای باکتری و مواد سمی دهان دارد از محتویاتش برای سفید شدن دندان ها استفاده نمایید. محتویات کپسول را روی مسواک خالی کنید و ۲ دقیقه دندان ها را مسواک کنید باید حواستان باشد تا لثه هایتان به این مواد برنخورد. سپس دندان و دهان را بشویید اگر هم دندان های حساسی دارید از زغال فعال کمی بردارید و روی دندان بکشید و سریعا پاک نمایید. یک راه حل دیگر این که زغال فعال را به همراهآب و دهانشویه مدت ۲ دقیقه در دهان بچرخانید سپس دهان و دندان را بشویید.

راهی طبیعی از بین بردن زردی دندان

عواملی که باعث زرد شدن دندان ها می شود؟

عامل های زیادی موجب زردی دندان می شوند، که از قبیل؛ مصرف سیگار، جویدن تنباکو، رژیم غذایی شکردار، مصرف نوشیدنی مثل: قهوه، بلوبری و چای، مصرف زیاد فلوراید، بهداشت ضعیف دهان و دندان ها، خشکی و یا کم بودن بزاق دهان، بیماری دهانی، ژنتیک، عوارض برخی دارو و دهانشویه، سن افراد می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *